Vem skor era hästar?
Vem skor era hästar och hur ofta? , och vad för skor kör ni med?
Själv skor vi :)

jerker brukar sko dom hästar jag har lånat (:
Brukar ha vanliga järn skor :)
ca var åttonde månad brukar dom skos om. Eller ja, vi tar av skorna, osså får dom gå barfota ett tag, sen skor vi om dom igen :)

papps skor :) skara utbildad.. skit bra :D
Jag har en bra hovslagare som kommer och skor. Jag brukar försöka sko dom var sjätte till åttonde vecka. Vi brukar ha ridskor på russen och vanliga släta skor (när jag inte får tag på falsade) på shettisen.

min låtsas pappa skor! as bra behöver inte betala ngt! ;p men då får man ju göra annat ist.

pappa skor mina :-)

Pappa skor mina med! :)

kan tillägga att jag inte heller behöver betala någonting. iaf inte det jerker har gjort än så länge. Rätt bra! :) försökte verkligen ge han pengar men han skull inte ha några ;P

Vår berömda Sajtvärd Anna Lundin skor våra ;)

Olle Berglund skor min ponny, blir var sjätte till åttonde vecka. Just nu har han guldskor, annars har han vanliga släta fram och falsade bak, funderar på att tygna han lite bak iår dock..
Varmbloden skor Thomas Pérsen, det är lite olika hur ofta dom skos och vad dom har för skor.

Har en bra hovslagare som själv håller på med trav!
Tappskor slår jag dock på själv..

Han som äger stallet jag har neppe i skor honom också :D
Han har vanliga travskor och skos när det behövs kanske var 6 vecka eller något sånt…

har en hovslagare som håller på med trav som skor våra hästar, han är jättelugn och bra ;D
min duktiga pappa!!!
Stefan Grundström heter han som skor våra :) Väldigt noga o bra! Mamma o pappa betalar för plexus också ^^
Har de tappat nån sko eller nåt i den stilen fixar pappa de :)
Plexus har bara vanliga järnskor runt om och de skos ca var 8.e vecka

Pappa skor våra, det gör han riktigt bra så som hästarna går och hovarna håller sig riktigt fina och balansen stämmer bra..

Kjell Ahlgren som skor åt ATG på kliniken i Romme. Specialutbildad är han väl tror jag, väldigt skicklig! Är så glad att jag fått honom och vill verkligen inte byta, kosta vad det kosta vill, hovproblem har Zeebson haft nog av!

Libor heter min hovsalagre, jätte duktig, han är den ända som kan sko min dumma häst!!!!! Befana går med sula och vanlig järn sko fram och bak har hon aliminium med extra grepp, skos ungefär var 8 vecka!! Fast för tillfället går hon med guldskor…
Nu när jag är i karlstad så skor James Borg som håller till på atg-kliniken på färjestad..Men vi försöker pricka in loven då jag åker hem med Mira o då brukar vi åka till Strömsholm o sko henne hos Micke Larsson.
Brukar försöka efter 6-8 veckor beror på…Brukar köra med järnskor bak o aluminium eller järn sko fram

Vi har Kenneth Andreasson som är hovslagare på sundbyholmstravet. Han kommer var 7-8 vecka.
Colt går med lätta travskor fram och tyngre ridskor bak.

Världens bästa pappa (min.;)) skor våra pållar. Vad dom har på fötterna varierar från häst till häst.

Janne Berglund heter han! skit duktig =)

Pappa

Min bästaste Pappa;)

Har samma hovslagare som Frida (#11) i Olle Berglund.
Mina hästar är för närvarande barfota, hela bunten.
Annars är det vanliga ridjärn som gäller.

Bara Rosalie som skos av mina hästar.
Är i alla fall en tjej vid namn Carola Sköld som skor och verkar.

#12 Vad heter han Jenka ? :P
Varvar med att sko själv och hovslagare (roger wineryd). Försöker ha dem så mycket barfota som möjligt. Ber hovslagaren dra på skorna å verka till dem, sem går de med skorna tills de börjar bli långa i tårna, då går de barfota och jag eller mamma jämnar till och rundar av med jämna mellanrum, behöver vi få på skorna igen sen, slår jag på dem själv. Men ska alla skos får hovslagaren komma ut, orkar bara en per dag.

Fille skor våra hästar, han jobbar i ett travstall på Gävle, han är lugn och bra! :) Vi har vanliga travskor, greppskor bak.

Vi har en hovslagere från Skara, Maria Lans, som är helt suverän. Vi brukar sko ungefär var 6e vecka, vad våra ponnyer har på fötterna är olika från häst till häst. Tappskor slår jag för det mesta på själv eller så hjälper Assar till som fixar hästarna åt dotterns arbetsgivare….
Maria är den första som lyckats sko Wella utan att hon protesterat så nu kanske hon kommer till start :-)
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Våran hovslagare heter Magnus och är super duktig och ställer alltid upp!! Jag köper oftast egna travskor från Börjes.. :)

Jag skor och verkar alla mina pollar själv.
Mina går oftast med vanliga travskor runt om. Monique gick med Remontskor fram.
Silverboy går just nu med guldskor. Jag vill ha brodd på honom men så små som möjligt för att minimera slitage på benen.
Musseron går barfota. Han har ärvt sin fars (Tejas Monljus) stenhårda hovar!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus
Vi har haft lite olika hovslagare genom åren..
Men efter Granns hovbenssänkning har vi fått en mkt duktig hovslagare vid namn Thord. Han har hållt på med travare och skott i över 40 år, så han vet vad han gör. Jag är väldigt nöjd med han.
Grann gick med blåa PG under 2007, men i januari slog vi på han lite tjockare travskor med hel grön sula, eftersom han bara trampar av sig PG:na och bitar av hovväggen lossna var vi tvungna att ändra det på nåt sätt. och vanliga släta travskor ibak. Förra säsongen gick han även några starter med grepp i bak och det gör ingen skillnad tkr jag iaf.

Morsan är hovslagare, så hon får fixa våran också.

#29 Tony ehm?.. nått, han har varit hos jimmy jonsson och hjälpt till och har typ jobbat på rusta mem har en möbelaffär nu, kommer fan inte på vad han heter;)

Vår hovslagare heter Håkan Pettersson, och är jätte duktig! :) Vi kör med travskor, falsade bak.

#37 Okey :P Hm, det är inte samma hovis som Soffe har då ? Ah, vad heter han .. Glenn, han brukar sko Polle med :P
Bölla kallas han som skor våra hästar.. Vilket tålamod han får ha med min lilla dam.. =)

#39 nej då äre inte samma;) Hade Tony förut på alnö oxå..:P

Annelie Ohlsson hade jag först men sen skulle hon operera sina handleder så då fick jag byta till "sunkan" under tiden. Plus poäng för honom är att han slår på tappskor gratis om det har gått mindre än halva skotiden.
Jag har en otroligt bra hovslagare. Tord Blomqvist heter han, och håller på med trav. Han skor alltid på bästa sätt, t ex. så att hästen inte går snett. Har hästen bara slitit ena sidan av hoven verkar han bara på den ena, och jämnar till. Många gör fel på det. Hur som helst, det känns nästan som han kan prata med hästarna ibland. Billig är han också, och kommer nästan direkt när man ringer. Ibland samma dag och inom en timme. Tappskor slår han på gratis.

#35 & #43, jag vill också ha Thord!!
Tror ni han tar sig an en grupp ponnysar till?
En verkligen jätteduktig hovlagare, utbildad på K1! Olle Berglund…..hoppas han aldrig går i pension!

Hovslagarn skor mina pållar, 

Jag har Benny johnsson, har mina hästar hos honom och hans familj ;) (han jobbar hon hovslagare då) Så jag får det gratis :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Micke skor min ponny, innan hade jag Ulf båda lika bra! Ulf fick lite ont i ryggen så Micke fick ta över!

Min hovslagare heter Frida och är skiitbra:) Hon håller själv på med stortrav och hennes man är storkusk så hon hjälper alltid till att försöka hitta rätt skor o balansering på mina små pojkar. Tycker om henne jättemycket, känner verkligen att ja hittat rätt hovslagare:)

Markus Karner skor oftast mina:)
El ja iaf alltid Mawerik för dom som sett han bli skodd vill inte sko han haha…. Fick ge han lika mkt lugnande som en stor häst ska ha när dom ska kastreras förut:/

#50 vi hade de problemet med gemini förut men vi provade ta bort allt- huva brems lugnande och det funkade, han är ju inte änglasnäll men de funkar bättre iallafall :P

#51 jadu det är inte lätt vi har nog provat det mesta… brems blir han bara förbannad på… han reser sig slår aldrig så vi provade att binda ner huvudet i en krok en bit från golvet.. det funkade inte heller:/ Men han har blitt bättre men då måste jag stå där mamma el någonannan kan inte vara med bara jag måste stå o klia han o massera runt öron o ögon "suck" o på sista foten åker alltid mathinken fram:)

Neng Wanlayapol skor mina busar! :)

#52 Låter som Wella var innan Maria började sko henne, nu står hon som ett ljus…nästan iallafall….men det är aldrig något trams längre….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Stökiga hästar kan bli lättare att sko om man dövar dom . Många är rädda för ljudet av raspen och när man spikar så lite bomull i öronen kan ibland göra susen.

#55 min häst inte rädd, han blir pissförbannad när hovslagaren håller fast benet på honom, med våran hovslagare vi har nu har det funkat bra för han är lugn även om hästen bråkar, för våld hjälper inte på gemini, man måste sko lite på "hans villkor" om man nu kan uttrycka de så :P
per carlmark skor mina (: just nu kör vi med "ridskor" nu i vinter då utbudet av travskor för ponnyer med brodd hål inte direkt var stort . Men annars går Raptor barfota och defekt med vanliga järnskor runtom . :)
När mina går barfota fixar jag hovarna själv. Ska det skos överlåter jag det till min kompis Ronny.