Varför?
Funderar över en sak varför Sverige inte har som Norge..att vi också får tävla ponnytrav med C och D ponnyer? Menar om man har ett russ som precis överstiger 130 cm, då får man ju inte tävla i Sverige,men ändå är det ett russ..Ja det är bara mina funderingar eftersom vi har en treåring som är på gränsen nu,han är 129 cm.Han behöver ju inte växa över för det. men lite orolig är man ju :(
Så ifall nästa år om han är över 130 cm då måste man ju fundera om man ska sälja till Norge ..för ska man hålla på med ponnytrav då kan man ju inte behålla bara för att ha till ridning om det är trav man vill hålla på med..
Eller vad tycker ni?
På bild: Våran treåring Sobel JSA och Evelina

Har man inte kunnat göra det förr? Har iaf för mig det men att intresset dog ut… Eller det kanske är trav för fjordingar jag tänker på…
//Mickan
Ja jag har också för mig det..men det kanske var så lite av dom just då så det dog ut…jag vet inte!
Jag tror att det är så i Norge att dom olika kategorierna får mötas i samma lopp, och så skulle inte jag vilja ha det .

Handlar det inte lite grann om rasstandard också? Jag förstår frustrationen då jag själv varit med om att ha en stor ponny. Mät hemma nästa år om du tror att det finns en risk att den blåste upp sig lite på mätdagen.

1979 kördes det trav med c-ponnyer, några år kördes det även trav med fjordingar men bristande intresse gjorde att det försvann. Nu står det i reglementet att man kör mad A- och B-ponny, tidigare var alla kategorier uppräknade.