Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettutrustning
Läst 1115 ggr
JuliaOlsson
0

Tips på praktisk stallutrustning!

Hej!

Tänkte skapa en tråd där man kan lägga ut sina smarta lösningar när det gäller stallutrustning m.m.

Gärna bilder!

NovaRoll
0

Tre krokar i ett hörn på logen där man hänger metallringarna i hönätet gämt fördelat så underlättar det fyllning av nätena betydligt och inget mer trassel på golvet :)

ElinLilja
0

#1 Jätte smart idé som många kan ha nytta av… eller är det bara jag som står och svär när hönäten ska fyllas på i tävlingsmorgonens stress?

CoolaCrossen
0

Haha, jättesmart. Jag brukar undvika stressen genom att göra det dagen innan ;-)

ElinLilja
0

#3 Jasså du är så smart du =) Tyvärr har jag aldrig lyckats undvika stressen även om jag fyller nätet dagen innan för jag hinner tappa bort det tills dagen efter ;-) haha

Geminii
0

I selkammaren har vi ntyp en bokhhylla av ngt slag som vi har ställ en massa korgar i som vi sedan har fyllt med grejer, i stallet har vi satt upp små lådor på väggen som vi har stallbandag, träningsskydd, vaddstycken och liniment i ;)

AndreaJonsson
0

4* låter som en stina där :P slarva :P hahaha skojja (A)

kan säga att de 5 har är riktigt smart och ser även snyggt ut också :)

Geminii
0

haha andrea menar du att jag är lite virrig på morgonen innan tävling ;P?

AndreaJonsson
0

Stina , vadå lite??? haha hyyyper skulle jag hellre vilja kalla de :P  stirrar runt o vet inte va du ska göra XD hahahah älskar när du blir stressad , haha för du stannar alltid upp o stampar i golvet o vifftar med händerna o ser bara allmänt rubbad ut XD hahahahahah :P fast ja är heller inte så sansad på morgonen innan tävling:P så ja kanske inte ska säga så mkt , men ingen läär väl slå dig stina ;)

LindaBlomberg
0

Vi har alla lindor i IKEAs runda plast sak som egentligen är till för förvaring av plastpåsar.

Mixie
0

Har allt hö i IKEAs platspåsar för att slippa hönät ;)

//Mickan

thilda-
0

#10 de har vi me :)

NovaRoll
0

Tänk på att dom flesta om inte alla banor nu inte tillåter foder på golvet utan kräver höpåse/hönät, för ni ställer väll inte in påsarna i boxarna??

amandahandersson
0

#10, jag med ;)

ryttarn
0

#12 Våra får sit hö i transporten på väg till och på väg hem från tävling, och då funkar IKEA kassar perfekt. Skulle aldrig fodra i en "okänd" box….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Kratern
0

#14 Samma här! Skrattande

Jenniferohlson
0

#14 om man är tex på dubbeltrav så är man väl så illa "tvungen" att fodra i en okänd box?! om man inte tar med sin egen då…

Jenniferohlson
0

Antonius Stativ med Antonius trådbackar från Ikea är bra till förvaring. Jag skulle vilja ha en på stallgången med Lindor,liniment, handukar, osv. Dessutum ska det vara hjul så den går att rulla runt:)

ryttarn
0

#16 Jo, men på dubbeltrav brukar man få en box med rent nytt spån, iallafall de vi varit på. Så är det sällan på vanliga ponnytravdagar….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

plutten-92
0

#10 vi me

Mixie
0

Inte många gånger jag vart med om att få en skitig box på tävling :S

//Mickan