Licenskursponny?
Vad gäller för en ponny som ska vara med på licenskurs? Måste den vara inreggad i SPTF, mätt och kvalad/tävlad, eller kan man ta vilken ponny som helst som är inkörd/inriden.

den måste vara gokönd för att tävla, alltså inreggad, mätt och kvalad :)

Men på licenskursen tävlar de ju inte. Det är ju en utbildning.

Jaa, jag vet, men så är ändå reglerna. Det jag menar var att det är samma bestämmelser för tävlandet som för licenskursen.

Okej. Tack! Tänkte att det kanske var som förr, för då behövde inte hästen vara reggad och kvalad, men tiden går ju och reglerna ändras. :-)

den måste då vara kvalad (iaf var det så -06!) och för att kunna kvala så måste den vara reggad och mätad, så då måste det vara så :)

#5 så va de även förra året.

För en licenskursponny?? Den har ju inget med tävlandet att göra, bara med på kursen.

#7 jupp, dom måste vara kvalde, och därmed hänger ju registreringen och mätandet med (:

det är därför travskolorna inte kan ha kvar sina utmärkta överåriga läromästare, de får ju inte täla längre. Men viket bra pensionärsliv att få lära barnen att tävla istället för att gå och skrota i en hage.

Jag vet flera som kört upp sin licens med överåriga ponnyer som tävlat tidigare.. Betyder det att dessa inte har rätt till sin licens?
//Mickan

Nu läste jag bara lite snabbt, men vadå får inte de överåriga ponnyer vara med på sånt?
De måste föresten vara nytt att de måste vara inkvalade också? Så var det inte på min tid, eller ja de va ju 10år sen nu.
De måste väl ha en gällande licens och vara kvalade för försäkringens skull?
Veritas odium paretFörvånad