Aluminiumskor?
Ni som har bättr ekoll på marknaden än jag har…
FINNS det ponnytravskor i aluminium? Eller får man modifiera stora?

Jag vet iallafall att det finns 00, kanske 000 också, men jag är inte säker…

ladugårdsinrede gör ju reklam för att han har aluminium för ponny.. jag köper mina i shopen på hd-travet men då får vi kapa dem eftersom de är en storlek för stora..

Självklart finns det! har haft på ponny som har 0or (ponnystrl) både olika falsade och släta!
Hästshopen på Umåker har allt :D
aluminium 00 finns på Gävletravet och Östersund:)

När leif var i norge med Engesve bella köpte han massa aluminum skor till mej, skit små fina:) falsade, släta, och med brodd, haha! Men jag använde dem inte;) mina går ju med järn:P

På Färejstad gör de aluminium till ponny, billiga :) Det är bara att gå in och säga vad man vill ha för skor och sen är de klara om 10 min.
En av mina shettisar gick med halvrunda aluminium fram och falsade aluminium bak :)
är Aluminium bra? jag har hört att dom nöts fort ut =/

De finns på Royalshoppen och på Pegasus

Jo dem nöts fort, men det är ju meningen att man skall ha dem till start, och så kan du ha järn i mellan, men om man startar varje helg kan man ju hellre byta aluminum då det behövs! Lite mkt bytande annars!

Aluminiumskor funkar på en del hästar, inte alls på andra. Skorna med deras vikt och utformning är en av de viktigaste balanskomponenterna på en ponny. Är iallafall min erfarenhet….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
okej =)
Man ska också komma ihåg att aluminium som material nöter väldigt hårt på hovarna, så det är inget man bör ha hela tiden utan bara vid tävling.

#12 Lite så jag menade, men inte så kul när man tävlar ponnytrav varenda helg! Jag har järn på mina men hos Leif Witasp byter vi orfta dojjerna mellan starterna!

chikkan går med sina aluminium (bak) hela sommaren, men hon sliter inte så mycket på dem så om järnskorna går att lägga om en gång så byter vi aluminiumen varje gång vi skor..

Jag har haft aluminium skor på min häst och han är en shettis, dom öpte vi från Umeåkers affär!
Min häst har typ storlek 5 gånger 0!
mvh Marielle och Pinto_4ever
jag har aluminium skor till mitt russ

Kjører med aluminium på min ponni, bruker 00 : )
Prøvde det bare en gang, og han gikk 5 sekunder fortere !
Så det hjelper utrolig mye på min i alle fall x)

Jeg har tre par aluminiumsko her hjemme…
Det er str.0 og 00

vi har aluminiumskor till ponnyn, köpta i närheten, ska vel använda de i år kanske :P fasst vet inte.. ;P

vi hade alminuium till russ, och de passar direkt…
jag har aluminium till mira. Färjestad har kanon bra smedja att köpa sånt på:P
#12 Vi hade aluminium med grepp bak på våran Månen under alla fyra säsongerna vi tävlade honom och hans hovar tog ingen skada, likaså har vi haft halvrunda fram på en del andra hästar vi haft, var har du fått det ifrån?