En fråga om anmälan till start
Jo, det är så här. Min ponny behöver kvalas men vi hinner inte kvala eftersom att kvalet är så tidigt 8:e mars här på våran hemmabana.
Romme…
Egentligen så ska man ju helst kvala på sin hemmabana, men eftersom att jag inte hinner det så funderar jag på att kvala på Eskilstuna den 20:e april ist. (om det ens är kvallopp men det antog jag :P) Om han blir gdk då, hinner man då anmäla till Rommes tävlingsdag helgen efter. Anmälan går ut den 20:e kl 23.00. ??
Eller vet nån om det kommer köras någon kvaldag i närheten av Romme nu här senare i mars eller april? (:

Blir hästen GDK den 20:e så hinner du anmäla före 23.00.
Om kvalloppet går före klockan 23.00 den 20 april och hästen blir godkänd är det inga problem alls. Anmäl på…
Och det där med att kvala på sin egen bana. Kvala på vilken bana du vill, kvallopp är lika öppna som "vanliga" lopp.
De klubbar som tror att det inte är så, har helt fel.
SPTS (Solvalla), t. ex., har kvallopp 5 april och på tävlingsdagen den 12 april.
Jag är inte säker på hur det är med kvallopp samma dag som anmälan men det här med att man ska kvala på sin hemmabana så står det i reglementet att "kval skall i regel genomföras på ponnyns hemmabana". Med det sagt så är det alltså inget krav.
Om du ska kvala på Eskilstuna så har de också (enligt hemsidan) kval den 27 mars också men det kanske också är för tidigt?

Okej, men så bra då! :D:D
Jahapp, det hade jag helt missat att det var kvallopp den 27 på eskils. :P ;) Det var ju bra :D
jag skulle köra kvalet den 8 å tästa rätt dag å sällskap kan ju räcka för å klarav tiden åka för ett enda kval är så träligt .. Klarar du du det så kan du ju åka med glädje till eskel,å stata en bara kvalla…..
jag hade tästat det fins ju inga böter en haha å kvalet kostar ju inget häller..

#5 Nej precis ;D
Men jag är ganska säker på att han inte klarar det nu på lör :S behöver mer banträning, o har tränat med sällskap^^ ;D han behöver mer kondis med. men vi är nog förhoppningsvis redo den 27:e mars.
Det var ju ändå bara kval då å det är rätt nära till eskils från oss. :D