Tränas eller inte?
Tränar ni era hästar så här års eller vilar de efter förra årets tävlingar?

Jag låter mina hästar få vintervila :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Tränar som jag gjort hela vintern ;) lite hårdare nu på lovet dock. Har tom. varit på banan med han en gång nu.

Mina satte igån ordentligt i början på december. Montró har tyvärr varit förkyld och fått vila fram tills igår, men henne är det inte så bråttom med! Har dessutom varit sjukskriven hela december, vilket gjort att jag har kunnat träna monita så mycket som jag vill. Hon stod ju nästan hela förra året så vi måste bygga upp grundkondisen igen. Fka väl åka ner och köra något lite jobb på banan i slutet på jan-feb och se hur långt vi kommit…

min pålle tränas som vanligt

Min starthäst Cotton Field fick vintervila efter sista tävlingen. Och nu har jag börjat träna igen inför säsongen! Min nyblivne 3 åring har tränats lugnt hela vintern.

Min vilade från sista starten i september till mitten av december, nu är han i full gång.

Hon tränas inte direkt mer än tömkörning och miljöträning.. så fort hon är trygg i vagnen ska vi köra lite mer, just nu ska allting bara va roligt :)
//Mickan

Ska sätta igång Colten ordentligt om ett par veckor tänkte jag! =)
Mina är lite igångsatta. Jag har kört några gånger sedan mitten början/mitten av december ungefär.
har börjat sätta igång mina.. Har väl hållt på runt ett par veckor nu… men hittills har vi tagit det lugnt.
Ska snart börja köra :)

Okej :) Jag själv har precis börjat dra igång Plexus igen.
Jag har inte satt igång min bessy ännu. Det känns som om det är för kallt.

Här är det ofrivillig vinter vila då marken är som knölig asfalt….försöker hålla igång honom så gott det går men blir ju nästan bara skritt, försöka pallra mig in till banan någon dag snart.

#18 Håller med! Hade velat börja för flera veckor sen, men vad gör man.. :S
jadu hade precis satt igång luddan igen och så.. men då komme ju de hära förbannade A2 till Solänget :(

#20 sånnt lär man räkna med eftersom att det förs med luft och kläder :P Visst har A2'n hållt på hela förra sommaren..? Det har vel vandrat runt mer eller mindre hela tiden?
#21 jo =/
Mina har fått vila 2 och 1/2 vecka innan jullovet, men nu är dom igång igen :)
Mina skall igång nu.. SKall försöka hinna träna 3st hästar och hinna med en 3månaders bebis.. =).. Tur att Kevin har en snäll mormor som gärna umgås med han=)

våra vilar fortfarande sen förra året. det är bara 3-åringen som tränas lite då vi håller på att köra in henne.

trener nu, men går på beite ei stund på sommeren
i vanliga fall sa later jag ponnyerna vila efter sista tavlingsdagen en tva manader for att laka ut alla eventuella skador sedan startar jag med latt dressyr, ridning sladdragning(om det ar sno) och i Mars (tva manader fore forsta start) sa startar jag den riktigt harda traningen.

Min får alltid vintervila, men ska snart börja tränas igång igen efter behandling. Har bara vatt ute på skritt promenader:)

Liseth har vilat sen agu pga av skada och blev opererad för ca 4 månader sen, så nu travas hon lugnt varannan dag.
Zoylett har gått lite då och då men nu skall hon gå ca 3-4 ggr i veckan…

tränar.

dere som gir ponnien vinterhvile, går ponnien deres på beite på sommeren??

Skritt tränar nu, har haft vila innan. Det är ett bra sätt för småskador att läka tycker jag.

#33 Våra går alltid på bete på sommaren och ute dygnet runt året om …

#35, samma här.
Våra vilar fortf, men ska sättas igång så fort vädret tillåter det.

Vi tränar på! =D Den ena satte jag igång för några veckor sedan, och unghästen har jobbat någon gång i veckan sen i höstas.

kör varannan dag :) har gjort det sen tävlingarna sluta 2007

min får ingen vila på sommaren heller :P
Den enda vilan är om han blir behandlad, och det är på våren och mitt i sommaren, så det blir två vilor endå, inte på mer än Max två veckor iaf. Han blir bara sämre av vila mer än en vecka utan att han blivit behandlad, och han har patella i knäna så han måste röra på sigmycket också. Han är en helt annan häst i träning än när han får vila :)

Hon vilar, men hon ska väl sattas igång om ett par veckor, däremot bara skritt då.

jag fick hem båda mina hästar i mitten på december . Daggan håller jag på att köra in & de går över förväntan :) och cenit har inte gått sen i augusti . så jag lunkar lite med han nu , bara så att han får röra på sig :) så han inte få en chock när vi ska träna på "riktigt" :)

Han vilade i höstas och halva december(inte helt och hållet, markträning och lugna turer såklart), sen har jag börjat köra i gång Zeebon liite, men jag kör inte slut på honom, vi kör ut pigga, kommer hem pigga, för att behålla en positiv inställning till att ut och springa igen.. så jag kör/rider ofta med nån så han får småtävla, men bara korta stunder.. marktränar mycket och rider. ska nog i mitten på februari börja med hårdträningen.. så får vi se, har inte bestämt när han skall kvala ännu, har inge bråttom.. vill ha en pigg, fräsch, löpsugen pålle till kval, sen får det ta hur lång tid det vill för att han ska va det.
Efter sista starten 20 okt har jag kört några gånger i veckan började inte riktiga träningen förens mellan jul o nyår. men tyvärr har vi ingen snö, så någon pulsning ser det inte ut att bli på ett tag :(