QH-sele Russ?
Någon som har en qh-sele till salu, passande russ? Pris?

Hej!
Vi köpte en av Krister till ett bra pris, visserligen inte en Finn Tack men den funkar jättebra.
Okej :) Tänkte se om det fanns ngn begagnad först! Men vad tog han för den? ^^

Du kanske kan köpa ett av mig :P kan höra ifall pappa har några kvar!

#3 Okej, vad ska ni ha för den i sånna fall? :)
#4 Blå är fel färg för mej x)

Tror ca 1500 kr för en till shettisen, tror russelen låg på 2400 men är inte säker, då ingick det även huvudlag.

Jag har en Lex sele köpt hos Bidermans (Svart läder). Endast använd i tävling och i väldigt fint skick. Pris 2000.-

putt

Hm.. jag har en komplett (utom säkerhetsgjorden) isärplockad travsele som jag endast använder vid tömkörning. Men vad det är för märke har jag ingen aning, den följde med mitt russ när jag köpte henne. Ska se om jag kan fota däckeln idag, den har hur som helst grönt ludd under däckeln….

Så, här kommer då däckeln på min travsele. Även om inte TS är intresserad så får ni gärna berätta för mig vad det är för sort och vad den är värd då jag skulle kunna tänka mig att sälja den. Jag har nämligen noll koll 
Den är som sagt komplett förutom säkerhetsgjorden och jag har endast använt däckeln.

putt

Det är iaf en vanlig remsele (:

#14 Tack!! Och det betyder??? Vad kostar en sån ny?

Att man snurrar på remmar när man sätter på vagnen. Är väll den "vanligaste" selen, men nu är det välldigt många som har qh sele."Vanligaste" selen var väll fel ord, men ja.Hoppas det var det du undrade över, är itne så bra på att förklara och förstå (A)
Ny kan priset variera mycket. Om man köper från börjes så kan en ny kosta runt 1000:-. Men På Royal tex så har jag sett att den kostar runt 2000:-. (:

Ok, tack! Du menar att qh har nån typ av snabbkoppling? Eller i alla fall inga remmar som man snurrar…. Min är en ganska omodern sele med andra ord då ;-)

Jaa, qh är en sele där man bara klickar fast vagnen och knäpper fast en säkerhets rem.
Omodern och omodern sele vet jag väll inte ;) Det är nog välldigt många som har en remsele som träningsele, allt som dom har när dom är hemma och tränar, och på tävling har dom qh. Men sen finns det många som använder vanlig sele på tävling också, fast det börjar bli välldigt vanligt med qh också! :)

Det finns på LLTrot på solvalla för 1995 typ. Då ingår tömmar, huvudlag, check mm. (Finn Tack)

Ni, som är kunniga på området; vad kan jag ta för en remsele då? Har ju verkligen ingen koll alls.
På Börjes kostar ju den billigaste remselen 1595, men det är utan ludd….

Jag har inte heller nån aning, suger på sånt där! men inte då över tusen iaf (:
#20, en bättre begagnad remsele bör man kunna ta 800-900:- inkl. tömmar, brösta och selunderlägg. Om selen är i riktigt fint skick kan man ta kring 1.000:- tror jag.
Jag köpte en begagnad remsele förra året för 600:- inkl. tömmar och brösta.

Tack för svaren! Det tillhör ju huvudlag och bett oxå…. Ja, ska prova att lägga ut det får vi se om nån nappar.
Qh?

#22 Jag sålde min remsele i slutet på förra året, det var en äldre finntack, den fick jag 1000:- :)
Tillägger att vi inte hade tänkt ge mer än 1500 kr :)
UPP :)
FORTFARANDE AKTUELLT!
Tillägg: ej indisk
Ja, jag får väl fortsätta att putta upp !
Jag har en om du vill köpa