Vem tar mest segrar nästa år 2008
vem tar mest segrar nästa år 2008 ?

`'`*/¤Kusk¤\*´'´
Evert Andersson! ;)
Haha nej, men det får vi se. Beror väl på hur många hästar kuskarna får köra. Det är ju lättare att ta mer antal segrar med 5 hästar än 1 häst ;p

mjoo:)
vem e evert? :P haha
det vet men vell inte i förväg det beror vel på hur många hästar man har och hur bra dom är

#2 Lättare och lättare. Ja det beror väl på hur man ser det. Har du 5 hästar får du lägga ner 5ggr så mycket mer tid än om du skulle haft en häst. Man vinner inte automatiskt lopp bara för att man har många hästar..

Seppälä

#6 Håller med helt och hållet.
Det är väl svårt att säga nu vem som tar flest segrar.
#6, självklart! Men man har då också 5 gånger så stor chans att vinna än om man har en häst.
#4, Evert är min kära lillasyster :)

beror ju på hur många hästar man har och får köra.. om nån har 1 ponnh och kör 7lopp, vinner 6av dem så är de välldigt bra, men de räknas ju endå inte om nån har 4hästar, kör 20lopp och vinner 9av dom.. det är enligt mig välldigt orättvist på sina olika sätt, att räkna så :P Man borde ist. räkna efter procenten, så det blir antal segrar av antalet starter man kört.. :P så ja kör på Högst SegerPROCENT istället nu när jag svarar ;)
Tror det kan bli Nina Kontio eller Maija Lähdekorpi
såvida det inte kommer någon ny, som har legat lite lågt ;)

#9 Det har du ju inte, såvida du inte kan köra alla 5 hästar samtidigt i ett och samma lopp. Men för varje enskild start du gör är inte sannolikheten större att du vinner om du så har 5 hästar än om du skulle ha 1 häst på träningslistan. Det beror ju helt på vad du kör för häst för att avgöra om chansen är större eller inte.
Men har du fler hästar kanske du startar mer och får fler chanser att vinna, men det har inget med sannolikhet att göra, snarare jobbet du lagt ner på hästarna för att komma dit.
#11 helt klart om det är ens egna hästar, men det finnns ju många som kanske tränar två men kör fem ändå för att nån tycker dom är bra å vill att dom ska köra deras hästar.

Med tanke på vad hon har hemma i hagarna så tror jag att segerrikaste shettiskusken kommer bli Cecilia Karlsson :)

Ju fler hästar man har desto mer jobb, inte säkert att alla är på topp, precis som Hanna säger..

#12 Kan nog inte påstå att "catchdriver branschen" är så utbredd inom ponnytravet..?

#15, jag vet då ett par i våran klubb som välldigt många vill ska köra sina hästar och så, så jag tror nog ändå det finns endel ;)
Cecilia Karlsson!

Shettis: Nina Kontio/ Cecilia Karlsson
Russ: Janina Sepällä/ Rebecca Dahlén/ M. Lundberg

#18 Mest segrar nästa år, och där står jag med? :) Som har ett enda russ att köra nästa år, och som dessutom går i en väldigt hård klass? Maha, tack för den iaf :)
Klart att någon med flera hästar i olika klasser har större chans att plocka segrar. Har man bara en som man ska hitta lämpliga lopp till blir det lite svårare. En enda häst kan ju heller inte starta hur mycket som helst ! Klart att det ligger mycket jobb bakom att hålla flera hästar i "trim", men flera av dom framgångsrika kuskarna med många hästar får mycket hjälp med sina hästars träning och står ej heller som tränare för sina hästar.

Jag kan bara tala för mig själv men de hästar som stått på min träningslista har jag alltid tränat själv, som mest var det kanske 6-8 stycken. När jag var riktigt aktiv var det nästan så att jag lät dem hellre stå i hagen och vila än låta någon annan köra dem, men det har aldrig varit någon annan som erbjudit sig/haft tid att träna dem ändå.
Vem är cecialia karlsson och vad har hon för hästar ?:D

#22 Cilla är världens ballaste shettiskusk på 11 år. Hon tog väl drygt 20 segrar i år, tränar alla sina små shettisar själv. I år har hon tävlat bla Ivanhoe av Friheten, Butterfly, Johannesbergs Lexus, Fantomen II osvosv.
#23 Cilla äger! :)

seppälä och melander :)

kat a: Nathalie Elofsson
Kat b: Janina Seppälä
Även en människor med "bara" en eller två hästar kan ha samma brinnande hästintresse som de som har fler hästar. Sen att man inte har lika mycket att göra med två hästar är en annan sak!
Men har man intresse för fem hästar och tränar dom väl, har man betydligt större förutsättningar att ta fler segrar än den med lika stort intresse som "bara" har två.

Men Bexo, tyckte du va värd o ha lite suport :P:D Menar,de lär ju gå åt skogen, de vet vi alla, men du måste ju tro att nån tror på deej :P:D
melander

#27 exakt.
Jag håller också med #27!
Det är klart man har större chans att vinna om startar i fem lopp en dag än om man bara skulle starta i ett! Sen att man lägger ner mer tid i stallet än den med 1 häst är en annan femma! Det säger ju sig självt..
De "stora" kuskarna, kan kalla ngn för X, så slipper vi namn. Om X bara skulle ha en häst i träning, så tror ju jag att segerantalet skulle sjunka en bra bit än om X hade haft 7 hästar i träning.

#28 Fan va du e gullig jämt ;)

Kevin Oscarsson eller Melander

linda björck,micke lindblom sandra svensson

hheheh tack jonathanivarsson :) men det tror jag inte :) men hoppas har ju inte så bra häst men lite tur så några i alla fall :)

#27 EXAKT därför är det ju egentligen procenten som borde räknas…men då får man ju problemet att folk inte vågar chansa i lopp utan bara tar ut hästen i ett lopp där man vet att dom vinner… jag tycker det borde vara segerprocent räknat på 10 starter…
För övrigt vet jag inte vem som tar mest segrar i år men jag själv hoppas på att ta minst en officiel seger 2008 :D