Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: tävling
Läst 732 ggr
ingenting123
0

Dusol har han traver stamme?

hei, lurer på om shettisen Dusol med registrerings nummer:38952794.har denne shettisen noe traver stamme?? vet noen noe rekord??foreldre til hesten har den godt som ponnitravere???rekord der??

AnnaLundin
0

Dusol är e. Dulex u Solette - Erik v.d Acterdijk Det är äldre stammar, från den tid då ponnytravet inte var så stort. Jag tror inte att Dusol själv är startad - rätta mig gärna om någon vet annorlunda.

Dulex var född 1973… Hans mamma Kirkbride Flake har dock lämnat flera ponnyer som tävlat med framgång på travet, t.ex Scott-Flake och Titol, säkert nån mer som jag inte kommer på just nu.

Huruvida Solette lämnat några travare vet jag inte.

Mitt svar på din fråga är att jag inte direkt skulle associera stammen med trav, men att det inte är omöjligt att en avkomma skulle kunna bli bra ändå.

ingenting123
0

men vis jeg sier at dusol er faren til Grøn Orkan og moren til Grøn Orkan er smedens boccia, kan Grøn orkan bli en god traver da??

jonasjo
0

Tycker du är jätteduktig Anna som kan så mycke Glad Tur vi har dig här :)

AnnaLundin
0

#3 - jag är i alla fall ganska bra på att läsa innantill i webstamboken… Oskyldig

Synd bara att travresultaten inte finns med där…

amandahandersson
0

Dulex har lämnat Billas Viva som har lämnat Norrskenets Jupiter (rek. 2.40,3) och Norrskenets Hotrod (rek. 2.41,3), som är de framgångsrikaste och snabbaste shettisarna i Boden 2007 ^^
Lite allmänt vetande, bara för att jag råkar äga en av dom ;)

Erja
0

Hej,

vad jag vet om shetlands stammar tycker jag att Dusol har ju travstam.

Dusols pappa Dulex har lämnat bl.a. Tejas Du-Bonette 2.22 och Emmeros Busa 2.20. Dulex har också lämnat sto Elaine, som har lämnat många duktiga travarna hos Emmeros stuteri.

Mamma till Dulex är Kirkbride Flake ”Lotta” som har varit den bästa gammal stammodern i trav, tror jag.

Dusols mamma Solette har lämnat Alette, som har sådana avkommor:

- Smedens Ambra 2.17 (5 år), 21 st, 18 vinst

- Smedens Lill-Vinter 2.32,4.

- Smedens Fanfar, rekord bättre än 2.40, sålt till Italien.

- Maxette. Två start, två vinst. Rek. 2.53. (4 år)

- Rosenbergs Axa, rekord 2.47 som 3-åring. Sålt till Finland.

Tror att ni i Sverige vet även mer om dessa stammor =)

ingenting123
0

jeg er fra norge så har ikke hørt noe om disse stammene jeg… men dette er jo kjempe bra stamme:)

tusen takk til alle dere som har svart meg på dette spørsmålet:):)

hilsen kristian:)

Dolores
0

Solette har avkommer på Axevalla bla Gasol och tyvärr avlidna Hysol…

Kris_J
0

Det tycker jag definitivt han har, hans mamma är syster med Dollamis mamma tex.

Veritas odium paretFörvånad

Kratern
0

Tycker också att man kan räkna Dusols stam till travstam.

Bl.a Dulex finns bakom MÅNGA bra ponnytravare.

VeronicaP
0

#4 Tanken är väl att travresultat också ska komma med där.

ingenting123
0

takk for all hjelp:)

Hannna
0

Har haft Fasol u.Solette, men han kom aldrig till start, testade kval 2 gånger men det ville sig inte. Lite speciell var han, en ganska skygg och stressad typ, men väldigt trevlig ponny annars :)

Ammiii
0

Vad jag har förstått så kommer endast resultat från SSS att läggas in i stamboken, då det beslutet togs på möte nu i höstas.
Synd tycker jag, då jag hade tagit upp frågan att få in andra resultat också. Bla resultat från utställningar med andra arrangörer, som ju är klart jämförbara med SSS resultat.
Otur att få 42p och bli BIS och det inte står inskrivet någonstans, eller räknas, trots att det varit 120 deltagande ponnyer tex!
Eller tex. vunnit Elitloppet….

Kris_J
0

#14 Det är meningen att travresultaten ska vara med. Jag håller på….

Utställningsresultaten skall vara SSS utställningar.

joooossan
0

#13 Låter precis som om du skriver om hästen Hysol som står i vårt stall :) Samma kille ;)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Kris_J
0

#14 Vad grundar du det på att resultat som inte ligger i webbstamboken inte räknas?

Ammiii
0

De räknas ju så klart, men de syns ju inte.
Jag tittar gärna i stamboken och då vet jag ju att massor av resultat saknas… 
Flera av mina egna tex har visats på lokala utställningar och premiering, men de resultaten står inte med, lika lär det vara för andras ponnyer.
Inte så lätt att göra en bedömning av avkommor utan komplett resultatlista. Den som finns blir ju missvisande. Mina har fått 39 och 40p flera gånger, det bästa som står med är 38p…

Och jag har ingen aning om hur de gått på travet om jag inte bläddrar igenom årets resultat på sptfs hemsida. Har de inte startat nyligen så är det inte så lätt att bara kolla hur avkommor blivit tex.

StuteriSolo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har vår egna uppfödning Solos Unika Primula e. Dusol - Pense - Galax, en ponny som har mycket Roland Fransson i stammen, nästan mer än hans egna hästar :)

olesen
0

HEJSAN  Vi har haft ett sto efter dulex i många år men hon e såld nu.. men vi har kvar hennes sån Felix RS 364 Han har rek.2.29. Tänkte då är Dusol felixs morbror :P