Pulsmätare
Är på jakt efter en pulsmätare. Det ska vara en sån som kan användas under körningen så du som kusk hela tiden enkelt kan läsa av vad hästen har för puls.
Har du något tips om vart jag kan hitta en sådan till ett överkommligt pris?
Eller är det någon här som säljer begagnad kanske? Mejla mig gärna isf!

Ingen? 

Jag använder polars nya pulsmätare Polar Equine CS600 Trotting. Helt överlägsen, inget krångel med sladdar och dålig kontakt och all information kan jag sedan föra över till dator för att kunna följa upp träningen bättre. Finns att köpa bla via deras hemsida

Här säljer de pulsmätare.
Det fanns både till ridning och till körning. Jag vet inte hur de ligger i pris.
Kristina

#2 Läste att man behövde ett speciellt IR interface till CS600 trotting för överföring av data till datorn. Vet du om det funkar med ett vanligt IR interface som finns på de flesta bärbara datorer? Känns onödigt att köpa extra…typ…
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Hmm.. på datorn i stallet (stationär)kör vi med en IR mottagare som följde med programmet, men på min bärbara hemma tror jag att jag körde direkt via datorna IR port, var iofs länge sen jag la in filerna från klockan till den här datorn men jag har inget minne av att jag behövde koppla in en extra IR mottagare.