Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettpropositioner
Läst 2869 ggr
Zinner
0

Elitlopps-proppar 2008??

Vet någon hur propparna blir? speciellt för russen? inte travnet's, utan den andra? Jag sitter i mina långa planer som vanligt. och när jag väl har en häst som kan vara med så ändras propparna -07, och iår var det bara ett russlopp, så nästa blir det två :) Jag tycker det var så hemskt bra när de hade 2.03,0 som grundtiden. min har 2.00. så jag hade stått perfekt till! Men detta pengahandicap kom ju in i loppen.

SNÄLLA NÅGON SVARA!

Miii4
0

Dom kommer väl i januari något som vanligt. Men jag är med nyfiken!

Miii4
0

Dom kommer väl i januari något som vanligt. Men jag är med nyfiken!

divansson
0

å nyfiken :P  Hästar som gått typ, 2.00-hur mycket har det tjänat? :P borde vel iaf va samma klass på hästar det gynnar?

PippiL
0

Det är väl två kat. B lopp och ett kat. A iaf. Och då brukar det ena vara för de allra snabbase, och det andra har ju hållit sig runt 2-minuters klassen. Så jag förmodar att det kommer att se ut så även 2008, fast som penninghcp.

Jaaaakoob
0

Jag tänkte anmäla mitt russ om det blir bra prop

deweycheatumnhowe
0

Elitloppet 2008 KAT B om jag får bestämma, högst 8 startande. Minst 6000:- i första och 1609m Autostart. Skulle nog bli ett publikvänligt lopp.

Gumino - Janina Viktoria Seppälä

Tyson II - Markus Melander

Ernst Ronaldo - Therese Nilsson-Borg

Hults Chikita - Erika Persson

Tuffing - Michelle Ingerstad

Micklas - Jimmy Seppälä

Iva Roll - Jonas Ahlblom

Varette - Jonna Roos

Miii4
0

#6 Superloppet liksom :)

fan_idole
0

#6 Jag skulle nog vilja ha med Lexius-Kevin Oscarsson i ett sådant lopp. Men det finns så många bra snabbhästar på russidan, så nästa år är det verkligen upplagt för två kvalheat och de fyra första i varje till final.

teamvilse
0

Som riktiga elitloppet ^^ oj oj vad spännande det skulle ha varit!

Emsaa
0

säger som #9 ett riktigt spännande lopp :P

evita_broline
0

# 8 Kanon ide med heat lopp & ingen toto så att alla russkuskar får köra. Snacka om lilla ELITLOPPET

divansson
0

#6 de hade vart spännande :)

lä bara fråga, har inte helt med saken att göra kanske, men har det någon gång skett ett skiljeheat mellan två ponnysar? Händer ju liksom inte direkt ofta i "stortravet" ;) men det blir ju nång gång ibland, men ponnysar?

Haha, ja å mina dumma, korkade tankar. men det vore kul om det va två kval till ponny-elitloppen också. till tavnet's och Aponny alltså. Så de vart mer hårt i finalen och de hästar som verkligen va bäst av de 16som plockats ut till försöken fick mötas. de fyra första i båda loppen, riktig spårlottning också. det är ju då de bästa 8 av de 16 utvalda får slått om segern på ett hårt sätt. Två lopp per häst för de som gick vidare, visst, men då kunde man köra finalerna mellan två lopp strax innan riktiga stora elitloppsfinalen är, så blir det mer stämning, publik och.. typ roligare för de som kör, får dendär känslan. istället för två timmar innan första start, då typ ingen visar intresse och stämningen inte är sådär på g. Tycker det är dåligt då.. Visst, man lä ju helt klart se upp än mer noga med ett vimmel av värdseliten runtomkring sig, men det får man ju räkna med och ta sitt ansvar.. Men alltså, vilken känsla för de som körde de skulle vara då? liksom stooooor publik och man hör liksom, bara sus från läktaren.. lite skillnad då.. tycker alla ponnyloppen borde gå mellan lopp.. man får vel ha någon som leder både från och till banan. gäller isf att hålla uppsikt. nog för att jag tror man gör det men ;) hehe

Skrev nu ganska låång ;) men gäh..

Colt
0

Stämningen på Elitloppsdagen är på topp redan från att dem öppnar grindarna! :P Och all publik ÄR nästan på plats redan vid ponnyloppen! Dem får kanonstöd redan nu i min mening! =)

divansson
0

#13 jo, det är klart.. men det hettar ju alltid till ju närmare stora elitloppet de kommer.. tycker de trycker ut ponnyloppen allt för mycket endå ja :P liksom, när är det, klockan 9? och vilken tid går första start? nån timme senare.. de hästarna har knappt kommit ut i värmning alls. nyss kommit dit då.

amandahandersson
0

Vilka 16 B-ponnyer skulle kunna tänkas vara med? ;) Dom som #6 sa, och sen 8 till? ^^

Det låter skitkul, skulle vara stort för ponnytravet om det blev möjligt!

Ernst-Rolf
0

Gumino - Janina Viktoria Seppälä

Tyson II - Markus Melander

Ernst Ronaldo - Therese Nilsson-Borg

Hults Chikita - Erika Persson

Tuffing - Michelle Ingerstad

Micklas - Jimmy Seppälä

Ernst Rolf - Stine Kvernberg

Varette - Jonna Roos

divansson
0

#15 ja.. sen de som gått bäst tider den sista tiden. alltså, de 16 som visat bäst form och tider på sista tiden liksom.. :P Finns ju så många..

1 - Gumino  2 - Tyson II  3 - Ernst Ronaldo  4 - Hults Chikita  5 - Tuffing  6 - Micklas  7 - Iva Roll  8 - Varette
9 - Skärmnäs Pigall 10 - Super Busen 11 - Ernst Rolf 12 - Lill Snyggen 13 - Lexius 

De är iaf några av de jag tycker borde få vara med.. Nu har inte jag nån snabblista eller nått liknande jag kan få fram, därför vet jag inte vilka jag tycker skulle va kul att se i försöken till russloppet.

Hannna
0

Som sagt, Lexius duger alltid i dessa sammanhang.

piggybank
0

hallå vart är piggan:O   ;P

Mixie
0

#13 vet inte riktigt om jag tycker att nästan all publik redan var på på plats för att se ponnyloppen i år i alla fall.. Det var ju stämning bland oss ponnymänniskor men "stortravfanatikerna" som var på plats stor mest och skratta och sucka tycker ja =/

//Mickan

deweycheatumnhowe
0

OK, 2 heat var en bra idé. Såhär hoppas jag att det ser ut sista Söndagen i Maj 2008.

2 kvalheat klockan 10.00. ( Inbjudna hästar )

Heat 1 ;

Gumino

Hults Chikita

Lexius

Celine

Ernst Rolf 

Super Busen

Tokajer M L

Pralinus

Heat 2 ;

Tyson II

Tuffing

Ernst Ronaldo

Iva Roll

Varette

Micklas

Hults Bonito

Piggybank

Final 12.10 ( 1 timme innan första start )

Lindaci
0

Man kanske ska vara realist!! Elit-loppsdagen är bland det största på året och att ponnyerna skulle få ta banan i anspråk hela förmiddagen när stora hästarna ska värma är inte realistiskt. Visst våra det roligt men….. vi har det otroligt bra som fär köra 3 lopp den dagen!!

divansson
0

#21 de va rätt så fina listor.. ;P heh, de hade blivit fian lopp iaf.
Men vartannat år borde de ju va liksom russen som får kvala, och vartannat shettisarna.. de som har två lopp får ha försök till det ena. som ingen fattar va ja skriver nurå.. men aaja 

#22 dom kan ju värma emellanåt loppen.. :P

Absolut_Luks
0

#21 De hade vart riktigt spännande heat att se.

ozzkan
0

Varför inte ha kvalet en vecka tidigare, för man förstår att dom inte vill ha hur många ponnylopp som helst? :D

juliapettersson
0

En Isidor vill jag också se!

Jaaaakoob
0

Jag Tycker Försöken kan vara på en lite banna eller nåt

bella-bjorck
0

#21 har helt rätt hoppas det blir så.mycket intresant….2 försök sen finnal..både för A å B ponny

Millaaann
0

När jag körde elitloppet, för 7år sen, så vatt det fullt me folk på läktarna, minst 5.000 det var verkligen skitkul att köra när dom hejade på o skrek :), även förra året var det fullt med folk, så nog är dom uppe i tid ;).

Tror det kan vara svårt för ponnyerna att bli accepterade till att köra mellan loppen på elitloppsdagen ifall man ska köra två heat och en final, eftersom vi redan nu får köra långt innan första start..Vi får nog vara glada att vi överhuvudtaget får köra samma dag som elitloppet :)

Jagz
0

# 26 Bra där, jag med ;D

divansson
0

Borde komma snart vah? :)

ozzkan
0

#21 Men va händer om en eller flera tackar nej :P Då blir det svårare, efter Isidor då. Men tycker fortfarande att man skulle titta på de hästar som skulle vara med i kvalen, och seeda de, och sätta de i kvalen 2 veckor innan.

HallonLilly
0

Tycker att om det ska vara med final, så måste det vara kort distans, kanske 1040m för russen oxå. men tänk, hästen tar ju ut sej helt, så även om jag oxå tycker i början att det är bra med olika heat och 1 final, så kommer hästarna inte att orka

HansP
0

#32 Om man har kval 2 veckor innan, hur gör man med alla ekipage som bor en bit bort från Stockholm? Det finns ju bra hästar långt ner och högt upp i Sverige. Dom lär inte kunna komma för att kvala 2 veckor innan….

//Hasse

ebba93
0

ska inte kung dar vara me??

PromiseMinanMorfeus
0

#35 så fort har han inte gått så han tillhör eliten ännu.

Kristina-
0

Nu finns propparna på SPTS sida !

divansson
0

ja kan inte se nåra? :S

divansson
0

oj, jo nu

andra proppen var usel tycker jag.. aja :P

clintan
0

Mycket bra proppar, speciellt russens voltlopp kommer att bli sevärt, med tanke på att det är ett inbjudningslopp.

HallonLilly
0

DÅLIGA PROPPAR! Jag fattar inte varför dom måste sätta max oxh minst i prispengar om det ändå är inbjudningslopp? Solvalla har blivit usla på proppar

Jennie_A
0

Bra proppar! Ska bli intressant att se vad för hästar som bjuds in då…

divansson
0

#41 Håller med! fattar inte varför dom gör så :/  jepp :P

Herkules
0

Jag tycker iallafall tt det är superproppar!

Annelie-
0

Vilka spännande lopp vi kommer att få på elitloppsdagen.

Kanonproppar! Bra jobbat!

HallonLilly
0

Gå in på www.spts.nu och klicka på "Information" så finns elitlopps propparna där

Nitro
0

Ingen Pigall i år heller :(

HansP
0

Det kommer troligtvis att bli det mest spännande ponny Elitlopp som vi har sett på många år. Ser fram emot det.

Bra jobbat av SPTS.
Lycka till med själva uttagningarna och hoppas att hästägare som blir inbjudna kommer, så det inte faller på det.

/Hasse

divansson
0

#47 synd! :(  jag hade gjärna sett att pigall var med!

Geminii
0

dee blir nog bra i slutändan ska ni se ;)

VeronicaP
0

Tycker också att det är bra proppar och kommer bli roliga lopp *ler*

ozzkan
0

Tuffings Elitlopp iår? *Bara funderar högt* Elr har han över 35.000? Ramona Ernst vill säkert vara med och slåss

Millaaann
0

#52 Jag tror att Tuffing har 400 kr över max summan i elitloppet..

ozzkan
0

Samma som förra året va??
Medans Ramona ligger på runt 25.000 elr?

Nitro
0

#49 Jag med, hemskt gärna. Men det är för övrigt mycket bra proppar, bara för att de inte passar just min häst ska jag inte klaga. Lite synd var det dock.

Jennie_A
0

#54 Ramona är väl bara 5 år?

deweycheatumnhowe
0

De som har skrivit propparna har stenkoll på hästarna i respektive klasser. Det kommer bli kanonlopp.

clintan
0

#56 Om hon fortsätter i samma stil som hittills är hon nog med i snabbloppet, precis som Tuffing.

Jennie_A
0

#58 Ja, det är det enda alternativet om hon vill starta på Elotloppsdagen 2008…

PromiseMinanMorfeus
0

Det finns ju allgunnen Åhellen som har 1.50 men bara 14.800 nått men hon hinner ju gå lopp innan det:) Hoppas Joanna och Åhellen får inbjudan:D

Hannna
0

Det blir väl några fina 6-åringar som kommer ut då kanske. Tokajer, Piggybank, Allgunnens Åhellen, Tiffy, Ernst Ravelli har alla sprungit 1.51 eller snabbare(?).

Mixie
0

#61 Vet inte om Piggybank har gått under 51 men hon ska väl iaf föla i vår? Om jag inte minns helt åt skogen ;)

//Mickan

Belindaa
0

#62 det tycks jag med minnas ;)