Dopingfallet
Är det någon som vet när domen kommer att offentliggöras gällande Tejas Pirmin-Beatrice Jacobsson postiva dopingprov på Gävle?
Den borde väl komma snart.
Jag tror nog att alla parter vill ha klara besked i frågan, men man kan väl kanske gissa att ponnyämnen inte ligger högst på agendan hos beslutsfattarna, framförallt inte eftersom vår tävlingssäsong just nu ligger i vintervila.
I övrigt så har jag redan tidigare sagt att vi låter bli att diskutera mer i det här ämnet tills saken är utredd och resultatet offentligt.
Därför stänger jag den här tråden för vidare kommentarer nu.
#1 Skönt att veta att du kontrollerar oss medlemmar runt om i landet, så att vi inte kan säga vår mening.
För allas del hoppas jag att beslut kommer på nästa SPTF-styrelsemöte, 6 februari, så att det blir slut på spekulationerna och dessutom att Lundin slipper köra den här Stalin-varianten fler gånger.
(eftersom du lyckades hinna få in ett inlägg innan jag låste tråden…)
Det handlar inte om att man inte får säja sin mening, utan att:
Jag vill inte se såna otrevliga diskussioner här som jag har sett på andra ställen på webben. (jag kan inte förstå hur man kan tillåta sånt käbbel som förekommer på annan plats)
Ponnytrav är för barn och ungdomar. Min åsikt är att dessa skall förskonas från att analyseras i minsta detalj på det sätt som görs med tränare och kuskar inom stortravet. Det kommer alltid förekomma att barnen/ungdomarna gör felaktigheter och de ska banne mig inte behöva bli offentligt sågade för det! Man MÅSTE kunna göra fel utan att bli hängd för det!
Det ÄR okej att diskutera sakfrågor, men inte enskilda fall.
Och jag kör gärna censur och stalinvarianter för att slippa käbbel och tjafs på min sajt - vilket jag också får uppskattning för från många som också vill slippa se det jag nämnt…