Suspensoar?!
Hur vet man att en hingst behöver suspensoar? Kan man märka det på något sätt på hästen eller hur vet man?
vilka av er har hingstar som ni kör/tävlar med suspensoar?
Är tacksam för alla svar! :D
Kung Dar har suspensoar för han har rejäla "grejer" om man säger så…
Aha, okeej. vissa hingstar, vad jag har hört, brukar ibland dra upp dom när dom springer, men när dom blir trötta, orkar dom hålla upp dom då också eller borde man kanske egentligen ha suspensoar ? känner mig som en främling inom det här området. :)

Neppe hade också stora "saker" och behövde suspensoar. han sprang mycket snabbare med den på. Men den var oftast inte tillräcklig. "grejerna" smet ut. (nu är han dock en valack)Testa. Springer hästen snabbare behöver han den annars inte.
vars får man tag på suspensoarer som passar ponny då ? :)
Vi beställde en från FinnTack. :)
Vi beställde en från FinnTack. :)

#5 på östersunds travet vet ja att dom har iaf:P
Mawerik kunde inte trava riktigt med bakdelen, vi satte då på en susp och han travade en hel del bättre då han slapp springa o spänna sig för att kulorna var ivägen
En bild utan susp-----> kolla bak benen

På Monljus gjorde det mycket stor skillnad när vi satte på susp, även om det tog ett tag för honnom att vänja sig.
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss
#5 finns ju på Royalshop ;) va in dit i tisdags och då hade dom ett gäng hemma i lilla ponnyhörnan dom har
ah ;D
Det behöver inte ens vara stora kulor för att de ska ha behov av suspensoar. Den springande punkten är ifall kulorna kommer i kläm och det kan även små göra.
Det går bra med storhästsuspensoar även på ponnyer. Och är kulorna små kan man ha nytta av att lägga en mjuk tvättsvamp i själva "kulpåsen" för att hjälpa till att hålla upp dem.
#13 okej, tack ! :)

jag har de för att han travar otroligt orent utan. travar mycket renare med susp

Vi borde ha använt det på hingsten vi hade, vet inte varför det aldrig blev av. :/