Hingstannons Tejas Monljus
Har suttit och knåpatihop en ny hingstannons för Tejas Monljus 540. Vore kul att höra om det finns några åsikter om den här på forumet….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Jag tyckte den va fin, bra med innehåll som beskriver hur han är i sättet, vad han har presterat m.m.

Tycker den var bra. Ska jag vara petig hade jag som stoägare velat se en hel uppställningsbild för att kunna avgöra hur Monljus ser ut i sin helhet. Nu vet jag visserligen hur vacker han är, men kanske inte alla gör det…
Hade också skrivit Res. BIS båda gångerna och inte RBIS.
Småsaker..

#2 Tycker uppställningsbilder är såååååååå tråkiga. Har ju kikat på åtskilliga hingstanonser genom åren…. Om man tittar noga så är det nästan en uppställningsbild till höger i kolaget. Håller på att snickra på hemsidan för stuteri Isil och där blir det ett helt bildgalleri på Tejas Monljus, och givetvis även våra ston och unghästar….
Jerker Klang,

Något som jag faktiskt kan sakna det är priset , vad det kostar att betäcka med honom , jag vet att jag själv gärna vill veta pris innan jag ringer och bokar eller ens funderar på vad det ska kosta , kanske inte så viktigt men har själv fått höra ett antal gånger från stoägare att de gillar när priset finns med.
Håller med #2. Man vill ju som sagt gärna se hur hästen ser ut i helhet kroppsmässigt. :)
Men vad fin han är! Har en lillebror till honom. Dom har samma mamma. (e. Micklas) :D

"Korrekturläsarklubben" håller sig framme och det finns några stavfel. Jag VET att det inte är viktigt, men några kan reta sig på det och allt som kan störa bör man ta bort när det är marknadsföring man vill komma åt.
Alltså: Hon har lämnat DIPLOMSTON och hans utseende är EXCELLENT. Han har också meriter från KÖRDRESSYR.
Annars var det jättesnyggt och jag tycker som 4:an att du ska ha med priset.

Det är alltid så mycket man vill ha med i en annons. En del får man lämna utanför men både pris, bilder och förhoppningsvis även ett antal vidior kommer att finnas på hemsidan framöver. Dessutom har jag en ambition att få ordentlig ordning på avkommor och avkommors meriter. Eftersom jag är statistiker ut i fingerspetsarna så är det sådan jag gillar…
#6 Mycket tacksam för alla stavfelsrättningar. Dels blir man blind på det man själv skriver, sedan gör det inte saken bättre att jag jobbar mycket i Norge. Min redan dåliga stavning har blivit kattastrofal av det….
Jerker Klang,

Men han fick mest poäng av alla russ under hela 2007 va?

#8 Nono, Hadar vet jag fick 46p.
#8 Patron var oxå uppe i 46p om jag inte minns fel…

Tycker också att det var en bra annons. Lagom mycket info, och inte för mycke invecklade släktskap. Snyggt jobbat!
Ett korrekturfel till: Monela är ELITpremierad (inte premerad)
Agneta Hecht, medarbetare på gotlandsruss ifokus
www.vikingponnycenter.se
~~ Livet fick en skjuts, när vi skaffa russ! ~~

#10 Helt korrekt!

Har inte koll på exakt hur många som fick mer poäng än monis, men kan konstatera att på dom russutstälningar han varit på är det ingen som fått mer. 
Hadar fick 46p på Östruss samt att det var några som fick 44 och 45 oxå. Men att Tejas Monljus är bland de högst bedömda Russhingstarna kan vi säkert vara överens om.
Jerker Klang,

Och silverboy fick 44p
Men Monljus var högst belönad i Mellansverige, och blev därmed Hingstchampion på Mälarruss och Generalmönstringen. Och han blev dessutom Reserv BIS
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus