Russ/shettis unghäst Bete ?
Hej! Jag undrar om det finns någonstans ett bete för 1 åriga russ hingstar? Eller om det finns intresse att ha sin russ/shettis hingst på "hingst" bete över sommaren?
Hör gärna av er! :)
Jag letar hingstbete till en (ev. två) russhingst född 06. Någon som vet om något? :)
#1 Vart bor du? :)
#2, Har svarat på ditt inlägg du skicka till mig i gästboken. :)
Ingenstanns? Ingen som söker? :O:P

Vet att stuteri Teja brukar ha hingstbetetn, www.teja.se…
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
Jag tror russ är välkomna på ett shettishingstbete i Skåne. De går fria på Hallands Väderö från maj till november. Kanon, ett riktigt hästliv.
#5 & #6 Tack så mycket :) Jag tycker bara att det är synd att det inte finns nånting här norrut, inte ens några som är intresserade av det här norrut! :/

#7 Kolla med ridskolor dem kanske har mer koll häromkring, för deras hästar går ju alltid på sommarbete. Så dem kanske känner till nå unghästbete?
Ja det kanske man kan göra :) Det måste jag göra! Det var ju rätt smart! hehe :P Tänker inte så långt i bland jag ^^ hehe ;P Åh du Kristin, på tal om det, har du fått mitt mejl ang. Bergsåkers hemsida? :)

#6 Är det någon som vet hur man anmälar hingst till Hallands Väderö? Jag har en ett-års hingst, russ, som behöver hingstbete i sommar.

#9 Nej tyävrr inget mail! :S

Jag ska lämna min unghingst, 2 år på hingstbete strax utanför Örebro i maj.
De har plats för fler, men endast shettishingstar 1-2 år.
Hon ska även ha en hage för ungston och en för ston med föl.