Rida monté med stor häst

Kommer til å gjøre det ja. men skal vel satse mest på kjøringen..

Inte monté, men körlicens är på G ;)

Jag är fyllda 16 nu, men hittar inga kursewr för att ta f-licens i närheten av här.

#8 din hemmabana ordnar väl en licenskurs?

jag har monte licens,har bara vart två kval nnu men blir mer s fort ja fått igång henne.
jag håller på att ta monté licens,

Jag ska ta montelicens =)

Jag ska tävla i både monté och trav med storhäst när jag fixat licens och grejat. Just nu håller jag bara flertalet varmblod i träning av både monté & trav.

Jag har precis tagit montélicens för storhäst

Ska det..:P ska få ett eget varmblod och sen har jag ett gäng andra som jag rider jusst nu, fasst det är bara hemma hos dem såklart då.. sen vi har ju häster hela tiden.. men jag har tre år kvar innan ja blir 16.. sen nåra till till 18 då ;) men, man har förväntningar ;) heh

Jag ska ta F-licensen snart hade jag tänkt. Måste bara få mitt varmblod kvalat. =)
jaa jag kommer =)

De gör ja redan. :)
jag håller på och tar monté licens nu :)
Men om man tar licens på stor häst… "tappar" man inte då ponny licensen? 
putt!!

Nej det tror jag inte.
nej det gör man inte… det finns många som har båda licenserna tex Janina Sepällä
nej det gör man inte… det finns många som har båda licenserna tex Janina Sepällä
okej=)

Jag ska men jag har redan ridit monte på en stor häst träning och jag är bara 10 år :P
#30 hehe ja men det va ju inte tävling ;)

#31. Men det är fortfarande vilka som kommer att prova monté på storhäst i framtiden..;D;D :P

Jag vill också rida monté på storhäst, och då blir det väl på våra kallblodstravare ;)
Jag ska rida monté på någon av våra varmblod :) Jag brukar bara rida lite monté på dom stora hemma men nästa år ska jag börja träna o rida lite på banan !

Jag rider mitt första montélopp på torsdag här på Visby :)

#35 Lycka Till!! :D
#35 lycka till =)

#36 & #37 Det kan behövas :)!
Det går nog bra :)

Har för inte så länge sedan börjat med ett varmblod. Ridit några provlopp som gått bra, ska änmäla mig till licenskursen som blir i rättvik till hösten. Någon mer som ska det?
Har snart licens för både trav och monté, bara ett utbildningslopp kvar :P Klarade provet :P

lätt
jag ska rida upp min monté licens i skellefteå :)

Heelt klart skall jag ta! 

Hur gammal måste man vara för att få tävla monté i byggdetrav??

putt
Jag ska.. Men det är några år kvar!! Men jag och min mamma tränar alla våra hästar me ridning! Och jag har en egen travhäst som jag bara rider! han ahr vunnit monté lopp och så.. Men Har en 3åring som jag ska rida in snart som jag ska träna i monté.. Det ska bli kul! om man säger så, så har jag monté i släkten! xD

Har tävlat monté ska fixa licensen i höst så de blir riktiga lopp också.

Tycker de verkar vara ruskigt kul !
Har provat å släppt Ella då jag ridit henne, fast vågar inte släppa på henne så mkt ;) :$
Men det vore kul å ha ! Får väl se om man hittar nån pålle som man kan börja rida .. :)

#46 Det är väl lika som i trav att du måste va 18 för o rida! Även i bygdetrav så måste man ha montélicens!
#51 det är la 16?!

Trodde med man skulle va 16 o ha licens..???? Men det verkar som att #45 har kunnat tävlat bygde. utan license?? Eller :P :)?

Ja e ba 11, men jag rider stor häst på bana! (EJ I LÖP) Men ja tycker de e skit kulXDGår så fort:D:D

P.S Jörgen larsson fotar mina höstar iblan, ja sa varmblod, han trodde de var halvblod:S helt cp…

Du får väl rida uppvisningslopp när du är 16 och andra när du är 18. men de går ju aldrig uppvisningslopp numera!

jag ska rida på storhäst sen … men låååååååång tid kvar tilll dess :P
Självklart att jag ska ta lisens

#45 så fiiiin hon va loa!=)

jag ska lätt ta licens för varmblod när jag fyllt 18 men det är ju ett tag kvar

Skal ta montelisensen i år, i Norge må man bare være 16 år, så får man ri alle montèløpene untatt autostart : )
Skal ogdså ta ungdomslisensen, så jeg kan kjøre i løp også : )
Blir forhåpentlig både ponniløp, ponnimontè, vanlig montè og kjøring ; D
Gleder meg ! :D

men nog får man rida och köra på banan när man är 15va? vissa säger 16, men har ju läst på flera ställen där det står 15..

Här är en till bid på Malena (#16) när hon rider Varmblodsmonté!
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

MIg kommer ni få se på banan :)

rider monté:)

#64 I Norge må man være 15 år for å kjøre eller ri hest i banen.
Men når man er 16 får man ta montèlisens og rekruttlisens.. :)

Har ridd et lokal løp med hesten min :) Skal ta lisensen når det er kurs her. Trenger bare å være 16år får å ta lisensen i Norge :D