Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettbabbel
Läst 521 ggr
ryttarn
0

OT Internet 39 år i år....

Det var den 2 september 1969 som Leonard Kleinrock var med om att ta i bruk den teknologi som idag är känd som Internet. Händelsen ägde rum vid UCLA, University of California i Los Angeles.

1992 uppfann några forskare på Cern det som sedemera kom att bli Word Wide Web. Idag förstår jag knappt hur man kunde klara sig utan internett. 1996 sa regeringens IT-Ansvarige minister att "Internet är en fluga som kanske blåser förbi" , där ser man vad svårt det är att sia om framtiden.

Vad var din första kontakt med internet?

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

AnnaLundin
0

Min första kontakt med internet var när jag dejtade ett av våra större svenska företags dåvarande chef för internet globalt för en herrans massa år sedan… 1996 eller så, (varför höll jag inte hårdare i honom måntro? eller i alla fall hans plånbok Oskyldig)

I sammanhanget kan det också vara intressant att nämna att Bill Gates själv vid något tillfälle sa att ingen nånsin kommer behöva ha mer än 640 kb Ram-minne…. (fritt citerat)

Det skulle man väl inte ens få liv i dagens datorer med….

SLennartsson
0

Vad intressant att läsa om! :D

Min första kontakt med internet var väl typ årr 98-99 hos min mosters man som jobbade med datorer. Vad man kände sig cool efter att ha varit ute på internet. xD  Nu tar man det för givet och jag skulle absolut inte klara mig utan det.
Men visst, hade det inte funnits hade man ju heller inte vetat annat. Men otroligt coolt att det funnits s länge! :)

ryttarn
0

#1 på tal om galna citat, Thomas J. Watson, styrelseordförande i IBM sa 1943 "Jag tror det finns en marknad för ungefär fem datorer i världen"…..

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

AnnaLundin
0

#3 - Visst är det härligt att notera att de hade typ FEL…

(idag är det bara 3 datorer igång här inne, maken använder ofta flera när han jobbar…)

MagganS-B
0

Min första kontakt med internet var nån gång i början på 80-talet…..många av er var inte ens födda då…..Vi fick datorer på jobbet och då var det ju kört! Skaffade egen dator (utan internet) -88, sen har det bara rullat på, större och större datorer, mer och fler hemsidor har jag byggt! Problemet är ju att man bor på landet och inte kan få så snabbt internet man vill…..