Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettavel
Läst 4426 ggr
amandahandersson
0

Raider?

Raider är en av mina absoluta favorithingstar, och jag undrar lite om någon har nån avkomma efter honom? :)
Är han fortfarande tillgänlig i avel???
Han är så snygg ;)

thilda-
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har en!

Säby's Ludmila
Raider , felicia

Insprunget 1205kr rek 2.23,9

ryttarn
0

Vi har en

Troll Twix gick två lopp som treåring men behövde mogna, kommer ut på banorna i år som femåring.

Mer info hittar du på www.bjorkhult.se

Vad jag vet finns Raider tillgänglig för beteckning. En hingstannons från 2006 finns på www.vpts.se/raider.html

Vet inte om jag håller med om att han är vacker, men snabb var han…

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

amandahandersson
0

Han har ju meriter som minst sagt heter "duga" och sen älskar jag hans färg =)

#1, henne har jag sett ;D

PippiL
0

mmm han är sååå läcker  Kyss

thilda-
0

#3 hihi min lilla stjärna :D

juliapettersson
0

Synd att en hingst med så bra meriter är så exteriört dålig.

baggar
0

# 6. Jag tycker inte Raider är exteriöst sämre än många andra hingstar och meritmässigt är han ju fantastisk.

DubbelE
0

#6 jo det är jätte synd

iiirma
0

Jag tycker han är finer jag :D

juliapettersson
0

#7, det kan jag väl inte hålla med om riktigt. Raider är ju endast godkänd för sina meriter, han skulle aldrig ha kommit in i aveln annars. På en generalmönstring fick han en 6:a för sina ben.

Magdalenaa
0

vacker som satan :P

ryttarn
0

Raider använder man inte som hingst om man satsar på extriör. Våran Troll Twix är väldigt lik honom och blev intagen i russstamboken med ett nödrop, hon är inte helt olik en älg :-)

Troll Twix är e Raider, u Gina Scott ue Ernst Mascot

Jerker Klang,

www.isil.se

baggar
0

# 10. Om du kollar lite extra skall du se att det finns betydligt fler än Raider som är godkända på sin meriter. Jag vill inte hänga ut någon med namn  men så är det.

casandra
0

Raider är en favorit, urläcker på något sätt :D

Hannna
0

Ja, ex Tyson fick väl "bara" 38p? Det beror väl på vad man vill med sin fölunge. Men det bästa är  väl om man får med "hela paketet" bra exteriör, bra meriter och stam. Som ex Ernst Ronaldo:) Tycker förövrigt det är ganska "tyst" om just Raider avkommorna?

juliapettersson
0

#13, såklart finns det fler än Raider som är gdk p.g.a sina meriter, men nu var det ju just Raider snacket var uppe om?

jessssica
0

Jag har inte sett han i verkligheten men när man ser han på bild så tkr jag ju att han är jättefin!!! :P :D

ryttarn
0

#13 visst finns det fler hingstar som fått "hjälp" av sina meriter.

När man skall välja hingst till sitt sto är det därför viktigt, tycker jag, att man inte tar en hingst med samma svagheter som ens sto. Tex skulle jag aldrig betäcka ett sto som har veka ben med Raider, lika lite som jag skulle betäcka ett sto som är känt för att lämna stora avkommor med en hingst som har samma "förmåga". Man skall inte stirra sig blind på tider, meriter eller utställningspoäng. Det är matchningen mot stoet som är det viktiga. Med lite tur förvärvar fölet det bästa från stoet och det bästa från hingsten, har man otur får man det sämsta från bägge :-)

En statestik som jag tycker är lite intressant finns på ponnytravet.com, http://www.ponnytravet.com/statistik.html här kan man kika lite om man tycker det är intressant med prestationshingstar. Många av dom är även ypperligt goda extriörhingstar och inte alltid så välmeriterade själva, men deras avkommor är….

Mao, stirra er inte blinda på hingstars egna prestationer, se på vad deras avkommor får med sig, sedan handlar det ju givetvis ännu mer om rätt sto än rätt hingst…

Jerker Klang,

www.isil.se

amandahandersson
0

Jag tycker också att det är tyst om Raider avkommorna. Är det någon som vart på "toppen" av unghästarna??

#15, Ernst Ronaldo är helt sjukt fin! ;)

skott
0

Jag har en han e 4år nu…Mamman är Martisse..

Millaaann
0

#19 Tack Amanda, vi vet att han e det :) hehe

Jennie_A
0

#19 Har för mig att Superbusen var i toppen som unghäst. Åtminstone som 4-åring. Fick en framskjuten placering i derbyt om jag inte minns fel. Rätta mig gärna. Superbusen är väl även Raiders snabbaste avkomma, men Skärmnäs Pigall är inte långt efter. Pigall var väl också mkt bra som unghäst, men det vet säkert Rebecca mer om….

amandahandersson
0

#22, just fan, han har ju lämnat Skärmnäs Pigall, en annan favorithingst ^^ Men jag tänkte mer på senare år? Asså -04, -05, -06?

Jennie_A
0

#23 Han har ju inte heller fått så fasligt många avkommor. Statistik på födda avkommor, 01: 1 st, 02: 8 st, 03: 6 st.

amandahandersson
0

#24, hm.. knepit. Han är ju såå fin. Aja, man får nästan satsa på en Raider, Ernst Ronaldo eller Skärmnäs Pigall-avkomma näre drar ihop sig till att skaffa unghäst =)

Nitro
0

Pigall är ju efter Raider. Hörs nästan på namnen ;)
En häst som Pigall borde alla önska sig! Är faktiskt inte så förtjust i Raider-avkommor annars . Men som sagt, det beror nog väldigt mycket på vilken sto.

En hingst med Pigalls temperament och vinnarskalle har jag aldrig sett utom på honom.

Kristina-
0

# 23  Om Raider har några avkommor födda 04  05 och 06, så  är det väl lite för tidigt att  utala sig om dom ännu då  04 får starta först i år och dom andra dröjer det ytterligare  ett och två år till dom kan starta.

Miii4
0

#24 - o så minst 2 stycken 00 som vi lade vantarna på.

amandahandersson
0

#27, jag tänkte inte å hur vida dom var födda, utan mer hur dom va placerade uppe på snabblistorna. Asså dom som är födda -01, -02,-03.

#26, Pigall e sååååå fin han me ;D

Jag måste köpa ett gäng russton, betäcka med Raider, Ernst Ronaldo å Skärmnäs Pigall å se vilken avkomma som bli bäst x)

Kristina-
0

Själv tycker jag att Raider, trots att hans exteriör inte är den bästa, var urläcker när han tävlade. Han var en häst som syntes i mängden, alltid glänsande svart, med stor utstrålning . En mycket flott hingst tycker jag.

Mixie
0

Han kanske var läcker när han tävlade men jämför man honom med andra hingstar godkända på meriter fick ju han nedslag på sina (krokiga) ben medans många andra fått det pga sämre rastyp eller till exempel gumino fick väl några minus för att han är så grov om jag inte minns helt fel?? jag betäcker då helre med en häst med rättställda ben och sämre rastyp än någon  som är grovt utåt eller inåttåad, bara min åsikt.

//Mickan

Nitro
0

#31 Håller med . En hingst med 6a på benen är inte bra. Fast iofs, det märks inget på Pigge. Han har kanon-ben :)

Mixie
0

#32 håller med digoch en 6a är ju verkligen inte bra, risken att få en häst med felställda ben är ju större oavsett vilket sto man betäcker med om hinsten inte är rättställd i jämförelse med om man betäcket ett sto av ädlare modell med en grövre.. det kan ju jämnas ut lite mer.

//Mickan

Jennie_A
0

Det är väl ganska många hingstar som har blivit godkända pga meriter eller annat, och inte extriört? Läste en artikel om tex Niklas II i en ponnyrond, och där stod det att det minsann inte skulle bli någon avel för honom (varför stod dock inte?!), men det blev det ju :o)

Kristina-
0

Även om jag tycker Raider är en flott hingst, betyder det inte att jag kommer att betäcka mina ston med honom. Men förmodligen blir det någon annan travhingst som är godkänd tack vare sina travmeriter.

juliapettersson
0

Man kan ju kombinera både travmeriter och exteriör ;)

amandahandersson
0

Ang. Nicklas II. Om han hade problem med exteriör kan det kanske gett "utslag" på min Zolero, han är som han blev med sina små ben =) Fast på de bilder jag sett på Nicklas II ser han iof sjukt fin ut!

Mixie
0

Hittade några kändisar jag tror är godkända på meriter eller annat:

Junisorken 38 p + 2p travmeriter

Norrvedas Guld vet inte hur många poäng men jag tror att han har fått + för färgen (tigrerad) samma gäller:

Orusst hans bästa poäng någonsin är 38 p på premiering men godkändes för att bevara den tigrerade färgen.

Tyson II är väl godkänd på meriter?

Gumino 38 p + 2 travmeriter.

Rätta mig för jag kan ha fel =)

//Mickan

skott
0

Tror allt var rätt där…

Kristina-
0

Jag kan oxå ha fel, men jag tror även Ernst Rasken och Korsnäs Brådis tillhör dom som fått extra poäng .

Odena
0

Ernst Rasken är väl också godkänd på meriter ( Rätta mig om jag har fel)

juliapettersson
0

Munter hör också till den skaran.

Mixie
0

#40 mycket möjligt.. är det någons om vet någon mer???? alltid kul att veta..

Var inne på några av stuteriernas hemsidor och det är inte många som har med sina hingstars resultat på premiering och utställning.. tråkigt!!

Måste ju faktiskt säga att Trofé 498 har fått 44p på utställning samt gått under 2 minuter på travet ;) bra kombination med exteriör och prestation!!

Vet inte vem som fotat bilden men jag hoppas att det är okej att jag använder den.

//Mickan

Odena
0

Bond och Rusch är väl godkända på prestation..??

juliapettersson
0

#44, iallafall Bond väl?

Mixie
0

Gällande Bond 

Vetlanda 2002-08-17 (6-7-6-7-8=34p Silver). 

Källa: ponnysajten.se

//Mickan

juliapettersson
0

#46, hoppsanhejsan :P

Odena
0

Hittade Bond i en hingstkatalog från 2000 där lyder poängen från 1997 7-7-7-8-9= 38p

Mixie
0

#48 se inlägg #46 :P

//Mickan

Mixie
0

men alltså man kan väl inte få hur många meritpoäng som helst? max 2 för traven iaf??? eller? vet inte hur många man kan få för färg eller vad mer för saker man kan få + för?

//Mickan

Kristina-
0

#46   34 poäng är väl Brons  ??

Odena
0

Granskade min hingstkatalog och hittade att Rusch 456 hade 5x8= 40p hingstpremiering 1994

RacingLover
0

Enligt de avelsvärderingar som jag har sett resultaten ifrån så har hingstarna som betytt mest för travaveln blivit godkända på sina egna travmeriter och inte på exteriöra poäng. Där ligger de flesta på 38-39p. Och det är också de hingstarna som har flest ston till betäckning så det verkar som om man tittar på travmeriter istället för exteriör. Så gör även jag…

Mixie
0

Är Vagabond också godkänd på meriter? såg på ponnysajten:

Mälar-Russ 1989
(8-7-8-8-7=38p) Silver.

//Mickan

amandahandersson
0

Jag själv har ingen erfaranhet av utställning och sådant, men om jag skulle välja hingst skulle jag nog tagit en hingst som ser trevlig ut och har gått bra på travet! För om man vill ha en travponny tror jag mer på travstammen.

Sen ligger inte allting på fölet hos pappan, en stor del ligger ju hos mamman också. 

Personligen gillar jag då Raider, Skärmnäs Pigall och Ernst Ronaldo. Jättefina hingstar som jag tycker ser bra ut, och har gått bra på trav ;D

Odena
0

#51. 34p är brons.

Mixie
0

#55 jo visst måste man gå efter mamma också som jag i tidigare inlägg också skrivit, men en häst kan se jättefin ut tex. raider då.. han är jättefin att se på från sidan men kollar man på benen och vill avla fram en häst som håller bör man välja en rättställd i första hand.. sen är det ju inte självklart att fölet blir rättställt bara för att båda föräldrarna är det ;)

//Mickan

amandahandersson
0

#57, men om man har tur ärver kanske fölisen mammas ben ;)

juliapettersson
0

#57, håller med.

#58, men man har ju störst chans att få en rättställd avkomma om även hingsten är rättställd.

Varför hingstar godkända på sina meriter lämnar så bra avkommor tror jag beror på att de får de bästa stona, bra köpare, osv. Finns säkert en hel del hingstar med riktigt bra exteriör som skulle kunna lämna ruggigt bra travare, bara de fick en ärlig chans, ex. Trofé.

Sen finns det ju kanonhingstar med travmeriter som faktiskt ÄR exteriört godkända, ex. Parat, Darius Roll, Skotte, Ernst Ronaldo, mfl.

amandahandersson
0

#59, självklart beror det på mamma och köpare också. Har en häst med "dålig" stam den rätta tränaren så kan den gå lika långt som en toppstammad!

Mixie
0

#58#59 joo visst kan man hoppas på det, men jag är skeptisk :P

En häst jag tycker är synd inte är hingst och godkänd är Bea Jakobssons Valter. Snacka om att vara bra på allt!! kopierar några rader från Ponnysajten.com

Harmonisk välutvecklad vallack av relativt god rastyp. Smalt huvud. Grov bakom ganaschen och i halsinfästet. Välliggande bog, välutvecklad manke. Långt muskelfyllt, stupande kors. Korrekt i ben. Vägvinnande taktmässig skritt med mycket god mekanik. Bogfri lätt trav."

7-7-8-8-9=39 plats 3/14. Håkan Ström 1998

Hoppning & dressyr LA. Tävlat trav hos stuteri Teja sedan 1998 (kusk Beatrice Jakobsson). Travrek 1.50,7a. Monté 1.52,2. 5:a monté SM 2003. 3:a Monté SM 2005. 1:a Galopp SM-Russ 2001. 2:a 2002. 5:a 2003. 2:a 2004 och 2005. Mälar-Russ Allroundchapion 2002, 2004, 2005 och 2006

//Mickan

RacingLover
0

#59 Uppförandet väger in en hel del i intrycket av hingsten. Jag menar att vissa hingstar har kanske inte fått så många ston tack vare att de har visat dåligt beteende på travbanan t.ex

#61 men han hade oxå behövt meriter för att bli godkänd. Sen är domarna "snällare " med poängen på vanliga utställningar och till valacker än vid värderingen.

Mixie
0

#62 joo det är klart men du måste ändå hålla med om att det är lite häftigt med en häst som är kanon på så mycket?

//Mickan

russmamma
0

*46 Den som var i Vetlanda på generalmönstringen fick också veta att Bond hade varit sjuk den sommaren, han var tom så dålig så han höll på att stryka med, han var väldigt mager och visades i dåligt skick men är det generalmönstring så måste ju hingsten visas. Jag är säker på att Bond får bättre poäng i sommar trots att han börjar bli gammal.

Impulz
0

#38 Tyson II fick 78888=39p och alltså 1 extra poäng.

ryttarn
0

För min del handlar det mycket om helheten.

Vissa hingstar skulle antagligen gå som skållade troll på travet om dom blev vallacker, men vissa manliga attribut ställer till det och funkar då inte susp får man välja, trav eller avel.

Har man ett sto med bra travmeriter och god extriör tittar jag helre på att hingsten har goda rörelser än att dom gått under 2 minuter. Vidare vill jag att en hingst skall ha ett gott lynne, lugn och sansad.

Sedan behöver inte det ena utesluta det andra, Darius Roll är enligt min mening den allra bästa "trav-russ-hingsten".  Mycket bra meriter, väldigt fina rörelser, bra utställningsmeriter och avkommorna jag varit i kontakt med har varit gudomliga att hantera…

Jerker Klang,

www.isil.se

juliapettersson
0

#66, håller med om Darius Roll. Han verkar ge bra travavkommor vilket sto han är kombineras med, och nedärver sitt fina psyke.

#62, visat dåligt beteende på banan? Jag tror inte att det är därför hingstar godkända exteriört och lite sämre rekord får mindre ston, det var bara ett exempel på hingst jag gav.

entill
0

Har ni funderat på om det är prestationen som nedärvs eller exteriören? Prestationen är kopplat till den som utfört den, förutsättningarna för att prestera något är kopplat till exteriören. Även om Raider fått en 6:a på benen har de dock burit honom till alla de prestationer han utfört, alltså kan det inte vara så stort problem. Raider har dessutom en god rastyp, vilket inte är minst viktigt i denna ras, med en förhållandevis liten avelsbas. Om vi bara använder "prestationshingstar" med tvivelaktig rastyp kommer vi att förstöra rasen helt. Visst är det imponerande med hingstar som lämnat många travavkommor, men hur många avkomor har de, och vad har det blivit av dem som inte kommit ut på travet? Många russ som gått under 2 min. är rena träningsprodukter, och många hingstar som inte tävlat eller gjort blygsamma resultat, kan mycket väl lämna goda prestationshästar. Vad beträffar "travstam" finns det väl inga russ som inte har det.

Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus

www.vikingponnycenter.se
~~  Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ!  ~~

Nitro
0

#59 Och Skärmnäs Pigall också :) Han har fått 41p & har rekord 1.52,9.

divansson
0

Dedär med meriter ni nu snackar om.. :P det finns nog inte många ponnysar alls som har så pass bra meriter Och är extriört fin.. så.. :P det är vel smaken som avgör..

thilda-
0

jag tycker att min e extriört fin :D men smaken ä som baken.. Den är delad =)

rebeccajansson
0

Någon som vet hur det ligger till med Parat?

Gällande Bond så måste han ha legat på 38p + två för prestation.

Har för mig att det är 1p om det är en sällsynt färg, 1p om stammen är sällsynt, 1p om hingsten sprungit under 2min och 2p om hingsten sprungit under 1.50

amandahandersson
0

Parat är fin exteriört mässigt =) Har fått fina poäng ^^

juliapettersson
0

Parat har erhållit 10p (!) för sin trav. Minns inte hans poäng i huvudet, 43 har han väl fått?

Sonen Trofé 44p.

juliapettersson
0

#61, en annan riktig allroundhingst är Grus 363. Travrek. 2.04,4 (Telhammar körde tror jag?), tävlade även LA hoppning, startade SM-fälttävlan och gått MSV körning enbet & par. Fått 42p. Han har mycket avkommor inom ridsporten, men ganska få inom travet.

Nitro
0

#75 En avkomma har jag tävlat. Vinker, rekord 2.09 tror jag.

Universum
0

Jag vet en till avkomma efter grus och det är poppel som jenny tjus har här uppe i värmland

sofienordmark
0

Jag har en avkomma efter Raider, ett 2-årigt sto.

Carmilla heter hon. Hon är ju då efter Raider o Cajsa kavat. En liten nätt o söt unghäst. Alltid pigg o framåt. Inkörningen med henne går jätte bra o de är riktigt skönt. Längtar så jätte mycket till nästa säsong då jag ska starta henne för första gången om ingenting händer, men de får man hoppas att det inte gör.

De va lite kort om min avkomma efter Raider :P

russing
0

En hingst jag tycker är fin är Drömprinsen. Han har ju lämnat en del travare bla tejas Monita. Han har ju också erhållit över 40 p på alla utställningar han har varit på. Tyvärr så tycker jag det är synd att man inte hör så mycket om han. Såg han på kalmar i somras, springa kunde han.

Edde
0

Hur gamla är Raiders avkommor? Några som startat? Håller med er om att han är vacker att se på. Däremot är jag lite betänksam över hans aktion när han travade, jag vill se ett mer naturligt taktmässigt steg hos russen. Om Raiders aktion berodde på ett fysiskt fel eller om han helt enkelt inte kunde hålla ihop travet i de farter han sprang (överforcering) vet jag inte. Jag vill nog se ett antal avkommor neråt i tiderna innan jag vill köpa.

alfa
0

# 79  Javisst kan Drömprinsen springa men det går ju inte så fort.

fan_idole
0

#80 Raiders avkommor på travbanan 2006:
5-åriga
Slättans Racy - s    2.10,4
Säbys Ludmila - s    2.23,9
4-åriga
ingen
3-åriga
Åkres Reidar - v    2.25,8
Pros Minnesota - s    2.30,4
Raiba - s    2.31,2
Maroon - h    2.35,5
Äldre (under två minuter)
Super Busen - v11    1.48,7
Skärmnäs Pigall - h11    1.53,4
Karl-Otto - v8    1.57,5
dessutom ytterligare fyra stycken mellan 2.13 och 2.18.

Hannna
0

#80 Super Busen och Skärmnäns Pigall? Båda ner mot/under 1.50. Hur snabbt ska dem gå egentligen?:P

russing
0

# 81 Vad menar du att det inte går fort. Han sänkte ju sitt rekord till 2.02. Menar du för att han inte har gått under 2-min. Han har ju avkommor som går under två minuter, och fler är på väg.

thilda-
0

Om jag bara får min att fungera som det ska + så har " LUDDAN " haft mycket skador och skit så hon har aldrig kunnat visa upp sin snabbhet!

Men 2 september 2006 så tävlade vi och hade ett kanon lopp.. vi gickupp i ledning men hon började o hoppa i 3de sväng innan upploppet…..
men på upploppet stred vi om 3de platsen men tyvärr hoppade hon igen över mål och vart diskad… de loppet sprang hon säkert 2.05-2.10!!

#80 här kommer en bild på Säby's ludmila… Hon är på G och springa under 2min!

juliapettersson
0

#85, 84:an pratar om Drömprinsen och inte Raider.

thilda-
0

oj då ;D hahaha :D

DubbelE
0

#75, Grus är ju rockys morfar…dom är lite smålika men inga kopior..

Magdalenaa
0

såååå snygg Raider är :)

Joanna89
0

Har en efter Raider. hon är tre i år, :)

Miii4
0

Tycker Raiders bästa avkomma helt klart är Skärmnäs Pigall! :)

thilda-
0

som jagas av min bebis Generad

alfa
0

# 84 Ja menade precis som jag skrev att springa kan han men inte så fort. Han har visserligen gått 2,02 EN gång men i mina ögon bevisar det ingeting, man har ju sett honom tävla några gånger under hans karriär. På utställningar passar han bra för han är snygg att se på men på travbanan tycker jag mest han ser trist och ovillig ut.

#91 Den bästa avkomman tycker jag helt klart är Super Busen.

RacingLover
0

#75 Ja många har provat med Grus avkommorna i travet, men de passar som sin far bättre till allround, ridning.

Nitro
0

#91 Tackar , och bättre blir det ;)

juliapettersson
0

#94, med det stomaterial Grus fick så är det inte så konstigt att så få kommit till start, men de få som travat har gått hyffsade tider.

Russavel
0

#96 De bästa stona valde inte Grus p.g.a att de inte trodde på honom som "trav"hingst. Stoägare är inte dumma.

Teja-Bea
0

#93 Drömprinsen kan springa. Men en tuff kusk och bra träning. Tyvärr var han något överviktig och hade lite ont i ryggen i somras. Sånt på verkar ju alltid. Drömprinsen är rolig att köra för han ger verkligen allt när han får press!

#61 Jättekul att läsa att du uppskattar Valter! Tyvärr kom inte hans karriär-topp föränn han kom till oss på Teja 1998. Han var vääääldigt oregerlig när han kom och det tog lång tid innan vi kunde ge oss ut bland folk med honom. Han var tydligen ännu värre som hingst och kastrerades ganska tidigt.

Valter har vid flera olika tillfällen fått över 38p så skulle nog idag ha klarat sig med extrapoäng. Tyvärr är han inte speciellt rastypisk! hehe. Synd bara att han inte får tävla trav längre… Han har mycket kvar att ge!!!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

juliapettersson
0

#97, så du menar att om man väljer en hingst som inte gått under 2.00 till sitt sto så är man dum?

skott
0

#98 Alla mina hästar e överviktiga ganska ordentligt med.. Hehe men tycker de kan springa ganska bra ändå Flört

skott
0

#98 Alla mina hästar e överviktiga ganska ordentligt med.. Hehe men tycker de kan springa ganska bra ändå Flört

Russavel
0

#99 Nej jag sa inte att man var dum om man inte valde en hingst under 2 min. Det jag menade var att stoägarna bestämmer ju faktiskt vilka hingstar de vill använda och uppenbarligen tyckte de inte att Grus var något speciellt.

RacingLover
0

En häst med bättre löphuvud än Raider får man leta efter. Han stred alltid det värsta han kunde.

Russavel
0

Raider har 21 registrerade ponnyTRAVavkommor i startbar ålder.

Där är b.la Super Busen 1.48,7, Skärmnäs Pigall 1.52,9,Karl-Otto 1.57,5, Dannella 1.59,1, Salmiak 2.02,1

Några är sålda till Finland, Norge så de har jag ingen koll på hur de har gått.

Mixie
0

Dannella lever inte längre….

//Mickan

ryttarn
0

#104 Problemet med många Raideravkommor, våran Troll Twix är ett lysande exempel, är att dom mognar väldigt sent. Först som 5-6 åringar börjar dom fatta vad det handlar om, men då jv vet dom det oxå…. Tyvärr är det många som då redan get upp och sålt iväg hästen till annan verksamhet än Trav. Sen är det även en hel del som vuxit över….

Jerker Klang,

www.isil.se

thilda-
0

#106! jag håller helt med dig! Luddan var lika dan! då hon var 3 - 5 år så var hon väldigt omogen! det är typ nu hon har "insett" vad trav är och hon har börjat fatta att hon ska jaga ikapp den som e längst fram! Men det är synd att hon kanske ska bara å göra 1start i år för hon har börjat få problem med ett bakknä sen en liten olycka i hagen Förvånad

Nitro
0

Visst är de slående lika? Skrattande

RacingLover
0

#106 Varken Skärmnäs Pigall eller Super Busen var sent utvecklade. Jag såg även Dannella på de mellansvenska banorna som 3 åring och hon var inte så dålig hon heller.

Miii4
0

#109 - Finns väl alltid undantag ;)

Trav_
0

JAg tycker att dom flesta efter raider är sent utvecklade och det har i sin tur följt pigalls avkommor lite granna. Min efter pigall utvecklades stort under 5 årssäsongen. Men inte alla det finns vissa som har varit bättre redan som 3 åring. Men som en liten röd tråd genom hela så ser man lite sen utveckling..

Angel
0

#108 HAHA! Inte det minsta… Pigge är snyggare Cool

Magdalenaa
0

Raider är den snyggaste :D

Nitro
0

#112 Precis min åsikt ;)

thilda-
0

min luddis:D

Angel
0

#113 Inte då.. Räcka ut tungan

men den snabbaste dock! Än så länge…..

Mixie
0

#115 man ser inte så himla bra på ´bilderna men jag tycker att hon ser ut att vara utåttåad?

//Mickan

hasten
0

Jag tycker att Ernst Ronaldo är en jätte vacker hingst! ;)

Geminii
0

Ska Pigall betäcka ngt iår??

Nitro
0

#119 Nej, han ska koncentrera sig på tävlandet i år. Han har inte tävlat seriöst på ett tag nu.

deweycheatumnhowe
0

Jag har ett Vagabond sto, får nöja mig med det. :)

Geminii
0

#120 okej:P …skulle vilja ha en till pigall avkomma för att jag älskar geminis temprament å löpskalle..menmen ser ut som att hjag får vänta ett par år..:P väntar man på någe gott väntar man aldrig för länge…hehe*

Sara-Juventus2
0

Heeej :D Raider ja han är en av dom finaste hingstarna som finns :D , om hästen fortfarande tillänglig i avel kan jag inte riktigt svara på , men så länge han lever tror jag han är de ja :D. KRAM SARA < 3Räcka ut tungan

Nitro
0

#122 Hehe, ja precis. Alla borde få en Pigge-avkomma :D

thilda-
0

#117 nej hon står lite konstigt bara! =)

123ailuj321
0

vi har 2 stk efter Raider… Minnesota och Minolta

Våran hemsida är: http://web.telia.com/~u24707878/

så titta lite

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.