tävlingsplanering
Hur långt i förväg planerar du kommande tävlingar?
Bestämmer du dig för att "de där tävlingsdagarna på de banorna ska jag åka till" och anmäler sen till de lopp som passar någorlunda till ponnyn?
Eller gör du om planeringen efter varje tävling, när rekord och/eller insprunget förändrats?
Det är klart att man måste gå efter hur ponnyn springer! Om den går en tid man inte tänkt sig så måste man ju ändra planeringen!
Jag kollar i genom månadspropparna. Sedan ringar jag in de tävlingar i "propptidningen" som verkar vara möjligt att åka till. Anmäler sedan till det bästa loppet i första hand. Men jag väntar nog oftast med att anmäla till ett till lopp försen det andra är avklarat och man vet resultatet. Iaf när det är tider som tilläggen räknas ut efter. Men är det tilägg efter hur mkt ponnyn tjänat kan det hända att man anmäler till flera lopp. 
Försöker ju såklart att komma med i så "dåliga" lopp som möjligt där man har chans!
Hur gör ni andra då?
/Jullan

Jag bestämmer mig så fort propparna kommer ut, och anmäler till de loppen som passar bäst. Beroende på hur långt bort det är också.

Jag kollar på propparna så fort dom kommer ut, man kan ju se ungefär vad som passar, sen får man ju se hur fort hästen har gått innan det är dags att anmäla till just den tävlingen.