Vi använder speedcart.

Speedcart

långvagn

speedcart
Rockard och speedcart

Rockard och speedcart!
Speedcart
Speedcart.

Rockard
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Kör mest i rockard, men ibland i speedcart.
Ni som enbart kör i speedcart, får ni aldrig ont i ryggen? Eller är det bara jag? 

Rockard

Rockard så klart ;) åsså Speedcart på våren då jag börja "loppa" in hon ;)

kör så gott som alltid i speedcart hemma…. #13, jo jag får ont i ryggen ibland..men de beror på hur länge jag har kört och hur många hästar….sista hästarna är en ren pina för ryggen om jag ska vara ärlig 

Rockard för det mesta men ibland speedcart :)
Rockard är såå skönt, då kan man ligga å sova nästan. HAHA om man har en snäll häst som ja hade förut för han kunde endå vägen själv :D
ridtränar mest, men annars rockard eller speedcart.

Alltid tryckvagn.. den är för stor häst men den är så den gick å korta ned å sånt.. så :) hehe.. men asså.. många som kör ponnytrav är rädda för att köra i tryckvagn för att hästarna blir stela å så.. men asså.. det är bara att massera då.. då håller sig hästen ju mjuk så det går.. (bara ett tips) hehe..

jag har ingen tryckvagn..men skulle gärna vilja ha en xD

speedcart men mest galopp intervaller under sadel

jag får aldrig ont i ryggen för jag har alltid Erik Adielsson "tömmar"
långa tömmar ; P haha :p
Till å me när jag kör Snabbjobb med en två åring i Jeppes stall ; P

Jag kör Odena i Peter Pans gammla rockard.
Jag kör mest speedcart ibland rockard, men har ingen som passar till hästen.
Jag "brukade" träna mitt russ i en varmblodsrockard.

speedcart

Rockard

Mest speedcart men ibland rockard

speedcart

min gamla speedcart hänger fortfarande med på träningsrundorna:)

Snabbjobben i speedcart och de lungnare långpassen i rockard..

Har bara speedcart så :)

Jag kör i min rockard som är svart!:)
Den funkar jättebra!!! ;)
mvh Pinto_4ever och Marielle

jag kör också speedcart..

Men när jag är på tävling så kör jag i min sulkett!
mvh Marielle och Pinto_4ever

Ja kör me i speedcart! bekvämast!

hah fränt.. :P ja e tyyp den enda som kör me tryckvagn alltså ;) *utanför* Haha.. nerrå..

Jag kör med Speedcart just nu. Har inge annat men ska skaffa rockard, mkt skönare ;)

tränar både shettis å russ i speedcard till stor häst! får inte ont i ryggen ens när jag har för korta tömmar det händer när jag har samma tömmar till shettis russ å varmblod
Rockard helt klart. Annars får jag inte med mig barnen i vagnen. :-D
Rockard! de e bäst så dom får dra lite:P hehe men har beställt en speedcart nu

Hudik sulkett. =)
Lite olika men mest Speedcart, vår rockard är för tillfället trasig (tokiga hästar man har =P)

Jag kör alltid i sulky för jag har ingen annan vagn 

nästan alltid speedcart men händer de blir rockard när nån kompis ska åka med.

Speedkart!När vi joggar och snabbjobb på rakbanan.Banan för det mesta sulky el.speedkarten=)
Rockard

*utanfööör* kör både de stora hästarna och min söte lille buse med tryckvagn……

rokard o speedcar:)

Rockard.

Kör jobb och långsamt i skogen med min gammla speedcart! Ibland tar jag varmblods-speedcarten, den är skönare ;)
Rockard.. Ska dock köpa en speedcart, så jag har två träningsvagnar.

speedcart.

Jag kör i Speedcart.
rockard och speedcart

Jag tränar med Speedcart! =) Men attans vad ont man får i ryggen. (Fast jag har ju en rygg- och nackskada sen innan)

Rockard när jag kör som "vanligt" och speedcart när ja kör intervaller och liknande
//Mickan

Kör med rockard…har ingen speedcart.Men vill ha..

Kör i speedcart och sulkett
speedcart

Rockard för de mesta men om ja kör fort så är de speedcar.

Vi ridtränar och kör i rockard (men den har gått lite sönder när jag backade på den med bilen
) Planerar att köpa speedcart.

Jag varierar mellan rockard, sulky och ridning :)
speedcart :)

speedcart

Rockard och sulkette.
Men om jag riktigt vill sträcka på min häst kör jag gärna med sulky.

jag har oftast en lätt vagn och kör med annrs ibland blire en speedcart men den är jättetung,, brukar även rida…
speedcart.

För det mesta Hudik sulketten men nu på slutet har det vart mer med storhästarna tungrockard (dock enbart skritt).

jag har en combi-vagn från tunavagnen . kanon :D

En hudik sulkette! Fungerar bra! Men jag sparar pengar till en Speedcart!

Speedcart, sulkett, lätta rockarder eller under sadel
beroende på vilken häst och vem som kör och hur vi kör
Kör i rockard, är det snabbjobb så sulky…

rockard :)

rockard :)

Ridtränar mkt, annars tung rockard och ibland speedcart.
Rockard.. De är tråkigt och köra ensam.. Men kan ta speeden ibland.

Rockard ibland sulkett. ibland rid tränar jag mitt russ också.

Är det bara jag som lyckas köra sönder hjulen på alla "små lätta vagnar". Eller är det så att det bara är jag som har en häst som aldrig vill springa på vägen utan bara i diken och rätt ut i skogen för att typ löv, stenar och skuggor är läskiga?
Jag har en rejäl rockard med bildäck, rätt tung. Om jag ska köra snabbjobb har jag en lätt rockard. Skulle aldrig lyckas hålla mej kvar i en speedy så som hon flyger över stock och sten

haha, pröva köra i en rockard för nån vcka sen nu, (med tryck då, gammal skitkärra) ;P han banga i bakbenen, endå är den till för en stor häst :S så de vart bara söljogging.. :P haha grymt steg hemma.. :P
#93 jag lyckas oxå köra sönder vagnen :) hehehe man måste ju byta ut dom där ekrarna var o varannan vecka :P haha
rockar på ponnyna å speedcart på stora…
#13 ja får mer ont i ryggen av rockarde =S
vad är en tryckvagn? 

jag kör i rockard

#97 man kan sätta på tryck på den.. :p eller liksom.. en vanlig vagn men man kan dra i nått, vrida på nått eller liknande så att den blir ett visst antal kilon tyngre att dra (man bestämmer vikten själv) är så dålig att förklara då.. men nått sånnt

Rockard o speedcart. Just nu bra speedcart då det är punka på rockarden ! Det var inte mitt fel….
en royal rockard och en grafström speedcart

en blå speedcart

Speedcart! Har en jätteskön!

jag kör i rockard eller speedcart har en sån där combi-vagn från tunavagnen. super bra :)
Speedcart

Hemma gjord speedcart, och ibland en liten varmblods speedcart eller rockard.
Rockard och Speedcart
Kör i en lite tyngre rockard, utan handsdroppar och nosgrimma!
http://vickelbyponny.blogg.se
Kör i en lite tyngre rockard, utan handsdroppar och nosgrimma!
http://vickelbyponny.blogg.se

storhest rocard og speedcart

storhest rocard og speedcart
Har bara rockard och det funkar bra.

Rockard för det mesta, men då vi har fler än två som ska ut samtidigt så får några ta sulky, eller rida.
Kan vara ute fem-sex stycken ibland. :)

Speedcart ! : )

Royal Ergo speedcart när jag kör intervaller och lite snabbare jogging turer & Rockard när jag kör lite lugnare men längre sträckor.
Mest speedcart men ibland rockard
Har tre stycken rockards som vi skiftar med, beroende på vilken ponny som blir körd, en jättetung (den enda Monita kan gå i, har så stort bakkliv), en lätt (egentligen shettis, men de flasta russen kan oxå gå i den) och en som är mittemellan…
Skulle inte kunna köra med speedkart hemma, kör för mycket i skogen & på fälten… Har rätt tåliga vagnar med rejäla hjul…

En Persén-speedcart. Inte så mycket speed direkt, men funkar bra för lite hemmakörning.