Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 2196 ggr
Jagz
0

Kläder på tävlingsdagar

Hej!

Det har varit en tråd om kläder i stallet så att jag blev lite insprirerad till en ny tråd. Jag har sett att många har jättefina kläder på tävlingar, t ex. vita tröjor eller byxor av dyrt märke och att många sminkar sig. Själv orkar jag aldrig med sådant på tävlingar. Min fråga är: Hur gör ni på tävlingsdagar, hur är ni klädda? Sminkar ni er? Tänker ni på hur folk ser ut på tävlingsdagar osv?

SLennartsson
0

Jag brukar ha jeans o en tröja som ser någolunda vettig ut. :P  *hehe* Fast sen brukar jag väl gå i dressen i stort sett hela dagen. :D

divansson
0

jeans och en vanlig tröja, inga märkes-saker här inte ;) …har endå dressen på mig för det mesta, eller ja liksom sätter dressens ärmar i en knut runt midjan.. :P så de är vel så ja går då..
Tänker inte på hur andra ser ut, brukar inte direkt gå och kolla heller ;)

olivialundgren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag brukar ha jeans eller mjukisbyxer och ett linne och antingen folksam t-shirten eller polotröjan och en jacka :) Bror på hur varmt eller kallt det är. Men dressen brukar ju vara på nästan hela dagen.. iaf. Bryr mig inte så mycket om vad andra har på sig :)

joooossan
0

Själv kör jag på mjukisbyxor ;) Bryr mig inte hur jag ser ut i travbanan ! :P Har bara kläder som är sköna att gå i ;) Men som 1# sa, jag går ju ofta i dressen :)

Josefinejumpforjoy.blogg.se

FridaNyberg
0

När jag selar har jag oftast lite snyggare kläder än i vanliga fall man är i stallet. Brukar bli jeans och en t-shirt. Sen när jag själv kör lopp och har passhästar att sela så har jag bara dressen när jag kör eller ska värma, ganska opraktiskt att sela i den ;).

Är det kallt ute så blir det en snyggare luvtröja och en jacka om det behövs.

ozzkan
0

Asså jag lägger på typ 10 kilo smink, och skor me stilettklackar, de har ni väl sett????

casandra
0

herregud ja, jag ser ut som ett monster på tävlingsdagar! haha :D
men det är för jag varken har ork, lust eller tid att göra mig iordning det minsta, typ släpar runt i mina mjukisbyxor (måste ju vara bekvämt när man är borta så länge) och sminket är historia och håret är som värsta lejonmanen!
men vad tusan, jag bjuder på det ;) det är ju precis ingen skönhetstävling utan faktiskt trav.

Mixie
0

#7 ÄNTLIGEN inte bara jag!!! :D:D
Mjukis och nån tröja, ibland jeans men inte ofta :)

//Mickan

Colt
0

Nej fy, inte sjutton håller man på och klär upp sig och springer och bryr sig om hur man ser ut på travet!
Ja har stallkläder.

thilda-
0

fixar aldrig till mig om man säger så :P orkar inte helt enkelt spec om man ska långt bort då blir de ju så att man kliver säkert upp 4-5 på morgonen. och då blir de ju så att då drar jag bara på mig de som ligger framme …

agnes_S
0

Ser ut som jag brukar göra i stallet, alltså osminkad, håret uppsatt för att inte vara i vägen och stallkläder… Dressen har jag på mig så lite som möjligt eftersom den är vit och lätt blir smutsig, plus att den är opraktisk att ha när man selar och håller på.

_smile_
0

#9 Håller med dej!
Man kan nästan se ut hur som helst på travet!
Man tar nått som är bekvämt!

Mixie
0

Men endå finns det dom som går runt och är ursnygga på travdagarna, från klockan 8 på morgon till 4 på eftermiddan, det skulle jag inte lyckas med om jag inte sprang fram och tillbaka på toa å fixa sminket hela tiden :P

//Mickan

thilda-
0

har sett dom som sminkar sig väldigt mkt och går med klack skor :P och värsta upp klädda :P hmmm.. jag måste ha hamnat fel.. är jag på en bal eller? haha

Miii4
0

#13 Det är bra jobbat o va snygg så länge xD.

Nää, ja drar på mig vad som finns i närheten när man ska åka.

casandra
0

#8, haha självklart :D
men jag orkar verkligen inte, även OM jag skulle ha gjort iordning mig på morgonen så skulle jag ändå se ut som skit efter bra någon timme, haha :P

Jagz
0

Haha bra där! Jag orkar aldrig heller fixa mig. Dock tycke jag att det känns som att jag är "den enda" som inte fixar mig och har massa nygga klääder ;P Var är alla ni som fixar er? :)

amandahandersson
0

När vi har sådär 30 mil att åka så man måste åka 6 på morgonen så orkar jag verkligen inte. Då är det myskläder som är bekväma att åka bil långt i, och det är absolut ingen idé att sminka sig.

På hemmaplan brukar jag hinna sminka mig lite, men för det mesta orkar jag inte. Jag smutsar ändå bara ner mig…

casandra
0

#17, jag brukar också känna mig som den ende som ser ut som skit, haha! men då vet jag att jag kan lita på dig då karin ;)

Mixie
0

#17 och #19 kan inte annat än att hålla med :)

//Mickan

Jagz
0

# 19 Haha jaa, precis, som på Hultan, där var vi däremot snygga ;) ;D haha!

ErikaAndersson
0

Jeans/mjukisbyxor och min team-dala t-shirt eller kusk sm tröjan :)

Julius
0

mjukis byxor, t-shirt och tjock tröja om det är kallt

casandra
0

#21, klart! vi måste varit snyggast där :-D

Geminii
0

Jag hör väl till dom som fixar sej på täåvlingsmorgonen :P Går upp ca 40 min tidigare än alla andra för att hinna bli klar i tid :P Brukar ha jeans på mej och tröja inge märkvärdigt tkr jag… men absolut inte klackskor de blir ett par jumpisar  istället ;)  Men ska man bara med och kolla på trav asså inte köra så åker snäppet finare kläder på och klackskorna får följa med :P

Belindaa
0

Jag brukar ha mjukisbyxor eller jeans och nån tröja, precis det som jag änvänder hemma. Dom jeansen som jag änvänder har jag använt så himla mkt så dom är hur sköna som helst. Men sen har man ju på sej klubbdressen, eller ja jackan för min del. :) Men sen brukar jag fara i mina vanliga skor som jag änvänder på skolan då som är skönast, så dom brukar jag ha tills jag ska börja mocka ur finka och det, då byter jag till stallskorna :)

LinnJ
0

´Jag har jeans på mig för det mesta, gympapjux o t shirt eller tjocktröja om de är kallt. Jacka då också. Sminkar mig gör jag väl ibland, det beror sig på hur dags jag går upp och vilket humör jag är på.

_Jag_
0

jag har rena kläder :P dvs inte mina stallkläder för dom är rena en gång om året typ…Kan ju ite tvätta dom eftersom jag behöver dom varje dag. har typ jeans och nån tjocktröja och stallskor sen har jag ändå typ dressen på mej från värmningen tills jag har lastat in hästen i stallet och mockat och sånt. sminkar mig alltid =) men bara foundation p.g.a att jag har akne. =)

MicaelLindblom
0

Jeans! tröjja????

Jenniferohlson
0

Brukar väl försöka se någorlunda vettig ut men smutsar alltid ner mig  på ett eller annat vis..

suefia
0

jag har mjukisbyxor och en t-shirt ellet tjocktröja beroende på hur varmt/kallt det e, men när jag ska fara ut och värma tar jag dressen på mig och så sitter den på hela dagen ;)

jag längst till höger   -->

casandra
0

#31, inte för att det hör till tråden men måste bara påpeka att ekipaget till vänster såg aningen roligt ut, de rosa benen ser ut som de sitter på kusken eftersom man inte ser någon överkropp. haha :D

LindaBlomberg
0

Jeans eller mjukisbyxor och tröja. Inget smink här inte!

Belindaa
0

#32 haha kan inte annt än att hålla med, trodde personen som sitter på låg i brygga. Alltså att hennes överkropp och huvud var kuskens ben som hänger ned^^

Turnado
0

Den dressen jag fick när jag spelade fotboll. Mjuksibyxor. Tjocktröja som de står ronja på ryggen. Och klubbjackan ibland

SimbaPebbles
0

typ mjukisbyxor eller jeans nån vanlig tröja och eventuellt tjocktröja och jacka om det behövs….

plutten-92
0

jeans och teamsportia tröja (mjukis). jag hade märkes jeans på en tävling en gång och när pappa fick syn på de va de inte så kul längre, han tyckte inte att man skulle ha jeans för 1000 kr som stall kläder.

suefia
0

#34 och #34   Haha det har jag aldrig tänkt på!!!  Skrattande Mrn nu när ni väl säger det så ser det väldigt roligt ut!!  Räcka ut tungan

Emsaa
0

#28 men cecilia ta inte foundation på tävlingar :D ingen bryr sej & det får läka ;) - neptun sötnoos .v

DubbelE
0

jeans, gympa pjux o t-shirt. ajjemen, thats my style ;) haha, håret i toffs o inge smink… geez orka när man åker tidigare en gryningen ;) de e väll shit the same hur jag ser ut, bara hästen ser välvårdad ut xD

Jatack
0

Pleier å gå i mira dress, eller jeans å joggebukser(:

Emmma
0

Jag har väll på mig det jag känner för. Ibland mjukisar ibland jeans. Oftast osminkad, men ibland känner man sig förjävla risig. Gå upp tidigt och sova i bilen, ja då orkar man inte mkt.

Liiiiiiinn
0

Jag går runt i min dress och under har jag något bekvämt! kör jag inte brukar jag bara ha jeans och nån tröja =)

SofieStrindlund
0

Hmm, jag brukar iaf ta det som är praktiskt. Är det blött, så tar jag skor som är bra till det, är det kallt tar jag varma skor, å varma kläder, är det varmt så tar man passande kläder till det helt enkelt ;P Haha!

Belindaa
0

Justja, kom på en till grej. Jag brukar jämt ta mina jeans på tävlingsdagar, tycker det går bra att åka i dom. För sen när man har på sej tävlingsbyxorna så andas dom inte ett dygg och då blir det som en bastu om man har mjukisar, och att det blir så himla klumpigt innuti ;P

myspysen
0

jeans/ joggebukse. t-shorte/genser og finn-tack jakke ;)

ElinLilja
0

Jag hör väl kankse lite till båda delarna, när jag hade flera starthästar blev det mjukisbyxor, tröja. Bytte ju om till dressen typ direkt så. Det var alltid någon häst som "slabbade" på en så man blev ner kletad så man gick ju alltid runt skitig.

Nu när jag bara har en start häst måste jag erkänna att jag tänker lite mera på vad jag tar på mej, oftast jeans och en tröja. Rena kläder i alla fall för en häst kan man se till så att den inte slabbar på en allt för mycket. Men aldrig att jag tar på mej några finkläder för att åka och tävla. Men vill heller inte att folk ska bli rädda när dom ser mej eller inte känns igen mej… ;)

AndreaJonsson
0

*14 hahahaha de var säkert mig och min kompis stina  (gemini_ här på ifokus) . var det på gotland du såg det?  Hahah för då hade vi blivit tillfrågade att följa med oscarssons till gotland , på sm , som bara sällskap i bilen. självklart tacka vi ja , hallå de e SM. Och på dagen hade och melander vart på stan , så när vi kom till banan så orka vi inte byta om ,utan fixa oss bara lite mer , för vi skulle ju bara vara med som sällskap. men sen sattes vi i arbete , i finkläderna och klackisarna;) ojojoj vad uttittade vi var. man kände sig som "hej jag har aldrig vart på stallbacken förut" haha men de var en engågnsgrejj;) , som vi ofta får höra nuförtiden:P

Jag brukar ha jeans, eller mjukisbyxor på mig och sen bara någon tröjja. Asså smink och hår , det gör jag nog mest bara för de är en vana :P men visst finns det de dagar då ja bara inte orkar, om man liksom ska åka långt. Jag bryr mig faktiskt inte om va andra har på sig på travet :P

TildaLinge
0

mjukis byxor tshirt, och en huvtröja beror på väder väldigt sällan jag har jeans :P har ju dressen för det mästa

Tarkan
0

Jeans og genser på banen ;)

gotlandsruss
0

mjukisbyxor fast dressen är ju på nästan hela dan

hannibal-roll
0

Hel, ren, bekväm och praktiskt är de egenskaper jag vill att mina kläder ska ha. Med andra ord brukar jag ha jeans eller mjukbrallor och något som passar vädret på överdelen (t-shirt, linne, tröja, jacka etc.). På fötterna gympisar eller stålhätteskor. Brukar lägga en extra minut på att borsta barret till en praktisk frisyr, typ hästsvans och borsta tänderna. Klart för trav!

CoolaCrossen
0

Jag brukar väl göra iordning mig lite smink men med helt vanliga kläder, jeans och en tröja. Det är lättast så, men jag brukar gå upp lite tidigare så jag kan fixa till mig lite i alla fall!

Majjebus
0

Det kan väl hända att jag tar på lite smink men inte mycket i alla fall…Jag går för det mesta runt i dressen men annars mjukisbyxor och en vanlig luvtröja!

HubbeogMaja
0

Jeg går i jeans, og genser.
På sommeren en Horze jakke som det står "Hubbe" på ryggen, og om vinteren Mira dressen : )
Prøver å se OK ut, sminker meg og fikser håret litt.. ; )