Flätor / Pannband inför tävling m.m..
Redan nu måste jag börjs tänka på sesång -08 :) Tänkte ställa några frågor,
många flätar in band i en fläta i manen. Vilka sortes band använder ni er av och hur fäster ni dom i manen ?
Pannband med namn och namnförbygel, vet ni vad de finns att köpa ?
Letat lite men utan resultat..
Känner mig frågrik *men frågar man inget får man inget veta* ;D
Ha ett bra 2oo8 nu ! ;)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Jag använder vanliga sidenband som är ca en cm tjocka, dem finns att köpa på typ Åhlens.
Jag fäster den med en gummisnodd längst upp och sedan flätar jag in den tillsammans med en bit man, sen när jag flätat in den så tar jag bort gumminsnodden och sätter den längst ner i stället! =)
Mitt namnpannband är köpt på Lars Biderman. Men det går att köpa på dem flesta travshoppar runt om på landets travbanor!
Min Namnförbygeln är köpt på Jägersro travshop men det är samma med förbyglarna som med pannbanden, dem säljs på nästan alla travshoppar i landet!

Okej :) Tacå så mkt, däremot har jag inte någon direkt travshop i närheten.. Får väl ta mig en utflyckt någon dag ;) men som sgat, Tack :)

Måste också leta upp grejser:P

*putt putt*
jag brukar ta en bit man och så gör jag en enkel knut med bandet runt manen, då blir det tre delar att fläta med, fäster det sedan med en snodd längst ner. Man kan ta två olikfärgade band och knyta ihop, då blir det ju tre färger i manen.
Man kan även beställa på nätet från bidermans och på flera andra ställen med, vet att både färjestad å mantorp har både pannband å namn förbyglar.
~ Anneli ~
Sajtvärd för: adopterade.ifokus

Har sidenband som är 1,5cm breda. brukar ta en vanlig hästgummisnodd och sätta den på mitten av sidenbanden, sen sätter jag gummisnodden uppe i manen, och så är det bara å fläta in den :) fäster med en gummisnodd (eller oftast två) längst ned i manen. Då sitter den hela dagen. Jag har två olika band, så det blir två färger sen manens färg å.. :)
Pannband och förbygel med namn går att beställa på så gott som alla hästshopar som har travsaker.

Jag brukar ha vanligt plastband som är ca 1cm brett. Lägger bara mitten av plastbandet/banden längst upp i den del av manen jag ska fläta oxå flätar jag in det, sen fäster jag med en tejpbit.
Använder två-stre stycken dubbelvikta sidenband, ca 1-1,5 cm breda. Sätter fast dem med en snodd högst upp, oftast svart eftersom alla våra har svart man och jag vill att den snodden ska synas så lite som möjligt. Sen flätar vi på och sätter (oftast) en snodd med rosettlängst ned. Brukar fläta så att manen inte syns under banden, tycker att det oftast ser snyggast ut.
Har köpt mina pannband på biderman och tänkt att beställa förbyglar oxå…
jag gör endast en fläta :) och en inbakad i pannluggen de gånger jag kommer ihåg :P

Okej ;) Tack för svaren ;D

Det går att köpa på en vanlig syaffär, såna där band. (: