Sökande för wången?
Jag går ettan på wången nu och undrar vilka som tänkt söka för att börja nästa år…

jag tänkte men jag vet inte om jag ska göra det,, men vi får se :)
Jag ska söka, men jag vet inte om jag kommer gå.

Är wången ett gymnasie?

Har velat gå där i flera år men nu när det snart är dax att söka har jag ångrat mig.

#3 ja wången är ett gymnasium utbildningen om fattar 3 år och det finns profilerna trav/islandshäst

jag söker iaf.

har som #4 tänkt söka det men nu känner jag inte alls för det. Kan inte ens tänka tanken att lämna mitt lilla russ ensam här hemma .. :O

#3 På wången finns bla ett gymnasium men även hippologutbildning, Folkhögskola och KY utbildningar. Läs mer på http://www.wangen.se/
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
#7, samma problem för mig! Kan absolut inte lämna mina hästar.
#9 ta med dom upp! billigt o bra ;)

jag skall söka till wången, och ta platsen om jag kommer in. ska nog ta med mitt russ upp i så fall.
#10, haha, mycket billigt ;p Visst är det 2.100 för en ponnybox på Wången?
Sen är ju liksom problemet att jag har tre ponnyer just nu, och snart kanske ännu fler ;p
Jeg kommer til å søke ;)

de kostar runt 2100 och då ingår allt foder och allt annat för utom extra tillskott och vetrinära avgifter och hovslagning….Man får i 1an ta med häst upp efter höstlovet…..Sök wången nu allihopa så svårt är de inte att lämna djuren hemma nån gång får ni ändå lov….

#14 hur är det med hagar då? får dom gå ensamma i små fyrkantiga tråkhagar?
å jodu det är väldigt svårt att lämna sin bästa kompis som man gjort precis allt med i flera år och kämpat och tränat och ridit in och kört in .. :P hah
#14, jag kan som inte lämna i alla fall en av dom ;P han är bara 2 år då, och ska tränas för att bli travponny :) Kan inte bara lämna över tre hästar och ett helt stall på min lillasyster som är 14 år ;P
Men söka ska jag! :) Man hinner ändra sig. Har ändrat mig ett ex antal gånger hit och dit, och jag lär göra det igen.

Jeg skal søke :)
Men er usikker på om jeg kommer inn.. :p
Skal i så fall ta med russen min !

Jag ska iallafall söka till wången. Även om jag kommer in är de ändå inte säkert att jag väljer det.. Vill inte lämna ponnyerna ;p

jag ska inte söka, hästar är inget yrke för mej vill mer ha de som en hobby.
Lämnade in min gymnasieansökan idag, Wången är första hands valet.

Jobbar två dagar i veckan i ett stort travstall, bara det tar nästan knäcken på mig. Beundrar dem som har det som heltidsjobb!!
Ska söka in och se om ja kommer in ! Och om ja kommer in så tar ja LÄTT platsen
Jeg kommer til å søke der, (;

Usch nej, kan inte tänka mig att lämna Lusse :/ Funderade på Wången först, men det är alldeles för långt bort.

söker, men tror svagt på att jag väljer att gå där även om jag kommer in, får se hur det blir..

Jag jobbade i ett travstall förut och jag tyckte att de va kul. Men de va inte lika kul när man kom hem på kvällen och skulle köra sina egna hästar i mörkret. Hade jag inte haft egna hästar hade jag nog jobbat med travhästar.

ska dit på tidag.
min kompis syster har gått på wången och nu jobbar hon i USA.

#22 håller helt med dig ;)
Jag hade redan bestämt mig för att söka till Wången. men nu har jag ändrat mig och ska istället gå byggprogramet inr måleri :P jag har vart upp till hudiksvall nu två gånger o jobbat där i två veckor i sträck. Det var efter det som jag bestämde mig för att gå en annan linje. vi gick upp 5, för att hinna åka förbi min ponny som jag tagit me upp o ge han mat innan vi fortsatte till travstallet. ibland hann vi heller inte äta lunch för hästarna skulle va selade. o en arbetsdag kunde i bästa fall sluta kl 5, men ibland var det trav på kvällen o vi kom inte hem förens kl 3 på natten..
Jag tror att jag skulle tröttna på hästar ganska fort om jag på heltid skulle jobba me dem.. Och som sagt var, jag kommer ju alltid kunna få jobb i ett travstall, oavsett om jag har gått på wången eller inte. Därför tkr jag personligen att det är bettre att skaffa en annan utbildning först. Och som många av er tidigare nämner vill jag kunna tävla Grann i några år till, så länge han håller. Och risken är mkt stor att om man går på wången får man inte så mkt tid över till sin lilla ponny. när man redan har en passhäst och inte tala om alla läxer.
Och skolan ligger mitt i skogen, ingen kontakt me omvärden, så fort en ung kille kommer blir tjejerna galna, haha. jag menar attt det blir så instängt.
jag prata me Micke Demmers, han som har västerbostuteri och han avrådde mig från att gå där uppe, han uttryckte det som så att det blir bara "supa o knulla" sa han!
haha o han tykte att jag skulle gå i Huddik i stället. Men som sagt var är det ju ni själva som väljer och vill ni gå där uppe så får ni göra det om ni vill! 
Joo visst fan har vi liv här uppe i Jämtlands ödemark
haha..
Skolan är jätte bra, men att leva och bo på skolan är ju mindre kul…

#31 håller med dig i det där med att bo på skola. Går själv på Ösby och bor där, finns absolut inget att göra efterskoltid, men det bästa är att man får en sån enorm gemenskap!

Jeg søkte for noen dager siden, men har ikke bestemt meg for om jeg skal gå eller ikke..
Er langt unna, får bare ta med en hest.
Går ikke direkte fly til der jeg bor heller fra Østersund, så blir vanskelig å komme hjem innimellom også : /

jag har sökt som 1:a hand. var där i tisdags… va jätte fint och alla va trevliga.