Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 3238 ggr
iiirma
0

QH-fästen, hur?

Ska göra om vagnen till QH. Har fästen från Börjes, men de ser lite olika ut i ändarna. Någon som vet vad som är bak- & fram på dessa och vad det har för betydelse?

SLennartsson
0

Har du någon bild på dom? På en del är det en kant som ska sitta på änden av skalmen. Köpte oxå ett par från Börjes (visserligen 4-5 år sen) som det var en kant på.

iiirma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Bifogar en bild

SLennartsson
0

Ah. Det var inte sådana jag har. Men jag tror inte att d har någon större betydelse vilket håll man sätter dom åt.

FridaNyberg
0

Jag har sånna på min långvagn, och jag har den där lilla "kroken" eller vad man ska säga frammåt, det som är till höger på den bifogade bilden.

iiirma
0

Vi satte dit dem igår, satte dem som #4 har, såg bäst ut :)

[Mariaaaaaa]
0

har du blivit så bekväm du med så du skaffar quick hitch ? ;) hehe.

iiirma
0

#6 Haha, fick ju när jag fyllde :D Alltid smidigt ;) Tränar i rem, än så länge iaf ;P

plutten-92
0

Jag har köpt likadana som jag ska montera på i veckan!!! jag har blivit lat :P

plutten-92
0

#0 Hur gjorde ni när ni satte på dom? tog ni vanliga skruvar och skruva in eller gänga ni och satte i bullt?

iiirma
0

hehe, jag o de dära "verktygsspråket" går inte riktigt ihop sej x) först borra han hål i vagnen såklart.. sen tog vi skruv som var lagom till hålet, o sen en bricka på varje sida o sen en mutter, taadaa! ;) haha, jag är så bra på att förklara sånt här känner jag ;P

plutten-92
0

tror jag fatta, ni borde asso ha använt en bult. Då vet jag hur jag kan be pappa göra imon när han ska montera på mina fästen.