Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettavel
Läst 3062 ggr
ninam
1

Valdor Rs 349

Är det någon som vet något om Valdor?

Jag har förstått att han har tävlat ponnytrav, men vad har han för rekord?

Vi har köpt en godkänd hingst e.Valdor, Vivaldi som ser riktigt trevlig ut.

Teja-Bea
0

Valdor fick rekordet 2.31. Det sattes av Emma johansson 2003, då de bla. var med i Elitloppet.

Jag har ingen bild på honom å datorn tyvärr.

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Miii4
0

Nina, jag kan slänga ut en bild på honom när jag bytt dator =9.

Har en fartfylld när Linn provrider han i monte typ 1998!

Hanna-D
0

#0 Grattis till hingstköpet!

ninam
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 Ja, lägg gärna ut en bild på Valdor. Jag har inte sett så många, bara någon bild uppställd.

#3 Tack, han har ännu aldrig betäckt något sto. Meningen är att han skall få betäcka något av våra ston i vår. Valdor fick ju inte många avkommor innan han blev steril, så det känns lite roligt att bevara det blodet.

Förhoppningsvis skall Vivaldi få visa om han kan trava som sin pappa också.

Miii4
0

Nina, det är som att se "Valle", herregud så lik i kroppen o tagelväxten :) Bara färgen som skiljer ju!

Colt
0

#4 jätte snygg!!

Kris_J
0

Valdor fann ju på en gaml STC plansch. Har en jättefin i min sadelkammare när han springer bredvid en större häst. Sen ahr jag ju lite bilder från Åstorp något år. men inte inscannade. Me kanske orkar någon dag.

Veritas odium paretFörvånad

Svartkrut
0

Valdor går just nu på Tingryds travskola. Han är brunskimmel, med jättemycket svart man och pannlugg. Ca 106 i mkh.

Liiiiiiinn
1

Jag och valdor 97 tror jag :P haha!

Liiiiiiinn
0

en till :P

Liiiiiiinn
0

och den sista, i full fart =)

snygg stil ;)

Kris_J
0

Ni är bara så söta! Snygg stil. Det kallar jag harmoniskt ekipage

Veritas odium paretFörvånad

Liiiiiiinn
0

#12 hehe ja, på den tiden va man inte stor :P

ninam
0

Jätteskoj att se bilderna på Valdor , vad fina ni  är :), men Linn man ser att det är ett par år sedan bilderna togs :)

Karamella
1

Vi har ett sto som heter Karamella och hon är efter:Valdor U: Furunäs Nanette,en trevlig liten dam med mycket fart i.Kördes in och tävlade sin första säsong förra året och har ett rekord på 2,55,8 men det finns mer kvar!

Cherriese
0

#9 måste säga snygg sadel för det är min, sönder numer men schabraket finns kvar!! :D:D:D:D:D:D

för övrigt var valdor den första häst jag körde utan att någon satt jämte mig, himla snäll!! han va ju lite travskolehäst då när jag tog licens också, fast i hamlsatd då ju..

Nitro
0

Hittade en bild på Valdor då jag mötte honom i Örebro . Jag vann & Valdor kom tvåa tror jag! Dock är positionerna omvända här ;)

Sara-Juventus2
0

Jag tror Roland Fransson vet lite om den hästen. Han har en hemsida www.rungeboholm.com Kram

Biija
0

Vi har en ponny efter Valdor, sto L.P.Sensation Shock (u. Belinda)

TimoonX
0

Valdor är på Tingsryd Ponnytravskola.Och har det jättebra där

Spirea-
0

Vad fin Vivaldi har blivit. =) Såg han på travbanan för något år sedan…

ninam
0

Ja, visst är Vivaldi fin! Han fick f ö sitt första föl 18/1-08. Mamma är diplomstoet Helima, syster till bl a Kempe och Limpan. Det blev ett fint brunt stoföl! Kan det vara första shettisfölet -08?

tejaspirmin
0

är det alltså shettisen valdor? :) om det är han så red jag han när jag va liten :) han stog hos Bea. :)

Mixie
0

#22 Vart står Helima? Och har hon haft föl tidigare? Vi hade en svart liten shettis som hette Helima i stallet för några år sen :)

//Mickan

ninam
0

#24 Nu står Helima utanför Ljungby, vi har ägt henne i ca 1,5 år. Hon har haft ett föl tidigare hos förra ägaren, ett svart stoföl e.Maxmer (maxelima).

Jag har för mig att förra ägaren lånade ut Helima till en ponnytravskola ett tag.

Är det någon som vet något om Maxelima? Har hört att hon ev är såld till Finland, stämmer det?

Sara-Juventus2
0

Naww, jag såg honom för ett tag sen uppe hos roland :D Riktigt sööööt. Älskar färgen <3

rebeccanisse
0

Vivaldi stod i vårt stall innan. Han skulle tävlas och så,tror inte han klarade kvalet.

SLennartsson
0

Han skulle va med o kvala, men blev tyvärr utesluten p.g.a. oregerlighet.. Han var väldigt hingstig.  (Vivaldi)

Valdor står som sagt på travskolan i Tingsryd. Världens underbaraste barnponny. :)