Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikett: allmänt
Läst 1081 ggr
Lindaci
0

Låna ut din häst 100 mil?

Jag såg en ponny på Gotland i somras som jag skulle vilja ha sen ser man på deras hemsida att dom lånat ut honom till Boden! Varför lånar man ut en häst 100 mil när man kan ha den närmare? I och försig var det till tjejen som lörde honom på Visby ,men i alla fall??

Nitro
0

Det är väl inte avståndet som är det viktigaste, det är att man trivs med fodervärdarna och känner att de kommer ta väl hand om hästen.

thilda-
0

Vad spelar de för roll om man lånar ut ponnyn så långt då?

Håller med #1 helt!

plutten-92
0

Håller också med #1, när jag flyttar kommer fortfarande Frida att ha kvar min shettis och då kommer avståndet bli nästan 90 mil i mellan.

ryttarn
0

Håller med #1, när man lånar ut eller säljer en ponny är hemmet det alra viktigaste. Själv har vi lånat och sedan köpt de flesta av våra russ från Björksta stuteri i Umeå. Finns det ett ömsesidigt förtroende så har avståndet ingen betydelse….

Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus

Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!

Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

www.isil.se

Majjebus
0

Håller helt o hållet med #1 ..Jag tycker inte att avståndet spelar någon roll överhuvudtaget på grund av att om ponnyn/hästen trivs och allt går bra varför ska man då ha den närmare??

joooossan
0

Självklart skulle det ju kännas skönt för sin egen del att låna över den till grannen ;) Men som de andra säger, huvudsaken är att hästen och fodervärdarna trivs med varandra. Sedan om det är 20 mil eller 100 mil spelar inte så stor roll om man vet att hästen har det bra (:

Josefinejumpforjoy.blogg.se

lisa11
0

Men hur vet man att fodervärden då är bra?? Har själv "lånat" ut russ som jag har varit tvungen att ta tillbak…men det händer kanske inte så ofta!!

FridaSimonsson
0

Vilken ponny är det på tal om ?

amandahandersson
0

Varför inte?? Vet man att hästen har det bra där så ja, självklart. Jag hade hellre lånat ut min häst längre bort till en jag litade på, än till en närmare som jag inte litade på.

Dessutom ligger Boden långt bort från det mesta, ska vi inte få låna hästar för att vi bor högt upp?

[Croneld]
0

Ja, min GerTi åkte väl runt 50 mil, ända upp till Sundsvall. Det viktigaste är att det blir bra.

En häst som man lånar ut till grannen och får gå dit, kan nog få det sämre.

laila
0

Jag tror att det är min LojstaSmaragd som det handlar om och jag har aldrig tidigare tänkt tanken på att låna ut honom men eftersom det är mitt sista shettis år har jag valt att satsa på dom och tyckte det var lite för mkt med 4 settisar och 2 russ så jag valde att låta Smaragd åka till Tessa i Boden för att hon är en väldigt bra vän till mig och han ska bara vara där över säsongen för att jag känner att jag inte hinner annars. Jag vet också att Tessa och Smaragd funkar bra ihop eftersom hon körde honom både på Eskilstuna och Visby i somras. Och hon körde honom även här hemma eftersom hon var hemma hos mig i nästan 2 veckor.  Och våra familjer har kännt varandra i snart 9 år.

Tycker det var en väldigt onödig diskussion över huvudtaget eftersom det egentligen inte var tanken att han skulle lånas ut.
Och om du nu hade velat låna honom så hade du kunnat säga det direkt till mig men svaret hade som till alla andra som frågat blivit Nej eftersom han är väldigt speciell för mig och vi har genomgått mycket tillsammans och som sagt tanken var att han inte skulle lånas ut men jag har inte tid till sammanlaggt 9 hästar och eftersom jag viste att Tessa tyckte om honom väldigt mycket så bestämde vi att han skulle åka dit över säsongen.

Ellinor Sundberg

MagganS-B
0

# 11 Bra skrivet, ibland är det lite för mycket kommentarer på det här forumet…..

SLennartsson
0

Avståndet spelar väl ingen roll om man vet att hästen får det bra? Sen tycker jag inte att det är vårat problem, det är ju ägaren till hästen som valt det, så varför bryr du dig?

Rovalds-Zurfa
0

avståndet är värkligen inte de viktigaste.. De viktigaste är att hästen trivs

Lindaci
0

jag ville inta vara taskig men den hästen såg jätte fin ut på Visby. En sån ponny man skulle vilja ha och då tänkte jag att det måste vara tråkigt när den är så långt borta visste ju inte att dom var kompisar. Men ett jätte fint russ med ett kanon steg. sååååå lycka till

Teja-Bea
0

Ja Valter står ju bara 70 mil bort….!!! ;)

Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~

Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus

Majjebus
0

Men jaja , Alla får väl låna ut sin häst hur långt upp/ner dom vill eller? Så vrf måste vi utomstående lägga oss i en sån sak egentligen?? Låt dom som äger hästarna bestämma själva hur långt dom lånar ut den !!