Pris på kör-grejer?
Jag behöver lite hjälp med pris på olika kör-grejer.
Vad jag behöver
- Selunderlag till träning
- Vattentäta körbyxor
- Skor man kan tävla i
- Skydd till svans och bog och mage
- Hjälm med mönster
- Riktiga vantar man kan köra i
- Spö 1meter
- Täcken svett och utetäcken
- Transport skydd (Shettis)
- Körglasögon
- Kördress (vattentät)
- Qh-sele (Russ)
- Bröstor med hästens namn på
- Selbag
- Tömmar med eller utan färg på
putt
putt

det är bara att gå in på en sida, tex www.dahrve.se så kan du kolla priser där.

**Selunderlag till träning
**nån hundralapp**Vattentäta körbyxor
**ett par-tre hundra där med**Skor man kan tävla i
**Vilka som helst, vanliga ridskor. Det ska vaar skor med klack, men många kör i tex. gympaskor ändå**Skydd till svans och bog och mage
**? Förstår inte vad du menar för skydd…**Hjälm med mönster
**ca 800-1000 för en billig men bra hjälm+ lackkostnad. varierar mkt**Riktiga vantar man kan köra i
**Märke osv? minst 100 spänn**Spö 1meter
**Allt från 20 spänn på rea till ett par hundra**Täcken svett och utetäcken
**Köper du på rea, dyra märken osv? fleecetäcke ca 100-500, utetäcke 500-2000 ungefär**Transport skydd (Shettis)
**Märke osv där med. en 100-lapp till 500?**Körglasögon
**typ 50 spänn. tycker själv att vanliga solglas+visir är bättre**Kördress (vattentät)
**Märke? syr du själv? låter ngn sy upp? Sponsor? Räkna med ca 5000 för en från brizy o likn**Qh-sele (Russ)
**från ca 2000. Ny, beg?**Bröstor med hästens namn på
**200-300**Selbag
**5 spänn för en sån där påse från typ ikea**Tömmar med eller utan färg på
**en tusenlapp kostade mina bruna tror jag. Brukar ingå när du köper sele annars

Förutom det så lär du behöva en sulky + någon annan vagn att träna i tex. rockard. Till träning behöver du en brösta, ingen förbygel.
huvudlag, bett, extrautrustning som skydd, speciella käk, skygglappar osv.
#3#4#5#6 tack så jättemycket! #6 Jag har en sponsor som gärna sponsrar med pengar osv så jag behöver pris på olika saker osv tack så mycket för priserna! Jag har redan 2 sulkys och 2 långsam vagnar till mina 2 hästar. Har även sele med utrustning!

#7 trodde nästan du hade vagn när du inte skrev med det, men man glömmer lätt. Det är ju en av de större utgifterna…
just dressen, det glömde jag skriva, är det bra om du ringer/mailar o beställer en katalog o prisuppgifter. det skiljer mkt mellan olika modeller o märken.

#5 ? kör glas ögon för 50 kr? mina kostar 900!

#9 dom jag har sett har varit billiga iaf… bra eller inte vet jag inte, har aldrig kört i dom. Föredrar som sagt vanliga solglasögon…
# 9 900!? ;O Hur kan du betala så mycket för ett par körglasögon? Är det värt det? Det skulle jag aldrig göra, jag visste inte ens att det fanns så pass dyra körglasögon.