Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 643 ggr
amandahandersson
0

Vinterpäls...

Har era hästar börjat tappa vinterpäls ännu? Annars, ungefär när brukar dom börja med det??

joooossan
0

Nej :) Det har inte min, när de fäller bros ju på hur mild eller hård vintern har varit ^^

Josefinejumpforjoy.blogg.se

Mixie
0

Min har inte börjat.. Antagligen rakas hon innan hon börjar :)

//Mickan

agnes_S
0

Mina har inte börjat tappa ännu heller… Brukar väl börja om nån månad om jag inte minns fel…

Stallmima
0

Jo då, 2-åringen har faktiskt börja fälla lite smått. Men det märks bara när mar drar i pälsen. De andra fick pälsen fälld på konstgjort vis. (Rakade alltså)

iiirma
0

Plexus har inte börjar fälla än, han brukar inte vara klar förrän i maj.

amandahandersson
0

Mina brukar inte fälla förens mars, tidigast.

Men min 2-åring har börjat fälla! :O Jag tycker det känns lite tidigt… Februari brukar vara ganska kallt. Hm… Konstigt egentligen. Hans första vinter här uppe och han börjar tappa päls i januari, haha.

casandra
0

Moses har börjat fälla lite smått av sin björnpäls, skönt.

Ammiii
0

Dante II och L.A. Casper började fälla för ett par veckor sedan! Lite väl tidigt tycker jag!

Lina-
0

Min ena treåring har börjat fälla litegrann, men ingen annan.

divansson
0

Harry har haft pytte,pytte lie päls i år, nästan ingen vinterpäls alls.. bara på benen och under hakan, annars är det nstan sommarpäls på honnom, men det lilla han fick håller på att lossa, är nästan helt borta nu..

Varmbloden har inte haft vinterpäls.. :P eller knappt, jättelite, de ser ut som sommarpäls men de lossar den lilla vinterpälsen nu..

jonasjo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våra har inte börjat fälla ännu..är nog för tidigt ännu :)

Colt
0

Shettisen har börjat Fälla, men Colts päls sitter som sten! ;P Han tappar alltid hur sent som helst, rakar jag inte så sitter den till Juli….

Sara-Juventus2
0

#12 så är mina shettisar med.

SLennartsson
0

Svartkrut har börjar fälla lite. :P

plutten-92
0

ingen av mina har börjat… shettisen brukar börja tappa i april maj, hoppas vi rakar henne iår.

Mandi_melizza
0

Mitt varmblod fick inte så mycket för hon hade täcke mesta delen av vintern så hon har inte så mycket kvarRäcka ut tungan

juliapettersson
0

Mina är väldigt sega. Golf brukar ha kvar lite vinterpäls i juni/juli.

FridaSimonsson
0

Min C ponny fäller nu, ser inget konstigt i de ;b vi har det varmt iår ;b

Hannna
0

Det är mestadels ljuset som styr hästens pälsfällning.

Jagz
0

# 19 Exakt, ljuset står till störta del, inte värmen.

divansson
0

men det är ju fortfarande så att hästarna har mindre päls om de hålls varma.. :P

FridaSimonsson
0

Tror att min C ponny släpper då han är 25 år och det har varit så skiftande i Boden, först 25 minus sen mitt i allt 0 gradit :o

hannibal-roll
0

Jo, mina har faktiskt börjat fälla lite, tycker det känns tidigt. Brukar inte börja förrens om en månad ungefär. Men sen var det +8 idag också…..

Majjebus
0

Min har börjat fälla lite grann bara men ska raka honom om en månad ungefär=)

_Jag_
0

Äntligen har han börjat fälla:D han går med tjockt vintertäcke och har hus som han går in i så fort det blåser eller regnar. Hans vinterpäls är inte att leka med. Skönt att han börjar tappa lite smått så han slipper svettas så jävligt när jag kör. Vågar inte raka på vintern efter att jag har fårr höra "skräckhistorier" om när man gjort det:P

HubbeogMaja
0

Hubbe er barbert så det er ikke noe problem for meg :D
De andre hestene har kjempe kort sommer pels.. x)

Valkyria
0

Hyppsen har börjat fälla lite, men inte dom andra.

BodenPerre
0

Hej :)

mina små pållar har då inte börjat att fälla päls :P dom har jätte lång päls i alla fall Telia Müsli har inte lika lång men mycket :D    jag rakar inte mina men i bland så får man lust när dom nästan aldrig torkar när man har kört dom xD    Glad

BodenPerre
0

haha dom är inte så smala xD men jag älskar dom ändå <3333

Hannna
0

Lady brukar vara först med att släppa pälsen, hon har redan börjat fälla lite. Blev en liten pälshög idag efter borstningen.

Nitro
0

Pigall släppte typ 10 strån när jag borstade idag, så han har börjat Räcka ut tungan

divansson
0

såhär ser harry ut ;) ganska glansig är han vel. har har bara vinterpäls under magen och på benen nästan. annars känns det som bara sommarpäls nästan.. ;) han lossar jättemycket på benen nu. haha.. men han är då riktigt fin i pälsen i alla fall ;)

Vet att det är välldigt rörigt i bakgrunden.. men gäh.. spelar vel ingen roll

amandahandersson
0

Juppe började också tappa idag ;)

Bara Zolle kvar nu…

Tarkan
0

Terkell har maasse vinterpels ..

Jennie_A
0

Klippte alla tre förra helgen, skönt att slippa pälsfällningen :o)

joooossan
0

Redan skrivit men min lilla russpojke har fortfarande inte funderat på att fälla ! >.<

Josefinejumpforjoy.blogg.se