Kriteriet
proppen brukar väl vara att de 12 snabbaste äger företräde.. tror det är i sept/okt
lolita dar vann på 1.59 i russloppet iallafall
#1 tack så mycke :)
Det var väl sista helgen i september och shettisloppet vann otroliga Angel som gjort ett kanon år på banan..

Jag har en kommande kriterievinnare i träning nu :D
#4, vem då om man får fråga? (:

haha fråga får man men inget svar ;)

#7 Måste nog kanske göra dej lite besviken genom att säga att jag någonstans långt bak i huvudet vet att jag har hört talas om vad du har för 3 åring i träning. Och om du inte har flera så måste det vara den. Men kan inte minns vart jag hört det eller när, om det är sant eller inte men jag vet att jag hört något för inte så länge sen typ innan årsskiftet…. Kan jag ha rätt? I så fall ska jag fundera mer så att det knakar.
#7, haha, vi lär ju få se nån gång iaf :)

#8 Helt fel ute, har inte haft nån 3 åring, vet inte vad du snackar om!
Fick denna igår ;) och det var med ironi som jag sa att jag har en kriterievinnare! Denna filur skall bara försöka komma till start.

#11 Då är jag helt ute och cyklar! Men jag vet att jag har hört något om någon häst men som jag sa redan i inlägget så är jag inte säker på något. Har du nån mer än Varette och 3-åringen?

Kommer att bli ovanligt många treåringar till start här uppe i år om allt går enligt planerna för alla. (Västerbotten/norrbotten) :-)
#15, så fin! :) e. Raider va? :)
Jag och Rackarungen satsar dit. :P Han går la 2.40-2.50 här hemma. Har inte haft honom mer än 4:a veckor, men han känns fin att köra och verkar verkligen ha verkligen kapaciteten. :)
#18 Har du något foto på honom ?
#20 Men så fin :) Lätt i kroppen verka att bli en fin travare :)
#21, Tack. :) Jag gillar personligen honom grymt mycket. Han är raka motsatsen till mina tre andra russ. Han är otrolig fin att köra, men han är liten! Typ bara 120 cm, men ett litet krutpaket. *haha* Måste säga att er 3-åring är jättefin. Han är väldigt lik min Svartkrut när han var 3. Väldigt smäcker i typen va? )
#23, Ja verligen. Han ser ut som en riktig travare! :D
Oj, men vissa växer ju jättemycket som 2 o 3 åringar och ingenting mer sen. Är hans föräldrar höga? Hoppas inte han växer mer än en cm nu då. ;) Synd om han äxer över eftersom att han är så fin!
Haha. Jadu Millan.. :P Klart vi ska vinna! ;D Nu har han fått skor, så nu äre jäkla hårdträning. ;) Ska nog ner på banan och köra på påsklovet! :D
Det är inte för intet han kallas Krull! xD

Oj, vad tidigt ni börjar klocka dom små…
Jadu…Krullig det kan man minst säga att ha var när han var en bebis =P
Vad kul att skorna äntligen åkte på, hoppas han var snäll o sko för de var inte mor hanses i första taget XD… Du får leverera lite information till mig då o säga hur han va på banan 
Är Rackarungen bara 120 cm? Manicken är ju 129. Jag har funderat på hur stora avkommor han kommer att lämna. Är mamman stor eller liten?
#31, *hehe* Aaa, nåt sådära. Ska mäta honom snart, men han är inte högre än 123 cm iaf. :P Vet inte hur hög hans mamma var tyvärr. :/
#16 Japp :D Värdens goaste mot människor men mot hästar e det inte lika så bra! haha

Finns 3-åringar som går väldigt väldigt fort på Solvallas träningsdagar..
#34 Tyvärr så lever inte Rigoletta längre , så hon är inte 124 hög utan hon var det. Synd på ett sådant fint sto att hon fick lämna jordelivet så tidigt.

Är det 3åringar som är emd i kreiteriet??

Är det 3åringar som är emd i kreiteriet??
I Ponnytravkriteriet får endast svenskfödda 3-åringar deltaga.

Vad är det för tid dom måste klara för att få va med då??
Förr tror jag det var 2.40, men vet inte nu. Men den tiden räcker inte på långa vägar längre då Russen bara blir snabbare och snabbare. Dom tolv snabbaste har företräde !
man får vell vara glad om man kommer med på 2,30 i år
ha vi laddar för det.
Har kollat upp nu och kvaltidenär borttagen, men hästen måste ha gjort minst en officiell start. Förra året hade den tolfte snabbaste ett rekord på 2.13 tror jag det var, men alla dom tolv snabbaste anmälde inte så långsammaste häst som kom med hade 2.24 i rekord. Jag tror det kommer att krävas riktigt snabba tider för att komma med även i år

#31 Kan man bli godkänd om man är 129 cm?

#34 tror att hennes första avkomma bara är 117cm.
# Oj då skrev lite fel då..Men hon lever alltid i mitt hjärta min lilla prinsessa <3
#45 nja inte så säker där, tror Bea (ägarn till Ragata) snacka om att hon hade växt på sig lite =P
#44 Varför skulle inte en hingst som är 129 cm kunna bli godkänd?

Trodde de bara fick va 128 elr nåt? För annars är risken att ungarna växer över stor elr nåt.

#49 Haha, du är rolig du!

Men en 3-åring får väl inte godkännas om den är över 128 cm?
#51 det stämmer en treåring som är över 128 kan inte godkännas. men en fyra åring som är 129 kan godkännas…

#50 Tack för komplimangen :P
#51 #52 Va bra, då hade jag ju lite rätt :P:P:D

Kommer o hejar på dig :D