Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: allmänt
Läst 2596 ggr
StuteriLA
0

Ostartade Ernst Rasken avkommor

HalloGlad, kollar lite på Raskens avkommor.

*82% alla tävlingsreggade avkommor har kommit till start.( 3-åringar 2008 undantagna )

*64% av alla födda avkommor i startbar ålder ( 3-åringarna 2008 undantagna. )

Men vart har de avkommor som inte startat i trav tagit vägen.?  Vore kul att veta vad Gervides Curry, Kålmans Ego Boy, Erasmus f. 03,Regina Rask, Sagitta, Gervides Flamma gör nu.

Dessutom vore kul att veta var hans treåringar finns..Lacerta, Pålle Roll och Rabarber, om det är nån av de som planeras starta iår?

Sen får gärna ALLA som har en Rasken avkomma maila eller pm:a mig så jag kan uppdatera tävlingsresultaten under åren

Anna Manberger, www.stuterila.seSkämtar

StuteriLA
0

Erasmus har jag hittat på google.

StuteriLA
0

Regina Rask var död såg jag, liksom Raskenstam

Malu
0

Erasmus ägs av Helena o Gösta Hjort på Gotland.Han tävlas i precision o dressyr.Han har växt över 130 cm så får inte tävla russtrav vilket han har försökt kvala till innan han växte över…

Malu
0

Pålle Roll finns hos ägaren Bengt Johansson i Linde.Visades på hingstpremieringen på Gotland 8 mars..kolla under svehast.se resultat 2008.

Odena
0

Elinor Yttergren på Gotland har Rabarber.

Miii4
0

Pålle Roll låg även ute på annons tror jag att jag såg!

StuteriLA
0

ok, tack!!! Då saknas bara Lacerta, Kålmans Ego Boy,Gervides Flamma och Gervides Curry

NatthaBlom
0

#2 Raskenstam dog tyvärr på ett väldigt oturligt sätt… han var en lovande travare annars:/

StuteriLA
0

Lacerta är ju syskon med Pilen Nick, Gemini…hon måste väl va hos nån ponnytravmänniska tycker man…

ValentinoRossi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# jag tror att Lacerta finns någonstans långt ner i sverige typ vid jägersro lr tomelilla..

Betäckte vårat sto med rasken förrra året men de tog sig tyvärr inte:(

Nitro
0

#10 vad söt! :)

ValentinoRossi
0

#10 söt på utsidan, ett monster att ha att göra med:)

palomia
0

Regina Rask hoppade över tråden i hagen (hos blivande ägarna) och fastnade med bakbenet. Ramlade så illa att hon inte satt ner det 4:e benet. Hittade aldrig något fel trots röntgen och div. vet. undersökningar tyvär.

[cancan]
0

#10 e det Rosita?

StuteriLA
0

#10, va trist..

# va fin hon va!

Jag ska leta neråt efter Lacarta, pratade med uppfödaren och hon skulle leta och se vem hon sålt till. Hoppas hon hamnat hos nån travfamilj..

LindaBlomberg
0

Gervides Curry och Gervides Flamma går ännu hos uppfödaren på gotland. De används förmodligen till ridverksamheten.

Får gratulera till ett fint köp förresten!

StuteriLA
0

Tack, aha. Har hon nån hemsida tror Du?

Impulz
0

Curry och Flamma tror jag är betäckta med Nordman hos uppfödaren, en av dom är jag säker på är det iaf. Jag tror även att en av dom var till salu i somras. Även Gervides Dunder e: Ernst Rasken går i ridverksamheten där vad jag vet.

deweycheatumnhowe
0

Man blir ju lite sugen på att skicka Primusa till Rasken, han lämnar fina avkommor måste jag säga.

NatthaBlom
0

Tina kanske e på väg dit;)

ValentinoRossi
0

#14 aa de är rosita:)

TL92
0

Kålmans ego boy finnes her i Norge;)
Han har startet 3 løp og rekorden er 2.43,7

LindaBlomberg
0

# 17 www.gervidegard.com

#18, mycket möjligt att dem båda är betäckta då Eva och Tore hade Nordman hemma i fjol. Förmodligen är båda till salu även nu. Dunder går med i ridverksamheten ja. Jag körde honom förut när jag hade hästarna på gården och vem vet han kanske kommer ut till start igen…

PromiseMinanMorfeus
0

Grattis Anna till köpet av Ernst Rasken:) Hoppas du får dit många fina ston!:)

Sara-Juventus2
0

sagitta står hos malin luckman :P

StuteriTrot
0

Lacerta var och blev mätt i måndags hos Malin Luckman. Jag tror att det är Rebecka Appelqvist som har henne. Fråga Malin annars, hon vet.

StuteriLA
0

tack allihop för hjälpen! !!Vilket underbart forum detta är. Tack vare Er så har jag nog hittat alla nu..återstår bara Gladhmhm,att få ut dom start ( haha) Sagitta är ue:Dröm JR, Lacerta har jättebra syskon, Rasken skulle behöva få ut de som har travmammor också..det finns riktiga guldkorn, stammässigt iaf bland de som inte startat…

#18 & 23 Jag ska ringa Gervides och höra mig för, superbra! Tre flugor i en smäll…

#19 Ja!!! Det skulle vara superkul, jag har ju följt Primusa sedan jag " kom tillbaka" till ponnytravet. Kan inte förstå att jag sålde hennes syster. Hon var inte på långa vägar så duktig som Primusa men hade en sån dunder skalle och vi hade så kul ihop. Vad tänkte jag på? många år sedan..törs knappt räkna efter…haha

Han har lämnat mkt fina avkommor på rätt så blandat stomaterial.

#20 Ja, hoppas ni kan komma med Tina 

#24 Tack Malin!, Ja, jag hoppas han får lite fina ston. Många har säkert bestämt sig redan… En viktig anledning till att jag köpte honom är att han ska ha dunderlynne..för mig med så små barn ( gud vad de växer långsamt haha, ) så känns det jätteviktigt att avla fram trevliga, lätthanterliga russ..och snabba såklart. 

# 25 & 26, Hur får man tag i Malin Luckman?

Tack igen, för er hjälp!

skott
0

Du kan få nr av mig.

Kristina-
0

Vilka färger lämnar Ernst Rasken, och hur är det med tecken ?

StuteriLA
0

måste erkänna att jag inte sett så många av avkommorna,Oskyldig mest kollat i stamböcker och startlistor men titta på bilden på vackra Regina Rask…svart med stjärn, och brun det kan han ju såklart lämna…ska göra lite detektivarbete och återkomma med ett mer precist svar

wilson
0

Han lämnar lite allt möjligt, mest bruna. Men det finns med tecken också, beror ju lite på stoet.

Bruna med stjärna finns, kolla in Linus Ess och Lissie Ess, Raskens Victor bla…..

Kristina-
0

Raskens Viktor är en riktig snygging tycker jag och han var riktigt bra när han tävlade i Sverige. ( Hur han gått i Norge har jag dålig koll på ) Har även sett bild på Lissi Ess som är väldigt söt. Regina Rask svart med stjärn tycker jag mycket om. ( Tråkigt att hon inte lever )

StuteriLA
0

Jag tänkte gör en egen sida åt alla Rasken avkommor, så alla som har en, startad eller ej får hemskt gärna maila mig

stuterila@hotmail.com

Odena
0

Här är en bild på Estelle efter Ernst Rasken.

Odena
0

Hittade en på Raskens Jennie också :)

StuteriLA
0

Tack, får jag använda bilderna på hemsidan?

rebeccajansson
0

Jag ahr använt bilder av Mats hallin tror att det är ok bara du skriver att det e han som fotat.

StuteriLA
0

ok, det ska jag göra. Den enda avkomman jag saknar nu är Kålmans Ego Boy? u:Kålmans Busan…har fått tag i alla andra och ska nu börja med avkommesidan, tack all för hjälpen!

StuteriLA
0

Nu vet jagvar han finns också..

Erja
0

Vi har 3-åringen e. Ernst Rasken, hingst Jaris Ess. Jaris har 8 ägarna men han står hos oss och Laura tränar honnom. Han är ostartad och i Finland man kan börja tävla med tre-åringar 1.7. Här finns några bilder av honnom, måste ta nya också.

I Sverige är han markerat svart men i Finland han är markerat bleksvart. Och han har stjärn. Hans mamma Jullette är brun, Maggan kan berätta mer av henne.

StuteriLA
0

# Hej Erja! , tack för info, Du knäpper ju så fina bilder också!!!…Du skulle behöva komma hit igen och knäppa på alla mina hästar.