Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettsptf-st
Läst 1266 ggr
jonne
0

Resultat Representantskapsmöte?

När får man veta hur det gick på mötet?

Teja-Bea
0

Ja har inte ens någon från styrelsen ett protokoll att redovisa?!

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

fredag
0

#1 För er som inte har någon erfarenhet från föreningslivet kan jag upplysa att innan ett protokoll blir offentligt ska det skrivas ut av protokollföraren samt justeras av de valda protokollmännen, en process som kräver några dagars arbete, i synnerhet som detta görs av ideellt arbetande människor.

Teja-Bea
0

#2 för Anonym så jag jag, som har flera års erfarenhet av både föreningsliv och av deltagande på representantskapsmöten och dylikt, upplysa om att offentliga prottkoll (läs anteckningar) ofta görs av flera deltagande på mötena och dessutom även av deltagande från styrelsen.

Det är dessa vi efterfrågar nu.

Det du, anononym, pratar om är ett rent styrelseprotokoll, vilket inte var efterfrågat i detta fall.

Du behöver inte vara så nedlåtande…!

ryttarn
0

Blev full i skratt, Bea oerfaren av föreningsliv…asg….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

xet48
0

Dom flesta klubbar hade väl representanter på mötet. Vänd Er till dom om Ni vill ha snabb information. Dom har säkert anteckningar som Ni kan få ta del av. (det gjorde jag)

I övrigt tror jag säkert att det kommer information när det är utskrivet och klart om vad som behandlades så vi alla kan ta del därav.

clintan
0

#3 Subjektiva värderingar är aldrig bra, de ställer oftast till mer oreda än reda.

#2 Håller med, det är bättre att vänta på de officiella protokollen och utgå med egna kommentarer därifrån.

fredag
0

#3 Om du menar privata anteckningar så är det en helt annan sak. Ett protokoll är som sagt en justerad och officiell handling över vad som avhandlats vid styrelsemöte eller annan förättning. Lång erfarenhet måste tydligen inte alltid innebära kunskap.

MagganS-B
0

# 6 Var kom *****  in i den här tråden ifrån? Det var anteckningar från repskapsmötet som efterlystes. Jag tycker att om man är anonym som du, skall man inte tjafsa…..

(inlägget redigerat - ord censurerat - av Anna.Lundin, som följd av ett tidigare redigerat inlägg)

Teja-Bea
0

#7 jag får väl ursäkta mitt dåliga ordval

#6 Vem frågar?

HansP
0

Har frågat runt lite. Det blev röstning mellan Arne Florqvist och Christina Hietanen om ordförande posten. Christina Hietanen blev vald till förbundets ordförande 2008.

Nya i styrelsen är Niklas Malmkvist, Maria Hell och Erika Persson.
Torsten Forsell, Sara Olsson och Jan Hyttring är de gamla som ej längre finns med.

Motionerna:
Den om obligatorisk säkerhetsväst röstades avslag för.

Vi kommer att fortsätta skriva lopp efter motionen från 2007 års stämma. Dvs. 50% ska skrivas efter penninghandicap.

Vi har kvar 12-månaders regeln (för kval och rapporteringar).

Ingen regel om distansering infördes.

Ungdomsrådet ska inte föras in i stadgarna. Det ska fortfarande vara ett ungdomsting men det ska ske som styrelsen anser mest lämpligt och bra.

Ingen ändring i poängsystemet.

Kontrollvägning av monté ryttare ska ske både före och efter loppet.

Ändringar i tävlingsreglementet, tillämp. och allmänna bestämmelser kan inte ske under året. Ändringar får endast ske en gång per år.

Det är vad jag kommer ihåg.
Mvh Hasse

Teja-Bea
0

#10 tack så mycket för detta! =)

AK47Kalashnikov
0

#10 Tack!