Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 1139 ggr
Jossan-J
0

Vila i frid Å.mic

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det har hänt något hemskt, när min farfars delägar häst; fyraåriga valacken Å.mic värmde innan starten.. blev han rädd för något och skenade… då var "banans" grindar pga att de var trasiga. Han slog så mycket att hans kusk ramlade ur sulkyn… Lilla Å skenade ut genom grinden… till ishockeyhallen där han sedan vände ut på vägen och blev påkörd av en lastbil. Både kusk och häst klarade sig… men det visade sig att stackars Å hade en hovfraktur och blev tvungen att avlivas. Jag är så ledsen… gå in på länken för att läsa mer om  Å.mics olycka.  På bifogade bilden är Å.mic brunskimmeln längst ut …

http://www.aftonbladet.se/trav365/article1798519.ab

_Å.mic e: Tap in u: Lady Lady Vi kommer alltid att minnas dig. Vi kommer alltid att veta hur bra du var. Hur underbar du var. Men en sak kommer vi aldrig få veta… Hur bra och lycklig över att springa du hade blivit. Vila i frid! _

SLennartsson
0

Usch. Jag beklagar! :(

R.I.P

nemesis
0

verkligen trist!!

Jagz
0

R.I.P

joooossan
0

Beklager verkligen ! Hemskt när något inträffar sådär :(

Lider med dig ! Ta hand om dig !

Josefinejumpforjoy.blogg.se

monte-alskare
0

najjj ajj uch hatar att  tänka tanken att det kan hända isac!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ps:prata med min gamla klasskompis och sa att det var coolt att din farfar stog med i artikeln men:Ds

tearsofmemories
0

Jag hörde om olyckan samma dag som det hände :/ R.I.P

Lider med dej <3

Jossan-J
0

#5 det var inte min farfar, å.mics tränare Hans åke Johansson
Stackars Å var bara 4 år :( Han var så himla fin också :(

Jossan-J
0

Han avlivas imorn :( När de var hos vetrinären så sa de att han skulle aldrig kunna stödja på benet…å älskar verkligen att springa så han mår jätte dåligt

Valkyria
0

R.I.P Lider med dej/er :'(

ginher
0

R.I.P

Jag var där den kvällen de hände. va inte alls kul å stå och titta på och inte kuna göra nått de var jätte hemskt!

Tycker gävle banan ska inskaffa en bom vid banan. (kanske de aldrig hade hänt?)

PromiseMinanMorfeus
0

Vad hemskt:/

Cnox
0

usch vad hemskt:(

har ett sto som heter Unique Mic.. måste ju vara fran samma uppfödare.

Jossan-J
0

#10Tycker samma sak som dig,  bommen/ grinden var tydligen trasig på något sätt :( Tänk om de hade haft en bom då hade han säkert klarat sig…

Wahlberg
0

Usch.. Han stod i ett stall i närheten där jag är.

Jossan-J
0

Idag avlivades han :( Alla ägare ska åka till Gävle imorn tror jag

Sara-Juventus2
0

uchs fy vad hemskt, såå ung :(

Jossan-J
0

mm, han hann göra ett par starter han gick ganska bra och tyckte att det var jätte roligt ….. :(