Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettbabbel
Läst 1922 ggr
jullan
0

Gläntans Domino

Vad tyst det är om honom! Har han inte rekordet än? Han känns lite "bortglömd". Eller så har jag fel ;)

natalie_
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

nej jag tycker han är super!min shettis är halvbror med han

Hannna
0

Jo, han har fortfarande båda de svenska rekorden för äldre hingstar/valacker. Men han börjar bli lite till åren, har märkts iår i slutet av säsongen att alla betäckningarna tog mycket på honom. Han gick ju strålande på vårkanten.

TorpetsGynna
0

min förra shettis Bumbi Lina var efter Gläntans Domino och jag tkr han är jättefiin ..

HugoBoss
0

Min 2-åring är efter Domino . Jag tkr att Domino är skitball :P

divansson
0

jaa..  tycker också han är ganska bortglömd..  mm..  otroligt fin häst..

Tyfon
0

om jag någonsin kommer betäcka min shettis  så kommer det vara med honom för han är så fin å vilket steg

amandahandersson
0

Golda Apache har världsrekordet, men Gläntans Domino har svenskt rekord om jag inte minns fel?

CarolaCarro
0

Jo Domino skulle va någon ja oxå skulle betäcka med men tyvärr så är min släkt med han.. Ledsen

VeronicaP
0

#8 beror ju på hur närma släkt de är med ju Flört

Vi ska ju betäcka våran Dee-Dee n.Q med han är det meningen i allfall , hon är ju 5 år nästa år och tycker att det skulle vara bra med ett brake för henne och tror att de skulle passa bra ihop då hon är lite av den grövre typen och Domino har ju lämnat en del lättare typer så tror vi att de ska komplettera varandra bra. Sen att Dee är ett snyggt sto som har fått upp till 41 poöng när hon visas gör ju inte saken sämre och nu som 4 åring trav rekord 2.53,6. Hon travar väldigt bra och genom hela kroppen , så vi hoppas att det ska bli kanon…

Becca_jansson
0

Har ett sto här hemma som är e. Kärlinghults Orkan 176 (samma pappa som Domino) u. Habett RS 2815 ue Brunte RS 188 uu. Hamlett 1453 som lämnat bla Hamodam RS 2840 (Haodos mamma) och de flesta vet ju vem Haodo är…;P Coolt att ha en märr som är släkt med både Domino och Haodo!

Zorbett kvalade föresten in på 3.12.

Becca_jansson
0

8# Hennes märr är har samma pappa som Domino så det är väl inte att tänka på elr….

Becca_jansson
0

Har även en valack hemma som har Dominos pappa som morfar. Pappa till honom är Valentijn och hans avkommor har ju artat sig rätt bra på travbanorna tycker jag.

VeronicaP
0

Min dotter ska ev starta en 3 åring efter Hamodam i år , om allt går enligt planerna , hon är inkörd nu i vinter och ska börja travas lite lätt här efter nyår*ler*

Dalsgårds stuteri ägde ju Hamodam innan de sålde henne till smedens stuteri.

#11  Ja du jag har varit med om värre inavel *ler* men ska man betäcka så nära så måste man vara lite kunnig och veta att stoet verkligen är så bra som man tror och att de ska passa ihop.. Svårt att säga när man inte vet hur stammen ser ut i övrigt osv osv . Det är ju inget för noviser att ge sig in på och man kan ju alltid rådfråga hingstägaren osv osv ….

Här hemma har vi tex betäckt ett sto där hennes mormor är hingstens mamma och det har blivit kanonbra kombination och det var iof det jag trodde hela tiden , första fölet blev förra årets champion föl  oavsett ras i Vetlanda, årets föl  har fått 40 poäng och guld, och de rör sig kanon båda 2 , men som sagt då vet jag ju vad som har lämnats innan och känner till stammen …

Pinto_4ever
0

Min häst är farbror eller morbror åt honnom tror jag att det var!?
Jag TROR att det var så…! :P

PS! Jag är inte helt säker alltså! DS!

mvh Marielle

jessssica
0

Bild från SM

VeronicaP
0

#14 Han är morfar åt Domino och det stoet som jag ska betäcka med Domino har Origo som Farfar så det blir ju lite linje avel men det blir eg perfekt då Origo kommer att hamna i 3:e led på fölet , både då på mammans sida och pappans sida..

aFernberg
0

min ponny Indo är efter Domino.. Och Domino är ju bara såå läcker!Flört

HallonLilly
0

#7    Neej, det är väl  Lufsen II som har världs rekordet? Melanders shettis :P

ThereseE
0

#18 Nope, Golda Apache har rekordet…

cecilia96
0

ja domino är fin Skrattande har två st efter han

monte-alskare
0

på villken tid går golda apache blablabla hur han nu stavades gått på (värdsrek?)??är deeet inte 1.59

travandeE_T
0

#21 jo det är världsrekord på 1.59 av Golda Apache.

Jag har två efter Domino hemma.

Turnado
0

#22 Vilken söt fux

Teja-Bea
0

Slänger in en liten bild!

Maija och Domino från Monté SM 2005

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus