Vaccination
Vaccinerar ni era hästar?
Det skulle vara roligt att veta hur många som vaccinerar nu när A2 börjar smitta.
Jag vaccinerar både Isac och Disa :D Disa och Isac vaccineras för att dem tävlar i hoppning och för att jag vill att dem ska vara skyddade. Nackdelen med vaccination är att man lätt glömmer bort dem olika datumen när man ska vaccinera.

Alla mina russ är vaccinerade för både stelkramp och influensa
Våra är också vaccinerade mot influensa och stelkramp, alla tre.

Våra hästar är vaccinerade mot A2

Vaccinerar mot stelkramp, boutolism och influensa.

Polenta med.
Jag har för första gången i mitt liv vaccinerade hästar nu, dom fick sin första spruta idag! Det bara för att jag nu bor där de smyger runt A2 varje år. De fick både för Influensa och stelkramp..

Ja, men bara en gång om året. Även alla 160 hästar får sin dos, de får 2 ggr om året.
Luddan är inte vaccinerad i min ägo.. så nej.. men amigo är
Alla 6 vaccas mot A2, tetanus, abort och ringorm

Travhästarna/ ponnierna är inte vaccinerade men ridhästarna är det.

Jo allihopa 1 gång om året..

Hela Norrlandskusten anses nu vara i riskzonen för A2. Umåker, Bollnäs och Bergsåker har konstaterat A2 och stall har isolerats.
Usch..Det ser inte bra ut.

Det smittar så himla fort!
Pigall & Sagi Faks är vaccinerade.

Mina tävlingsponnyer är vaccinerad mot influensa och stelkramp.

Vi har nettopp vaksinert nå. Vi gjør det 1-2 ganger i året, men det er flere og flere som vaksinerer hver 3 måned har jeg hørt ..

Varette är vaccinerad både mot stelkramp och influensa.. !

stelkramp men inte influensa..

Stelkramp & A2. En gång om året gör vi det
#3 Ska kanske tillägga att de vaccineras en gång om året.

vart finns liksom hindret hos folk att inte vaccinera :/ ?

#21 Dom största anledningarna till att folk inte vaccinerar sina hästar är att det kosta en hel del om man har ett antal hästar och dessutom så finns det många som inte vill eftersom hästarna kan bli riktigt sjuka av vaccinet…
Vi har alla hästar vaccinerade som unghästar och alla ponnyerna utom Sune är vaccinerade mot stelkramp och influensa. Influensan 1 gång per år.

har alla mina vaccinerade

Våra är vaccinerade mot influensa och stelkramp. Nyligen gjort också
Våra är vaccinerade mot A2 och stelkramp. Alla utom gammel shettisen som bara får stelkramp nu för tiden. Detta dels för att han är lite spruträdd (man vill inte plåga honom för ofta) och dels för att A2 mest går på yngre. Dessutom tävlar han inte längre.
Då våra ston är dräktiga vaccineras de dessutom mot abortvirus.

Vi får ikke starte i Norge uten grunnvaksine og så må hestene/ponniene vaksinerest en gang i året.

Alla vaccinerade mot influensa och stelkramp