Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: allmänt
Läst 7228 ggr
amandahandersson
0

Pannband, förbygel m.m.

Hade tänkt köpa pannband och förbygel med namn åt russen:)
Jag har ett pannband med namn nu till Juppe, från Anders Söderlund. Det är fint och i bra kvalité.  Inte särskilt dyrt heller. Men vet att det finns fler ställen, och jag vill se hur andra ser ut osv..

Så, vart har ni köpt era pannband  och förbyglar med namn? Hemsida, pris och gärna en bild tack! ;)

Och ett rött (färgat) huvudlag med check och allt.. Vad kostar ett sådant?

Kramar /Amandah

DubbelE
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

mina pannband är från Bidermans, det ena är beställt genom dom till Wahlsten och det andra är någonting märkeslöst, det märkeslösa står med större text och är rätt stavat, det från wahlsten står med mindre text och på något sett har dom lyckats "felstava"…Det står Rocky-Boy, inte Rocky Boy.. inte så mkt att anmärka på men man vill ju att det ska bli rätt när man väntar ett halvår på det.

är också nyfiken på förbyglar..? kostar det inte cirkus 450:- eller något sådant?

amandahandersson
0

#1, de från Wahlsten såg ungefär ut som  mitt från Anders Söderlund. Fast mitt är svart med guldtext^^

zorken-
0

köpte zorkens pannband med namn på bidermans och förbygeln på abiouse .pannbandet kostade typ 250 å förbygeln 480.Har ett "färgat"(syntet) huvudlag med käk som vi fick med selen.har tyvärr ingen bild…..just nu.

DubbelE
0

såg nu att det finns färgade huvudlag på bole.. men det är i stolek full.. 450:- kostar dom, det är utan tömmar tror jag

amandahandersson
0

Hemsideadresser??

amandahandersson
0

Hm.. Hittade på Bole! Det var väldigt fint, ska nog ta ohc köpa et sånt.. Det är ju ett russ som ska ha det, och det går ju att "förminska" på ngåot sätt ;p

Men då måste jag ju köpa rött pannband…  Tror det gick att beställa rött med orange text från Anders Söderlund?

Nu är bara frågan.. Förbyglarna??

DubbelE
0

jo jag funderar också på att beställa ett huvdlag från bole till rocky.. får pestminska till cob (rocky har cob)..han har full nu så det ska nog gå..

Pingan
0

Mitt pannband till shettisen beställde jag från Landins på travet, kommer inte ihåg vad det kostade..
Sen det till russet kommer från mammas butik, som hon beställde från Anders Söderlund. 199:- tror jag det kostar.
Jag har ett rött huvudlag till russet, som också kommer fån mammas butik, som mamma beställde från FinnTack, kommer dock inte ihåg vad det kostar.

# 6 & 7 dom från FinnTack finns i shettis och russ , men också full stl.

williemarrone
0

Jag köpte  namnpannband på royal och namnförbygeln på lltrot.

Boode
0

jag har köpt både namnförbygel och namnpannband på lltrot. Till er som har russ som är ganska grova där förbygeln ska sitta bör inte beställa ponnystrl. Utan ge egna mått istället för min i ponny strl passade inte alls på pozzi så vi fick en special sydd, fast till samma pris :)

mellanbyns
0

BOle har ju som sagt dom färgade huvudlagen. Det går även betsälla pannband från dom. Pannbanden är i tyg med brodyr, sedan inplastade. Dom har även förbyglar med namn på. Jättefina saker!

Brunzell
0

Håller med #10 Ge egna mått, förbyglarna är SKITSMÅ. Päritos passar knappt.

Lina-
0

Köper pannband, förbyglar & sånt på hästshopen på östersundstravet, superbra! Köp där under dubbeltravet ;) pannabnd 215:- förbygel typ 395:-

Jenniferohlson
0

Har pannband med namn på till hanna, har helt glömt bort va dom kostar! hade ett "flätat" till min förra ponny, men dom e inte lika fina tycker jag. Ingen förbygel till hanna för hon har för långt namn xD

Ska antagligen skaffa ett russ nu till nästa säsong då. Och då vill ja har både pannband förbygel och huvudlag och allts såntSkrattande

jonasjo
0

Köpte vårat huvudlag när vi var och körde Agrialoppet på Solvalla ifjol kosta vid 600 minns inte riktigt precis..

Odena
0

Köpte pannband med namn till Blåsippa tog lång tid och kostade 180kr på dahrvé på Gotland och så köte jag förbygel med namn på av Brawina här på forumet tror den kostade 385kr är jättenöjd med båda =)

iiirma
0

Köpte Plexus pannband från Travshopen i Mantorp, tror de har hemsida, men kan den inte, men nåt liknande antar jag :)

Kostade 199 kr om man köptet där.

amandahandersson
0

Bara en fråga..

Om ni skulle beställa en Royal-sulky, med egen färgsättning.. Vad skulle ni valt av dessa;
1. Röd sulky, ornage/vit/svarta stripes
2. Orange sulky, röd/vit/svarta stripes

Jenniferohlson
0

1. Röd sulky, orange/vit/svarta stripesSkrattande lät snyggt;)

williemarrone
0

#6 Amandah köp INTE pannband och förbygel i rött och orange det kommer inte att synas när färgerna är så lika ,vi gjorde samma misstag med blå och marin…..ta istället vit eller svart text.

Dolores
0

CG Hästsport, kolla deras hemsida..

iiirma
0

#18 alt. 1

jessssica
0

Mina pannband köpte jag från aubiose! De är jättefina och kostade 180:- tror jag, det tog 1 vecka att få dom =)

Pannbanden är sånna vanliga som de flesta har i tyg med text + att de är inplastade, man kan få dem i precis vilka färger man vill =)

Tror de har en hemsida www.aubiose.se eller na sånt…:P

jessssica
0

#18 Tycker du ska ta rödsulky md orange/vit/svarta stripes, men det skulle ju va lite fränt med en orange med fast röd är snyggare! =)

amandahandersson
0

Då blire en röd sulky, om de nu blir.. ;)

#20, jag har också tänkt på de ;p Man kan ju fråga de som säljer å kolla om dom kan göra ett prov, eller så tar jag vit text :)

jessssica
0

Ja har ett rött med vit test o ett marinblå med vit text, snyggt**!! :D =)=)

amandahandersson
0

Jaaa, he snyggast md färgade pannband tycker jag :) Fast mitt svarta med guldtext är inte heller illa ;)

crazycattiz
0

Du kan välja exakt färj på pannband och text hos Anders söderlund.. Lika så förbyglarna, finns i en massa olika bredder och modeller, bara att välja och vraka :D

amandahandersson
0

#28, har han förbyglar med? Jag är nöjd med pannbandet där ifrån, mycket bra material! :D
Vad kostar en förbygel? Är sugen på en sån där bredare förbygel, typ röd med oranga "kanter" elr vad man ska säja åså vit text.. Är det möjligt?

crazycattiz
0

Jepps :D

Vet inte om du såg Extras förbygel på dubbeltravet i boden, den är en bred vit med grön text och grön kant.. finns en otydlig bild på alisfoto… Ska höra med emma va den gick på :)

Jo jag tror att det ska gå att få i nästan vilka färgkombinationer som helst :D

[sbergmark]
0

på royal kostar en förbygel med namn åt ponny 479 :- och där finns röda huvudlag med . Jag köpte mitt gröna av Frida S för 450 kr

amandahandersson
0

#30, jo, det är en sån som Extra har som jag vill ha! :)  Skitsnyggt!
Men Extra har ett annat slags pannband också? Vart ifrån är det? 

Jag har ju ett klassiskt, där det står hästnamn med stora tydliga bokstäver.

iiirma
0

Jag funderar också på att köpa förbygel med namn till Plexus ^^ Tycker ni den ska vara svart med röd text eller svart med vit text? :)

Skiwkis
0

jag tycker du ska ta svart med röd text hade vart riktigt fint:)

DubbelE
0

#33, jag skulle ha tagit svart med röd text :D klart snyggast.

jag funderar på färg till min förbygel.. ska köpa en som det står "team Egemar" på för då kan jag ha den till alla hästar, är för snål för att köpa 3 st Oskyldig

kobolt Blå (typ mörk lysblå) o vit text eller vit med blå/marinblå text?

iiirma
0

#35 Då tycker jag du ska ha blå med vit text ^^ Det är snyggt!

[sbergmark]
0

jag ska ha en där det står mitt namn på ist för att jag kommer köra lite olika hästar och jag e också som #35 lite för snål för att köpa till flera hästar !

jenniferaronsson
0

Jaa jag tycker Anders shopp är svin bra. Extras förbygel är också supersnygg, jag gillar som där breda  ^^ Funderar faktist på att körpa =)

Trav_
0

På delta har jag ett pannband som jag fått när jag tog studenten vet ej vart det kommer ifrån! Gynna har precis fått sig och det kommer ifrån Hamrånge hov o tass. Har för mej att det är genom walshsten kostade 195. Ska även beställa en förbygel med namn på och det blir på landins i Gävle, numera Travbutiken heter den, dom har jättefina kostar 495 men dom är breda, först så breda som dom brukar va sedan är dom fodrad så dom blir lite extra bred^^

casandra
0

Har färgat pannband med namn på till både Moses & Plexis, vet att Moses är ifrån Biderman (har dock ingen aning om pris), Plexis vet jag inte vart det är ifrån för det fick jag av Linnea i julklapp :)

Backman
0

Det här "Extras" ni pratar om, har de nån hemsida eller vart kan man få tag på deras produkter ? :)

http://vickelbyponny.blogg.se

amandahandersson
0
jenniferaronsson
0

Butikens ordinarie öppettider:

Vardagar 10-17
Lördagar 11-13

Under sommaren, from vecka 24 (11/6) kommer vi att ha lördagsstängt.

Anders Söderlund AB
Pegasus Hästshop

info@anderssoderlund.se
Tel.  090-50250
Fax.  090-50522

Backman
0

Tack! men det finns ju inga förbyglar eller pannband där ju ? :(

amandahandersson
0

Hemsidan är under uppbyggnad. Maila eller ring! :)

jessssica
0

#33 Jag tycker den ska vara röd med vit text jag, hehe!!!! :P:P

Annars svart med röd text, SNYGGT!! =)=) <:D

juliapettersson
0

Jag tycker att det blir svårt att se namnet med röd text och svart bakgrund.

jenniferaronsson
0

#47 jag tänkte på de.. jag har svart & rött.. men jag vet inte hur jag ska göra med förbygeln ?  På pannbandet funkar det nog ?

amandahandersson
0

#48, Röd förbygel med svart kant å vit text, Jenn? ;)

Boode
0

#48 svart förbygel, röd kant och vit text

jenniferaronsson
0

#20 # 50 de där blev svårt ^^

amandahandersson
0

#51, köp två olika!;) En åt varje häst ;)

iiirma
0

Tänkte med på att de kanske inte syns så bra :/ Har ju svart med vit text på pannbandet för att de ska synas bättre så xD

Backman
0

Fler tips på köpställen ? :)

crazycattiz
0

#32, Förbygeln kostade runt 480 tror jag det var.

Pannbandet är ett sånt lindat i plast, den första sortens namnpannband som kom, det är även det från Anders Söderlund..

amandahandersson
0

#55, okej  :)
Jag åker nog till Umeå en sväng i höst, antingen för att tävla (om det nu är nån mer heldag?) eller titta på. Då kan man ju  kolla i affären vad som finns :) Och fråga.. Annars är det ju lätt att maila eller ringa!

laila
0
crazycattiz
0

30 September är nästa heldag i Umeå

amandahandersson
0

#58, okok! I'll be there!
Om det nu är några passande lopp.. ;)

HK_ponny
0
Backman
0

#11 men på bole finns det väl bara storlek full ? :/

joooossan
0

Hmm, jag sitter här och funderar lite ;) Såg att tråden var rätt gammal men, men ..

Jag ska köpa pannband och förbygel med namn på, sitter och kollar på http://www.teambrannestaden.se/
Deras pannband är ju inte "inplastade", vilket föredrar ni ?

Tänker även på förbygeln, ska man satsa på en sådan med skydd under eller en vanlig ?

Josefinejumpforjoy.blogg.se

plutten-92
0

#6,#61 dom finns i storlek ponny också men inte på hemsidan, bara i katalogen. jag köpte mitt där i november för 435kr ink moms (348+moms).

plutten-92
0

lägger till en bild från katalogen.