Träningsvagnar?
Hej.
Vilken sorts vagn tränar ni era hästar med? Jag har en rockard men tycker det känns så klumpigt. Har letat efter en speedcart för russ men hittar ingen..kan man ha stor häst speedcart?
/ Josse

Nog kan du ha storspeedcar till russ funkar alldeles utmärkt:)
Jag brukar använda speedcar, har 2 en för varmblod o en för russ men russen brukar ha den för varmblod ibland… Sen har jag en rockard som jag brukar använda på vintern så man kan ha en filt med:) el när man låter kompisar köra så dom sitter kvar;D

vi har en storspeedcar, funkar bra så länge man inte ska köra fort, då tkr jag den är för tung :P

Jah har en ponnyrochard men håller lite utkik efter en äldre storhäst speedcart..:)
Jag funderar på att sälja min svarta speedcar till små varmblod. Har visserligen haft den på en 163 cm hög häst. Men den fungerar bra att köra russ med också. Nylackerad i svart..

tryckvagn :P

Vi har en persen rockard. Den är skön att köra tycker jag. Men jag skulle vilja ha en speedcar att växla med.

Jag har använt storhäst speedcart på neppe och den satt utmärkt på honom fast han är så liten :)
Jag har två speedcart, båda är för häst men den ena är lite kortare. Båda går utmärkt till både russ och shettis. Har även en tung rochard, men ingen sele som duger att dra den med.

Tränar i en sulkett men ska beställa en speedcart i veckan! =)

rockard/tryckvagn/rissla!
hihi, inte bara liiite muskler min får X )

Jag tränar med rockard men funderar på att köpa en speedcar från börjes :)
#20 Är den från börjes att rekomendera ? :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
Jag har en Persén Speedcard, mycket bra tycker jag =)

#21 Min speedcart är inte riktigt så bra som jag hoppades på, den har ganska dåliga hjul och så, men den är väldigt skön att sitta i! MIn vagn är från Polen, förut har Börjes köpt in från Finland och dom vagnarna har lite bättre kvalitet… :)

#23 Okej :) Jag hittar inte katalogen ;O Vad tar de för en speedcar på börjes ? :s

#24 Min kostade 3500:- men då var inte stänkskyddet med och det var inte rätt sits till, därav priset. (Det var den sista vagnen dom hade då så de blev lite ihop plock x) Men en komplett TROR jag kostar 4200:-

okej :) Tack ^^
speedcart i intervaller och rockard i motion.

Speedcart som är till storhäst till Kruton nästan alltid, annars rockard. :)
rockard till Bosse^^

Jag varierar mellan alla olika vagnar, rockard, speedcar(från persén och sulky. Beroende på hur jag ska träna och hur många hästar som tränas samtidigt.

Jag tränar för det mesta i rockard har en tung med bildäck för muskeljobben och en lätt för snabbjobben. Känner mej lite ostadig i en speedcar (har en sådan också) då iaf en av mina hästar är i diket eller i skogen på körturerna. Och då känns det som att en rockard är bättre. Har sulky på snabbjobben på banan såklart

vi som är litet konstiga kör våra med rockard, maratonvagn eller flakvagn, nyinkörda med sulky(en klockad som man sitter bekvämt i)

Jag kör med ponny speedcart eller rockard. Speedcarten är dock bäst då jag har problem med ryggen.
Speedcarten köpte jag från Stall Berg och den är super!

Rockard av den tyngre sorten när ja joggar hemma, speedcar när ja kör lite fortare hemma och på banan.
använder bara sulkyn i lopp.