Hvem tykker om Gotlandsruss????
Tykker du om Gotlandsruss?
Skriv det du tykker om dom!!!

De er fine til ponnytrav

Gotlandsrusset är en fantastisk alroundponny, den kan användas till allt. Dom är arbetsvilliga och lätlärda samt har ett väldigt bra psyke.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

jätte bra travponnys fina att hålla på men och oftast tålmodiga.. jätte fin ras <3

Russen är bäst!
Fina, intelligenta, otroligt allround och såklart super till travet!!!

#6, mina är då allt annat än lata :P

#6 skaffa en träningskompis som är lite piggare och kan ligga först som du kan fara ut och träna med? :) De flesta ponnyer vill springa när nån "drar" dom
Lata är dom inte! Då har någon som haft hand om dom behandlat dom fel! Dom flesta tycker det är jättekul att springa!

#6 Jag hade jätteproblem med Oddny då hon var FRUKTANSVÄRT lat!!! Galoppintervaller under ryttare kan vara bra :) Kolla över maten.. Hon behövde betydligt mer energi än vad hon fick… Kanske gå in lite tidigare på eftermiddagarna om ni inte har lösdrift.. Det fungerade på henne iaf..
//Mickan
#6 du har fått många tips, men spida upp det lite med bra duktig eller nånting sånt. Det brukar vara lite lättare då 

den enda utav vår som kan vara lite lat är rossi och hon stod på ridskola i sina yngre dagar så det kan jag förstå :P
menmen jag älskar russena för att det är så underbara på alla sätt, man blir liksom aldrig uttråkad för de slutar aldrig att överraskk ;P
jag älsker de

Russ är BÄST! 

#9 Jeg sa jo at MIN var lat, ikke andre! jeg sa også at jeg visste flertall IKKE var late! :) Men når du sier jeg behandler min ponni feil, det har du ingen rett til å si, det ble jeg provosert av. Min ponni har det bra. Og jeg sa IKKE at alle var late, jeg liker godt gotlandsrusser, og spurte om tips til MIN.

Og takk til dere andre som forstod og gav tips ^^ Hadde ikke hatt gotlandsrusser selv om jeg ikke likte dem, bare slik at alle vet det, det jeg skrev kunne missforstås, men jeg mente det ikke slik ;)
#15 Det vart bara lite svårt för nåra at förstå! det är oki!!
#9 om du inte slutar säjer jag det til crew.. så ta det lungt. det finns lata hestar av den piggaste sorten ochså!!! OKI??????

#6 pröva snabbjobb en gång i vecka, och körning en dag hemma mellan jobben, brukar kunna speeda till sega hästar.. ;) då går magen ner också.. :)
#9 du har såå fel! det finns Jättemånga lata russ. det är inte fel på hur man behandlar och hanterar dom! hästar är olika redan från födseln.

#19 Okei, det skal jeg prøve! :)

älskar russ!!!!fina att ha och göra med;)
takk til alla dom som har skrivit! jätte snällt

Russen är en utav mina favoriter!
Dom är fantastiska allround ponnys, tycker dom är lite extra bra på trav och hoppning
Och sen är dom super snälla att hantera!
I LOVE RUSS