Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettavel
Läst 1497 ggr
Boode
0

Avel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad tror ni om kombinationen Pozzi e. Polar u. Zita ue. Cedrik och Darius Roll e. Vagabond u.Sindy ue. Lymmel?

Ni som har Darius avkommor, hur är de överlag? grovt byggda? eksem? osv.

Pozzi själv är ganska grovt byggd, visserligen bara 126 cm hög men väldigt grov. Och tycker ni det är dumt att betäcka en 10-åring?

Ni får gärna komma med andra förslag gällande hingst :)

/ Sophie

(foto: Linnea Forss?)

Nitro
0

Jag tycker inte det är dumt att betäcka en 10åring, bättre nu än när hon blir ännu äldre!

Sen vet du mitt förslag - Skärmnäs Pigall.
Han är lagom stor, lagom lätt för en såpass grov som Pozzi och har grym skalle. Stammen är inget att klaga på heller.

Se hans annons --->

Jagz
0

Jag har en Darius Roll-avkomma. Han är inte så jättegrovt byggd, ganska, men mer en "travmodell". De är tuffa till psyket (de jag känner till), löphuvud, med ett otroligt fint steg och riktigt bra hovar! De är tuffa, men lättlärda och snälla.

Jag tycker inte att det är dumt att betäcka en tioåring, om hon inte har t ex. svår astma osv.

nemesis
0

våra hästar  e.Darius Roll (Kung Dar och Pros Minandra)  är helt underbara! kungen är väldigt framåt medans  Minandra är lite lugnare men båda har riktigt stor kapacitet! både är jätte snälla och goa! ingen av de har exem!

Nitro
0

Här är förresten en bild på Pigall-Kålmans Pärla korsningen!

Boode
0

putt

Geminii
0

Tycker att Pigall låter bra :) gemini har en enorm vinnarskalle och löpvilja, tkr att vi har alldeles för få pigall avkommor som startar :(

PromiseMinanMorfeus
0

Darius Roll och Polar i sig låter fint..:) Det tror jag skulle passa.. Men jag vill betäcka min som är efter Tyson och Polar som Morfar med Darius får se sen..

PromiseMinanMorfeus
0

Men om du ska välja någon annan hingst än Darius till henne så är det Tyson, Skärmnäs Pigall, Korsnäs Brådis eller Skotte:) Lämnar mkt fina och sociala hästar!

Bett
0

#1 De e nog många som drar sig för att betäcka med Pigall för de e de enda du tjatar om hela tiden. Betäck med Pigall,betäck med Pigall.

Min åsikt. Jag tycker iallafall inte om folk som tvingar på förmycket.

juliapettersson
0

Rekomenderar starkt Darius! Han har verkligen visat vad bra han nedärver, "allt" efter honom blir bra, trots sto.
Min egna Dar's Golf har en otrolig löpvilja och trav, bra hovkvalité (kommer från Darius som själv ofta tävlade barfota), och väldigt trevligt psyke.

Colt
0

Micklas skulle ju va läcker på Pozzi! :)

Geminii
0

# håller med dej :D

Boode
0

Ni som har micklas avkommor, hur verkar de vara ?

Geminii
0

min kompis har en micklas avkomma, heeeelt underbar i temperament ;)

StuteriSolo
0

Vårt Darius-sto har en Micklasavkomma som har ett helt toppentemperament. Kan rekommendera båda herrarna varmt!

Nitro
0

#9 Va du e söt :)

Bett
0

#16  Eller så förstår du bara inte vad jag menar.

Nitro
0

#17 Jo, och dessutom vet jag att när du är igång och skriver på denna sidan så skriver du oftast väldigt skarpa och onödiga saker, som denna.

trogen
0

Jag tycker att du skulle betäcka me darius:) Vi har själv en 2åring efter darius o kålmans pingla polar som morfar.. de e en jätte fin häst me mkt egen vilja men snäll att hålla på me och köra lung och trevlig.. ett bra psyke vilket alla våra darius avkommor har haft.. dom har varit rätt så grova men jätte bra trav iaf och starka dom tål mkt… när de väl är tävling o då vet dom de då e de rätt mkt frammåt i dom men inte så dom blir jobbiga, dom vill vinna! :) Betäck med darius tycker jag :)

Bilden lolita dar :)

trogen
0

En bild på torgen, vår gamla darius avkomma..

gotlandsruss
0

jag tycker du ska betäcka med en lite nättare hingst

jonathanivarsson
0

#17 det är väl bara bra att göra reklam för sin hingst? då vet ju alla att man är angashrad och snäll? tkr att parat är fin men micklas skulle nog bli bra tror jag..

Mixie
0

Jag håller med #21 att välja en hingst av nättare modell för att göra det mesta för att få något mitt i mellan… Själv tycker jag Darius är kanonfin och skulle mer än gärna betäcka med honom om jag hade ett passande sto, men att matcha exteriört går före mina favorithingstar :)

//Mickan

Zaire
0

Jag tycker det är dumt att avla på exemhästar

om du nu ska betäcka så skulle jag satsa på micklas. Han skulle komplittera din grova häst

steilinger
0

Varför inte Ernst Ronaldo lite lättare typ och bra stam

amandahandersson
0

Micklas är jättefin!

MagganS-B
0

Du skrev att hon "bara" var 126 hög! Den höjden är helt perfekt! För många år sen var det maxhöjden för russet!

Hannna
0

Ernst Ronaldo röstar jag på :)

Boode
0

Vet någon om ernst ronaldo har några avkommor som har startat? eller kommer de första iår?

amandahandersson
0

Jag tror Ernst Ronaldos första kull föddes 2006, alltså kommer de inte ut förens nästa år, 2009. Jag kan ha fel…

Millaaann
0

Sant som #30 säger, han blev godkänd hösten 04 och började betäcka 05, så de första är 2år iår. :) Vi har börjat tömköra våra två 2åringar nu, och dom är hur snälla och lydiga som helst :)