1-åringar
Jag kan då börja.
Jag har Razmus Raid (e. Raider, u. Nisans Nadia, ue. Niklas II).
Han är en russvalack och drygt 1.23 i mankhöjd, en ganska stor kille. Jag tycker han har växt massor sen han kom och ibland oroar jag mig för att han ska växa över… Men jag tror han stannar på 1.27-1.28.
"Musse" är en jätteglad gosse som alltid är pigg, glad och social. Han är otroligt lättlärd, lyhörd och tycker det är jättekul att göra saker.
Vi har tömkört 2 månader nu, och han är jätteduktig. Han har fått prova dra pinne också, no problems!
Musses favoritsysselsättning är att springa. När man travar med honom i grimskaft måste man stanna innan han hunnit få upp farten, annars drar han iväg i sitt tempo. Jag hoppas det sitter kvar under hans tävlingskarriär!
Tanken är att Musse ska få prova vagnen på jullovet, fast just nu har vi inget underlag som tillåter hans oskodda hovar (svinhalt ute).
Annars tar vi det bara lungt! Målet är att ha honom färdiginkörd i juni, så vi har gott om tid på oss. Men jag tror att det kan gå fortare, han är ju en duktig kille så.
Men jag ser då ingen anledning att jäkta, jag ser hellre framemot att ha en ponny som tycker det är skitkul att springa i flera år framöver.
Här finns Hippotekets Hia-Hia e. Zeb u. Hippotekets Esska (2.39) - Sir Douglas
Och Hippotekets HocusPocus e. Röding u. Hippotekets Cocos - Smevallens Royal
De gör inget annat än att gå i hagen. Kommer nog börja köras in nästa vinter, sen får deras talang och löpvilja visa om de får starta eller inte.
Jag har Tejas Morian.
e. Micklas
u. Tejas Monela
ue. Komet
En svart hingst som är så supersöt. Inte inkörd, utan har bara tömkört honom. Han älskar att jobba och är verkligen smart.
Tror starkt på honom! :)
Har tagit nya bilder,men datorn krånglar fortf.. Så jag försöker fixa det under dagen.

Har 7 st…
Ekslätts Just Me (Ernst Ronaldo U.Ekslätts Wait 4 me ue.Polar)
Ekslätts Pure Poison (Korsnäs Brådis U.Heidi fra hajdi ue. Junisorken)
Ernst Ronaldhino (Skotte U.Regitze Ernst Ue.Ernst Springfält)
Kålmans Shaggy (Skärmnäs Pigall U.Kålmans Pärla ue.Polar)
Kålmans Scooby Doo (Skärmnäs Pigall U.Busiga Berta Ue.Herman)
Kålmans Scrappy Doo (Skärmnäs Pigall U.Rosetta Ernst Ue.Granit)
Viktori Billi (Duktig U.Töa Ue.Junisorken)
MKT Fina och härliga hästar!

#8 Finaste 
Har ni era 06or skodda eller är det bara jag som har min barfota??
# 10 jag skulle inte sko en 06:a!
#10 man skor inte 2-åringar…….bara i yttersta nödfall! Sjukbeslag ex.-vis

Stenstugu Ronaldo
u: Miss Molly <3 e.Sjöängens Rival
Har haft han på skäp men springer inte alls. MenHan springer om han vill o då får man inte stopp på han i stället :P Men han ska bli en agillity häst har jag bästemt men vi ska börja tömköra han när vi hittar en passande sele.

#12 min tvååring är skodd.. men du kanske menar blivande tvååringar? Min blir ju tre.. skulle inte kunna ha henne oskodd ens i hagen som det ser ut nu när det bara är glansis.. försöker ju dessutom köra henne ibland..
//Mickan

#5,6,7 Mkt Välstammade Hästar, hoppas de kan gå långt…

# 17 Fin :)
#11 och #12, bra, då är jag inte ensam om att ha oskodd ungpålle! Tänkte bespara honom första skoningen till våren, då han ska få börja skritta små pass om det passar.
# 19 Till våren?! Det är, enligt mig, alldeles för tidigt! och varför sko då? Skritta honom kan du göra utan skor!
#20, våra vägar tillåter tyvärr inte barfota… Hade gärna haft honom barfota, men efter träningsvägen har hästen inga hovar kvar!
Kan hända att jag skrittar i skogen, men då är det uppförsbacke vilken väg man än tar och det känns tufft att börja köra backe det första man gör!

jag tar hand om ett shettis sto som heter Ängsa Nemon. hon är u.Bami sen vet jag inte pappan. men skulle inte tro att det är nån särskilt känd hingst. Vet inte om hon ska gå på travet, men vi håller iaf på att köra in henne nu. kanske är hon till salu, vet inte riktigt. Men iaf så vill ägarna kunna köra henne, så vi kör in henne nu.
Eftersom att jag ganska nyss började ta hand om henne och hennes mamma så har vi bara hunnit ha på selen två gånger, men det har då gått bra (: Hoppas det fortsätter lika bra ;)
på bilden <---Mamma Bami . Dotter Ängsa Nemon---->

Om det hade varit ett sådant underlag så det inte gick att köra utan skor, så skulle jag ha väntat med att köra en 06:a.

#24 Ängsanemon är e. Damit u. Norrskenets Bamie

#26, okej, kul att veta, visste inte heller att Bamie stavades bamie och var en norrskenare ;)
#15 klart att jag menade dom som BLIR 2 år! Dom som blir 3 och är i träning måste ju ha skor om väglaget är dåligt, alltså is m.m.!
# 21 Om hästens hovar blir totalt utslitna av skritt har hästen antagligen mycket dåliga hovar eller är vägen så dålig att man aldrig borde köra en häst där!

#29, nu tror jag inte Amandah memnar precis som hon skrev…Skulle tro att underlaget där är så att man inte kan köra barfota men med skor går det bra :)
# 30 Jag vet, men man ska kunna skritta på ett underlag barfota utan att hästens hovar blir förstörda!

#31 men om man har långa asfalts vägar då innan man kommer på grusvägarna så nöter det väldigt mkt att skritta barfota så jag håller inte med dig dära.
#31, jag har ingen aning om Musse har dåliga hovar eller inte, jag har ju inte direkt utsatt dom för några påfrestningar.
Mina två andra hästar har bra hovar och russet gick oskodd två år innan jag började träna trav med honom. Hovarna åkte på stryk av underlaget, som är asfalt + måttligt hård grusväg.
Sen har jag ju skogsvägar där det är mjukt. Men där är det backar överallt.

#22 Hon är så fin Erika..
Vad alla är tidiga med sina inkörningar..
#8 Han är väldigt snygg och mycket lik sin far :)
Vi har två ettåringar e. Ernst Ronaldo som vi har tömkört två gånger vardera, båda är mycket snälla, lydiga och mycket framåt :)

jag har en som är hel bror till DANIELLE han är grym redan nu

#8 hur får man bilden sådär?
* 8 Vilken snygging!!!
Här är en bild på en av våra 06:or e.Skärmnäs Pigall u. Kålmans Pärla

Vi har Valkyria Dar (e:Darius Roll u: Carrilina)och Qruella Dar(e:Darius Roll u: Rosenhälls Beata), "Ella" är satt i vagn och det går bra! "Kyra" är mer osäker och tömmkörs fortfarande :)
mer info finns på www.zabinaz.zoomin.se :)

Är så glad nu!
Idag hade Musse vagnen "fasthakad" bakom sig för första gången, och det gick skitbra! :) Han rörde inte en fena och hade öronen framåt :)
Han har haft vagnen bakom sig två gånger förrut, fast utan sele då. Idag var första gången med sele :) Nu ska han få ha vagnen nån gång till innan vi "snurrar" fast den.

Jag har faktiskt en korsning, Dobbin är hans namn :)
Mamman är min förra shettis Freja och pappan p.g.a en tjuvbetäckning är en godkänd Welsh mountain..
Faktiskt en riktigt snygg krabat som hittills inte blivit så stor som vi trodde, kommer därför antagligen försöka få in honom med shettisarna till -09 :) Skulle vara riktigt busigt eftersom de flesta i kat. A endast är shettistar ;D
Han är en hingst men aldrig visat hingstsidor, mycket vänlig liten herre. Det har aldrig varit problem med inkörning eller liknande utan han är inkörd och tycker det är superkul ! Tro det eller ej men har har verkligen visat sin vara en snabb krabat, vore kul om han inte gick över måttet tills han fyller 3 ! :D
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Här är en nyare bild på min ena 06:a e.Duktig ue. Junisorken