Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1253 ggr
Herkules
0

Jörgen+Ludde

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Två heta körsvenner under årets dÁmerique

jenniferaronsson
0

Bra förebilder,

eller vad säger ni? ;p haha.

Herkules
0

Jag tror inte dom tänker på att vara förebilder när förstapriset ligger på 4,6 miljoner.

divansson
0

de är ju ludde som va puckad där.. han kan ju inte bara räkna med att jörgen släpper till honnom.  :P jag stör mig så ***** mycket på nilsson.. han verkar ju vara helt. (……!)

Opalen va riktigt fin! hade han gått ut liten bit innan vinner han ju, men Riiktigt kul att han gick så bra!

amandahandersson
0

Jag förstår dom faktiskt, har då hänt både en och två gånger att jag själv blivit asförbannad efter lopp. Och ja, 4,6 miljoner… Jag hade blivit skogstokig!

Jag tycker ingen av dom har rätt eller fel, man kan ju inte köra för att det ska gå bra för nån annan.
Jag skulle nog vart mest sur på mig själv efter det där. Båda hästarna försvann ju ur loppet.

Och vem kan låta bli att glädjas med Nils Enqvist, världens lyckligaste amatör efter att otroliga Opal Viking kom 2:a?
Kanske Ludde och Jörgen ska fråga Jorma om råd hur man kör? ;) Haha.

Lisann
0

Tyckte Jörgen gjorde helt fel, han överskattar sin häst..jag menar titta hur det gick…
#3 Varför stör du dig på Nilsson?

Colt
0

Både körde som svin! Jorma var grymmast!

Hannna
0

Tycker också Jörgens drag inte var det smartaste, han fick lägga en speed för att nå ledningen, för att ens ha chans på en peng ska han inte svara en gång till när Ludde. Den hästen ska slicka sargen och inte spilla krafter i onödan. Men det visste Jorma, och det gav resultat :)

Herkules
0

Besviken Ludde

Herkules
0

Uppgiven Jörgen

Miii4
0

Tyckte det var riktigt trist med Goings galopp…

Majjebus
0

Ludde va dum som körde så fort i början tkr jag =/

divansson
0

#5 han tycker att opal viking inte har nån chans innan loppet, sen att going kommer få bra chans. att westholm inte kommer kunna ha så mycket i matchan att göra i början, man möjligtvis i slutet.  Sen DIREKT efter loppet så pratar han om att han hade Rätt!! att opalen hade fin chans, nära till en seger.. eller, ungefär så då.. ja blir så arg när nån håller på så, ändrar sig med facit i hand :S

jenniferaronsson
0

jag tycker ludde är så sjukt dålig förlorare, han skyller alltid på något! Varenda gång det har gått dåligt har han skyllt på något!

Men det är vad jag tycker. Tycker han har fått going i superbra form, men han är nog inte den bästa på köra tycker jag.

divansson
0

men det är ju inte luddes fel att han hamnade bakom en häst så att going gick upp i vagnen när den framför galopperade.. vart ju tvärstop.. annars tror jag lätt going skulle bli plaserad.. för det var faktist den som galopperade som tog upp för tvärt.. tvärnit nästan, ludde fick ju lov att dra så mycket i han då så att going bet sig kraftigt i tungan.. den galopperande framför förstörde så hemskt mycket.. syndsynd..

Larozzen
0

d var jö jörgen som gjorde fel! han sa ju att man måste komma överns innan loppet. Det kalla jag osportsligt.

// rogge

divansson
0

#15 ludde borde ju ha seta kvar.. då hade han seta där opalen satt och hafft en bra chans iaf.. för opalen kom ju tvåa.. då hade going lätt vunnit, alltså om han satt kvar där..

Nitro
0

Men om Jörgen släppt tillbaka till Ludde istället för att köra en till speed ( som han för övrigt sa förra året är dödande på Vincennes) hade alla tre svenskarna legat helt perfekt.

Tummen upp, svenskarna.

Anna-Ida
0

Tyckte Jörgen gjorde rätt!!!! Going har inte visat direkt några bra resultat på slutet.. så formen kan vara osäker! Så jag kan förstå jörgen att han inte vill/våga släppa till ludde!! Sen hade dom ju inte bestämt att ludde ska få ta över täten igen!!!

Rätt av Westholm!!!

Hannna
0

Spelar inte så stor roll om man släpper till en sämre häst ute på stora Vincennes, kostar mer att försöka svara ut den. Opal Viking satt i rygg på fältets sämsta häst (Super Light som ju var var sist imål av de felfria) och var ändå 2:a imål.

[Mariaaaaaa]
0

Jag säger bara Grattis Opal Viking och kretsen runt honom! Skit kul att få se en amatör tränad häst som är så grymt bra! :D

A Hallelujah moment!