har ni säkerhetsväst när ni kör???
har ni säkerhetsväst när ni kö era/er häst/hästar ??
själv kör jag alltid med väst

Har aldrig haft en säkerhetsväst på mej nån gång

har alldrig haft säkerhetsväst när jag kör

bruker det på travbanen, for i norge er det påbudt med det når man kjører ponnitrav…..

nej! usch så oskönt dessutom.

Nej aldrig när jag kör. Alltid när jag rider.

nvepp.

Brukar inte ha, men har haft de de senaste gångerna. Den är ju inte ivägen.
Jag har ALLTID säkerhetsväst när jag rider :)
Har aldrig ens provatr en väst. Jag skulle nog få sellskräck (stavning?) om jag klängde på mig en sådan, eftersom att dom är rätt hårda och svårt att röra sig i..

Jag hatar säkerhetsvästar. När jag tävlade hoppning och ville prova fälttävlan var det mycket motvilligt jag tog på mig en sådan.
Jag äger ingen säkerhetsväst!

jag har aldrig säkerhets väst , men mamma köpte en åt mig för många herrans år sen , men den har jag använt bara dom få gånger jag ridit monte. alldeles för obekväm och klumpig att ha på sig blir typ instängd i den.
vad då numer #4 ( nej! usch så oskönt dessutom.)
jag har en rs2000 kan rekomendera den.
Jesper Björling

#13 Men jag skulle inte köpa en väst för 2000:- om jag bara körde trav (;
Josefinejumpforjoy.blogg.se

#13 ja med det menar jag att säkerhetsvästar är välldigt klumpiga. Nog för att det är det när jag rider (jag använder den oftast inte då heller, säg vad ni vill om det), så skulle jag inte ens tänka tanken på hur det är när jag kör. Dessutom går jag inte och köper en ny väst om jag redan har en.

Aldrig…

aldrig uch så oskönt :o

Jeg har i løp, men bare siden det er påbudt i Norge .. :/

Jag kör med väst .

Nej, aldrig testat en heller, stolt väst motståndare :P

Jag kan ju tillägga att jag aldrig haft och kommer aldrig ha väst när jag kör ;)
Josefinejumpforjoy.blogg.se

Kör inte med dom ;p å rider med dom : ) Man måste ha det i hoppning from i år om man är under 18 :)
Jag har en jätte skön väst som verkligen är perfekt :)
Har det alltid när jag kör i sulky. Rider inte så ofta men om det händer har jag den då med.

Aldrig!! kommer aldrig köra med det heller!
Har ibland när jag rider men man tappar ju luften av västen om man ramlar av så nej tack!

Har bara säkerhetsväst vid ridning .. alltså ej vid körning.

Har aldrig haft säkerhetsväst när jag kör, kommer inte att ha det häller.

Jag har alltid väst på mig när jag rider och kör, även ibland när jag jobbar hästar på backen, tex unghästar. Det är helt självklart för mig, lika väl som att sätta hjälmen på huvudet.
Jag anser att det är en vanesak huruvida man har väst eller inte, och tycker att det är bekvämt, fult, bra osv. På ridskolan jag har ridit på sedan jag var liten har dom haft västar att låna länge, och uppmanat eleverna till användning. Obekvämt kan det vara om du sitter framåtlutad och ihopsjunken, för att västen ska kännas bra behöver man kanske sträcka upp sig lite mer än vad man gör annars, alltså skaffa sig en lite bättre hållning. Så är det iaf för mig, jag sitter rakare i både sadel och vagn med västen på.
Jag är självklart för användning av väst inom ponnytravet, allt för säkerheten. Men jag tror att för att få det att gå igenom och bli nåt som efterlevs så krävs det att det sker stegvis, som inom ridsporten. Om man börjar med obligatorisk västanvändning för ungdomar upp till arton, exempelvis, och samtidigt uppmanar till användning på travskolorna, så kan det mycket väl bli lika självklart som hjälmen.
Oavsett krav eller inte, jag kommer att använda min väst. Den har räddat mig och andra tillräckligt många gånger för att jag inte ska vara dum nog att skippa den.

nej, har aldrig testat att haft det när jag kör heller..

Jag tkt västen var obekväm en gång i tiden, men hade den endå på ridlektionerna. Sen drog jag fram den förra året och har den ibland. Inte ofta, men varje gång jag ser den i selkammarn elr tanken dyker upp får jag ångest och drar på mig den endå.
Har livlig fantasi och får för mig att nåt hemskt kommer hända annars. Tvångstankar.
Men har man en heltokig häst och ett bråkigt russ känns de endå bra att ha den :)
Fast å andra sidan får jag sånna tankar om allt. Gör jag inte si elr så nu kommer nåt att hända.
Fast som många säger så kan man dö av allt. Ingenting är säkert, men jag vill inte gärna sitta där en dag förlamad och veta att jag tänkte på det, men inte gjorde det.

Aldrig när jag kör. Brukar ha när jag rider hemma fast det händer inte så ofta. aldrig väst på mej när jag rider på jobbet…

Jag har aldrig kört med säkerhetsväst,men rider med det=)

Då måste jag banta för att få den under dressen;D
Använder självklart när jag rider monte… Hade bara ett ryggskydd förut när jag tränade hoppning o red stora pollar när jag var mini
Har aldrig ägt och kommer aldrig att äga en säkerhetsväst!

nope..
//Mickan

äger ingen säkerhetsväst
Aldrig haft nån säkerhetsväst på mej när jag kör, har det när jag rider :)

har aldrig haft det (:

har aldrig haft
oj, jag trodde att säkerhetsväst var mer eller mindre allmänbildning inom hästsporten, men jaja …

Västarna är inte så värst bekväma när man sitter i sulkyn faktistk är väl inte riktigt gjorda för körning i sulky kanske.

Nej jag har inte väst när jag kör.
Hade väst när jag red förut, men inte nu längre.. Västen gör en själv klumpig och inte följsam, ryggen blir en rak pinne som inte är ett dugg följsam.
Självklart är det en vanesak hurvida skön man tycker västen är, men den blir inte mer följsam för att man är van med den.
Från marken kan man heller inte vara tydlig med kroppspråket med en väst på.
Dessutom är dom ju felkonstruerade, och absolut till att sitta i en sulky, alla som har haft väst vet väl hur det känns när västkanten tar i bakvalvet och västen trycks upp i nacken.

Använder inte säkerhetsväst vid varken ridning eller körning, men borde kanske göra det…
Har man en obekväm väst har man fel modell eller passform.

Hade en billigare variant av säkerhetsväst förut, som jag inte gillade. Kändes som att ha en korsett på sig ungefär. Nu har jag en väst med dragkedja längst fram som är mycket bekvämare, känns knappt att man har väst på sig tycker jag. Tror inte att den var speciellt dyr, inte över tusenlappen i alla fall.
Man plockar på hästen massa skydd hit och dit, men själv är man odödlig 
Har inte när jag kör, men alltid när jag rider

Har aldrig ägt och kommer aldrig att äga en säkerhetsväst!

Hade ingen säkerhetsväst eller något förra året, men nu när jag har en precis inkörd unghäst så tänker jag köra med ryggplatta, som man egentligen ska ha när man åker skidor. Den är jättesmidig och bekväm ^^

har inte säkerhetsväst när jag kör….

#45 Odödlig jo jag tackar. Undra hur många gånger jag legat där på backen med aj aj i ryggen och undrat hur jag kunde vara så dum att rida utan väst just den här dagen jag borde ju ha fattat att nåt skulle hända.
Har aldrig väst när jag kör. Minimalt ibland när jag rider, rider alltid barbacka och tycker att jag blir klumpig och seg i västen. Måste ju sitta kvar på alla krumbukter och snabba vändningar pållen gör och har jag västen på blir jag som kalle anka, stannar kvar i luften och hästen springer i väg.
Borde ha den oftare och borde nog skaffa en som är bättre passform och lättare så kanske man skulle använda den mer… Billig sak för att slippa aj aj

Jag har ALLTID säkerhetsväst när jag rider man vet aldrig.. Men när jag kör har jag inte de då jag tycker att de är jobbigt att köra med den

Har alltid säkerhetsväst!! Både när jag kör och rider för jag var med om en olycka på Östanåkra som jag inte vill vara med om igen hamna mellan hästen och vagnen. inte så roligt. och en bra väst märker man inte att man har på sig!!

Jag har inte heller använt säkerhetsväst…Det var så svårt och få den på HÄSTEN…Häpp förlåt Hipp.

Jag har ALTID säkerhetsväst när jag rider men gillar inte att ha den när jag kör då jag tycker de är svårt att köra med den!
jag har en väst men använder den sällan, nästan aldrig.. ibland när jag rider men har aldrig haft på mig den när jag kört

jag har aldrig haft väst när jag kör, använder den bara när jag tävlar monté.

Kan inte använda väst pga smärta i ryggen. Utan så känns det inte alls.

det spelar väll ingen roll kör eller rider jag har jag alltid min väst på mig.jag har set och varit med om olyckor. Vid ett tillfälle var det en häst som kom lös och hoppade på mig bakifrån när vi körde på banan. Då var jag glad att jag hade min väst på mig.

Bara när jag rider men inte när jag kör:P

har aldrig haft men har inget imot dem som har det är ju bara helt rätt(Y)
aldrig när jag kör men alltid när jag rider.

Jag har faktiskt införskaffat mig en väst senast igår:) hehe… Först och främst till montén men kommer nog att använda den i loppen också, iaf då och då….. När jag väl provade västen så satt den som en fluga på!! Lätt som en plätt är den:) Men jag tycker att man ska kunna välja själv om man vill ha det i loppen när man kör!

# 62, var köpte du den då? har du nån bild på västen? =)

#63 Jag köte den inne på galoppshoppen på Jägersro. Produkterna dom har är ju från feednrace men vad jag förstod på tjejen i butiken så skulle dom sälja slut allt som fanns på lagret så det är reapriser på allt!! =D Jag hittade ingen bild på "körvästen" men den ser likadan tu som jockeyvästen fast kortare bak. Bifogar en bild på jockeyvästen (bilden är liten)…

nej!!!
inte väst när man kör !!!! det är ju rena rama självmordet …
jag brukar inte ha väst när jag rider på hbrk(hedemorabygdens ridklubb),men ibland om jag rider osäkra hästar… :)