Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1449 ggr
brawina
0

Kort Kålmans Pärla

Hej finns det någon som har kort på Kålmans Pärla när hon tävlade??

sensationen
0

vet du om hon ska tävla iår?

brawina
0

Ja förhoppningsvis

ozzkan
0

Vadå? Ska hon tävla iår?

brawina
0

Ja det hoppas vi att hon ska

ozzkan
0

Spännande

brawina
0

japp det skall bli spännande

ozzkan
0

Hur länge har ni haft henne? Vad har hon för rekord nu igen?

brawina
0

Hon kom till mej i december. rekordet är 1.51. Träningen är igång och hon verkar possitiv men sen vat man ju aldrig

Herkules
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Pärla, en makalös ponny. Bilden är från Solänget när hon gick svenskt rekord med 1.54. Jag tror hela ponnytrav-Sverige håller tummarna att Polar-dottern ska hålla ihop och ta upp kampen med dom allra bästa. Kapacitet finns i överflöd

brawina
0

Tack för kortet.

ozzkan
0

Men varför sluta hon? Och varför kommer hon tillbaka iår och inte tidigare?

brawina
0

Hon har varit mamma ledig

juliapettersson
0

En fräsh Kålmans Pärla blir 'den nya' Mareld?

brawina
0

Hoppas kan man ju alltid. Jag har jätte dålig koll på hennes karriär innan hon fick va mamma ledig vet att hon vann kriteriet och har satt dett par svenska rekord

varette
0

#13 Tufft att jämföra henne med mareld med tanke på vad hon uträttat.. inge kritik mot K.Pärla med hon har en bra bit kvar.

brawina
0

klart hon har en bit kvar en mycket lång bit. Men julia kanske leker med tanken och det får man ju göra.

varette
0

jo det är klart :) hoppas det går bra med henne! Jag önskar ju att min egen varette kan få lite mareld klass å ;)

Hannna
0

Marelds utveckling kan väl inte direkt jämföras med Pärlas, man kan väl säga att dem utvecklats lite tvärtemot varandra. Pärla sprang under 1.55 för första gången som 3-åring, Mareld som 5-åring, när Pärla la(tillfälligt) tävlingsskorna på hyllan började Mareld visa framfötterna på allvar och börja springa nermot 1.45.

Ska bli intressant att se i alla fall :) Lycka till!

juliapettersson
0

Det var en stor förlust för ponnytravsverige när Mareld slutade. Nu kommer en annan Polar-dotter och gör comeback, som vi också saknade på banorna. Det var ungefär det jag menade med mitt inlägg högre upp.

Hörde ryktas om att damen gjorde en riktigt vass avslutning i ett kval när hon var aktiv. Personligen tror jag hon har kapaciteten för tider under 40. Blir intressant att se vad hon lyckas med!

ozzkan
0

#19 Det var vad min tanke var när jag fick höra det oxå :P

deweycheatumnhowe
0

Hon vart väl skadad om jag inte minns fel?

Angel
0

Anledningen till att Pärla slutade tävla var att vi inte riktigt hittade orsaken till hennes skador. Olika symptom hela tiden, och ja, trots detta sprang hon rätt fort. Pärla var faktiskt det första russ vi köpte, så jag vill väl inte påstå att vi var världens mest erfarna ponnytravfolk..

ozzkan
0

#22 Aha, för jag trodde som #21 att hon blev skadad.

Angel
0

Jag skriver ju det, att hon var skadad.. men vi visste inte hur vi skulle få henne ok igen, inget hjälpte :(

ozzkan
0

#24, Jo jag förstod det. Efter som du skrev det:P  Men jag menar bara, att det var den anledningen jag hade för mig att det var, och det var det ju oxå. :D

brawina
0

Kan meddela att Pärla tränar på och verkar trivas med det sen får vi se om hon håller vilket vi hoppas.