Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: utrustning
Läst 2008 ggr
plutten-92
0

Skydd vid tarnsport!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar helt enkelt vad ni brukar ha för skypp på era hästar i transporten.

Själv har mina fleectecken och fleecbandage eller transportskydd och lädergrimma, de är väl inget skydd men jag tycker det känns bättre att transpotera i något som håller bra.

nemesis
0

täcken.lindor med paddar under.. grimma ..

Jenniferohlson
0

Lindor och lädergrimma.

Colt
0

Lädergrimma, transportskydd/lindor och ibland täcke.

Geminii
0

Till "vardags" när de åker transport så har de transportskydd vanliga grimman och ngt täcke(varierar beroende på väder/temperatur)

Till tävling har de vita fleecelindor och transportbots. Täcke väljs även här beroende på väder/temp men till tävling har vi lite finare täcken än till "vardags" ;) Till tävling har de även lädergrimmor på sej :D

juliapettersson
0

Dyrt med lindor Förvånad Har aldrig varit med om en transportolycka…
*Förlåt, kunde inte låta bli*

nemesis
0

#5 lindor är inte så dyra ..kan kosta mer om hästen trampar sig…

joooossan
0

Jag använde transportskydd enda tills Stjärnfall fick för sig att det var läskigt att ha dom på bakbenen.. Då ansåg jag att han skulle skada sig lättare om han hade det så sedan dess har jag lindat, självklart med padd under :) Lädergrimma med ludd och sedan täcke, bros på väder..

Men tror att jag ska köpa Finntacks låga transportskydd, plus ett täcke passande dom ^^

Josefinejumpforjoy.blogg.se

thilda-
0

Luddan har vita fleece lindor med paddar under.. och ev ett täcke beroende på väder.. men efter tävling har hon alltid ett fleece täcke på sig.

sofienordmark
0

mina har antingen lindor med transportboots eller transportskydd.

Belindaa
0

Mina brukar ha lindor och fingrimman, kanske täckte, beroende på vad det är för väder.

_Jag_
0

Neppe har transportskydd täcka enligt väder och en snygg grimma eller läder grimma…

SLennartsson
0

Mina hästar, som jag gör i ordning, har alltid lädergrimma, vita bandage [ jag lindar från knä till kota, sen har jag "tofflor" (ett par slags boots) ] , sen har dom något fint täcke. Oftast ett grönt STC-täcke. :)
Kan tillägga att antingen har jag bommullspaddar under bandagen eller har jag Back on Tracken.

Har tyvärr ingen bild.

varette
0

Lindad plus toffler på fossingarna, lädergrimma.. täcke beror ju på väder.

Ingela.C
0

Innan tävling: fingrimma och vita lindor med paddar under. Oftast ett tunt täcke :)

FridaNyberg
0

I transport till tävling är dom alltid lindade med vita bandage från knä till kota, sen svarta toffler. Alltid lädergrimma och oftast ett tunt täcke. Dom åker bara transport om dom ska till tävling på fastlandet, då dom redan står på travbanan här på gotland

Mixie
0

#0 Lädergrimman har jag i transporten precis tvärt om mot din anledning, jag vill att den ska gå sönder om det händer något…
Annars har jag lindor eller transportskydd :)

//Mickan

equuleus
0

Grimma och oftast bara boots annars ingenting.

Emmma
0

Lädergrimma och lindade ben

hannibal-roll
0

Brukar ha lindor+padd, vissa hästar har boots också. Ibland täcke, beror på vädret. Oftast blir det nåt tunnt vinnartäcke. Å så nån hel och ren grimma som matchar.

Nitro
0

Jag har oftast ingenting på benen.

MonteMira
0

Har precis köpt ett par rejäla transportskydd sen brukar jag har lädergrimma och bomull i öronen o ett fleecetäcke¨om det är lite av det kallare vädret.

JuliaOlsson
0

Lindor, lädergrimma. Tussar i öronen ;-). Täcke efter väder.

olivialundgren
0

ibland täcke.. annars lindor eller transport skydd, bomull och lädergrimma eller vanlig. Men ker bara med dom ifall man skall till faslandet. Står redan på banan här i visby så brukar itne åka nånstanns.

Colt
0

Glömde skriva att ja har mössa med gummitutor i också.

Backman
0

Jarita har inte åkt så mycket transport än. Men de gånge rhon gjort det har hon haft på sig dessa transport skydd.

http://vickelbyponny.blogg.se

Liiiiiiinn
0

Jag har inget på mina oftast. har jag något är det isf transportskydd o kanske nått täcke på hemvägen om dom är blöta.

Micael-Lindblom
0

raggsockor

Millaaann
0

Mina har lindor med skydd under, och antingen vinnartäcke eller ngt annat snyggt täcke, beror också på vädret vad dom har för täcke på sig..sen har alla lädergrimmor

Om de åker någonstans men inte ska tävla så har dom transportskydd och ett täcke.

Majjebus
0

Min har täcke , benlindor med paddar under och lädergrimma!

johanna9
0

Varmblodet har transportskydd för lindor skyddar inte när hon stampar. ponnierna ha lindor med paddar under.. nu denna säsongen så ska den ena ha döskalle Lindor ;)

Wahlberg
0

Lindor, tofflor fram å täcke om det behövs.. lädergrimma å bomull i öronen.

Polenta
0

Polle har lindor och padd runt om, lädergrimma, tussar till tävling. På hemvägen brukar hon ha transportskydd, lädergrimma åh tussar .. är för lat för att linda benen igen (A)

Marylojs
0

Just nu har jag inte häst, men förr i tiden när jag hade det transporterades  de inte en meter om inte lindor (med paddar under såklart), tofflor och lädergrimma satt på. Täcke efter väder.