OT Melodifestivalen del 1
Mkt OT nu, men vi kan ju inte bara diskutera hästarna alltid ;).
Vem var bäst/smäst/snyggast/gräsligast osv osv osv?
Jag och min chef lyssnade i bilen på väg till Ljungby, höll stenhårt på Amy faktiskt. Förlorade en 20a till chefen för jag sa att Sjögren ALDRIg kommer vidare..

Alltså när dom började säga på tv "Och den som går vidare till globen direkt är…." så hade jag redan sagt att går sjögren vidare är det skandal! Han skämmer ut hela sverige! Och om han nu går vidare till stora så blir jag verkligen, jag vet inte vad! MEN FY VAD PINSAMT! uhhhhhhaaaaa. Går han vidare till där alla länder tävlade är musiken död. Bara en sak man kan minnas ;P
Men sen satt jag som du och höll stenhårt på Amy och vart superglad då hon kom vidare! :D :D :D

Amy var bäst, Crister Sjögren var sämst;)
Björn Gustavsson var både roligast och sötast^^
Vi kan ju lika gärna skicka Christer Sjögren till Eurovision, hela den tävlingen är ju bara ett stort skämt så…

kolla¨de inte på melodifestivalen… tkr inte att de är så bra :/

jag tycker att christer ska hålla sig till dansbanden och han sjöng den sämsta låten jag någonsin hört, den såg inte ens seriös ut! Är det bara gammgubbar som sitter och röstar eller? ;p
Amy var någorlund bra! Henne kan man skicka dit ist. =p

Jag gillade Brandur och Suzi Tapper, fantastiska balader trotts att jag inte alls är någon baladmänniska egentligen. Christer Sjögren är så pinsam, det är så man skäms för att vara värmlänning….
#6 Tror snarare det är gamkärringarna som röstar på Christer "Gollum" Sjögren….
#3 Fick nästan skrattkramper när Björn Gustavson görde sin mellanakt…. bara så bra….
Gillade även "bond" introt, visar på en härlig självironi av de medverkande….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

jag Älskade verkligen Amy!! hon var värd att gå vidare verkligen,, och gillade inte christer alls!! fy men men det e la folk som gillar honom också,,

#9 han duger i krig ;)

#10 krig? HAN ÄR FAN BÄST <3

Satt och tittade på reprisen…. Ja.Ja, jag är slagernörd….
Brandurs låt, Luleby, är en sådan kanonlåt, fattar inte att den blev utröstad.
Björn Gustafsons mellanakt var lika rolig nu (har nog sett den 10 ggr på yputube…) som första gången. Den mannen (hmmm, pojken/gossen) har ett kropsspråk som är i klass med Mr Bean….
Jerker Klang,
#4 Håller helt med dej, tänkte sammma sak. Efter förra året insåg jag att tävlingen är ju körd :P Ukrainas asså.. uscha :S
Jaja, sämst igår var Face84 eller va de hette, urkass.. kunde ju knappt kolla på dem (o framförallt inte lyssna) Han micael eller va han hette härmade andreas johnson nåt enormt (PINSAMT!)
Bäst var, hmn.. vet inte jag tyckte nån var speciellt bra faktiskt.. men amy var väl gullig :P

Michael Michaloff eller hur han stavas skulle ha gått vidare lätt, enda låten som var bra och amy diamonds låt funkade.

#15 Hans låt var rena låtstölden av en låt som var ganska poppis för typ 8-10 år sedan, kommer inte ihåg namnet just nu men skall leta reda på den….
Jerker Klang,

#16 Hur många låtar är inte det nuförtiden då i melodifestivalen?

#17 nja, faktiskt inte speciellt vanligt. Var ett fall för ett par år sedan där man snot en del ur en gammal sweet låt och något ytterligare fall har väll varit på tapeten. Då inberäknar jag iof alla skitlåtar med diverse dansband som bara har en eller två mallar att gå efter….
Jerker Klang,

Jag tycker melodi nr 1 var bra…
melodi nr 2 var en barnlåt och rösterna!!gräsligt och pinsamt
melodi nr 3 inte jättedålig men inte min smak…
melodi nr 4 samma sak som nr 3 men brandur det är typ ett islandshästnamn tycker jag…
melodi nr 5, samma som nr 3…
melodi nr 6 var den bästa!!jag gilla den starkt!!
melodi nr 7 var som trean en jättefin ballad
melodi nr 8 var såå pinsam,gamla kärringar röstar och tänker vad duktig han är från medletiden typ

#9 han är la snygg, men han är mycket bättre "parlamentet person" än vad han är melodifestival person :P

#13 Håller med dig jag gillade han direkt faktistk , tycker även att han sjöng skitbra. Sen gillade jag iof Michael Michaloff låt , men så gillar jag ju han överhuvudtaget *S* tycker han har bra röst han med ;-)

Angående Michael Michaloffs låt….
Gämför refrängen i OMDs låt Walking on the milky way med Michaels låt That´s Love en riktigt grov låtstöld, skönt att den inte gick vidare iallafall…..
Jerker Klang,

christer sjögrens dansbandstivoli.. Låten sög!
Amys låte var bra iaf:)
Dom där 4:a små fjortisarna som hoppade runt på scenen var ju bara allmänt töntiga. HUR kan man låta några sådana ägg få kliva upp på sen och pressa ur sig ett sådant läskigt ljud!

# 14 Håller helt klart med! Jag satt och tittade och hans låtstil och sångstil liknade andreas jonsson och inte minst han rörelser!! Dom var ju typ helt identiska!
#22 Men shiiet! Där var det! Så fuult gjort asså! Han uppträder precis som han också.. visste jag kände igen låten (även om han såg ut att härma andreas johnson också)

Fast nog tycker jag att de flesta har lite från andra låtar , vissa låtar tycker man dirket låter som en annan låt *ler*

#27 Jo, till viss del är det många låtar som påminner om någon annan, speciellt i "dnsbandsträsket". Men sedan ser man i vissa fall en mer eller mindre direkt stöld, om du följer länkarna i #22 ovan förstår du vad jag menar.
Jerker Klang,

#22 Shit va lika! Nästan identiska, men That´s love var bättre. :D Men kände att jag oxå kände igen den. Det var fränt va lika de va. :D

amy var helt klart bäst….sjögren var helt ok…