Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etiketttävling
Läst 1720 ggr
clintan
0

Dubbeltrav i Östersund

25-27 juli arrangeras årets dubbeltrav i Östersund. Ni är alla välkomna, men tänk på att Storsjöyran arrangeras samma helg, så om ni har tänkt er en trevlig travhelg hos oss, boka boende snarast…

NatthaBlom
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Underbart det kommer bli:D

thilda-
0

Funderar på o sova itält i år igen :P haha funka utmärkt.. men vi får se =)

Kristina-
0

Ja, det ser man fram emot !  Boende är redan fixat !

NatthaBlom
0

#2 jag tältade förrförra året va faktiskt ganska mysigt:)

amandahandersson
0

Blir till att boka stuga nu då (:

Geminii
0

ojojoj här ska ringas ;D

[Mariaaaaaa]
0

varför är den lagt samtidigt som storsjöyran? Den är väl om jag inte är helt fel ute lagt en helg senare i år?

=)

[Mariaaaaaa]
0

Vilka ska förresten dit och vilka hästar har ni med er ? :)

Micael-Lindblom
0

(-_-) …

thilda-
0

#4 jaa ganska så mysigt =) fast jag bodde ensam i tält förra året… men jag hoppas att jag har nån "säng Partner" detta år ist :P då blire säkert roligare ;)

Jag ska ta med mig Puddan <3 ;) kanske 1 till beror om jag hittar nån till att köra iår =)

jonne
0

åker husbuss så vi behöver inte boka ;)

NatthaBlom
0

#10 o jag bodde med min mamma då så roligare kan man ju ha;) Mend et blir stuga för mig lika som förra året:D

Ska ha med mig Rosenhälls Mawerik och Tina IV

Nederstugas-Embla
0

Kommer ev upp då med men bor ca 6 mil från banan, som vanligt.

Har med mej Nederstugas Embla.

Nitro
0

Synd att man "måste" boka så tidigt. Vet ju inte om jag har lopp?

clintan
0

#14 Du har förmodligen aldrig varit på dubbeltravet i republiken Jämtland. Det handlar om så mycket mer än "ponnytravlöp".

[Mariaaaaaa]
0

Jag ska dit även om jag inte har nån häst till start ! Det är sån otroligt bra stämning och det är hur kul som helst !

Men om jag får nå lopp så ska både Hults Defekt & Hults Raptor dit och starta ! :)

Ska boka stuga så fort dom öppnat idag !

Hoppas vi ses där! :D

Nitro
0

#15 Nej det har jag faktiskt inte, men jag har hört att det ska vara så kul där. Kommer gärna om det finns lopp!

amandahandersson
0

Östersunds Dubbelhelg är skitroligt, men man åker inte hur långt som helst (för mig handlar det om 65 mil enkel väg, dessutom seg väg) om det inte finns lopp.

Förhoppningsvis har både Norrskenets Jupiter och Zolero lopp, så då åker vi :) Ska väl boka stuga snart, den går ju och avboka om det nu inte skulle bli något!

deweycheatumnhowe
0

Det finns alltid lopp för alla!

NatthaBlom
0

#19 instämmer helt:P

[Dariling]
0

Det är klart vi ska ditt!!, om det finns lopp vill sägaFlört

amandahandersson
0

#19, beror väl på. Sen är det ju problemet att komma med för vissa. En ponny jag skulle ha tävlat förra året kom inte med i ett enda lopp.

Geminii
0

Längtar ju redan :D:D

ValentinoRossi
0

#23 Syrran vi kanske ska ta och boka en stuga så vi får en, för jag tänker inte tälta:)

maiijjha
0

#14 Du kan ju alltid avboka.

jenniferaronsson
0

ÅSKLART MAN SKA DIT! :D

Det blir hotellrum för mig.

deweycheatumnhowe
0

Hursomhelst, se till att era hästar har mycket poäng innan ni anmäler. :)

deweycheatumnhowe
0

Har precis fixat 2styck dubbelrum 25-27 Juli på Clarion Grand á 400:- / natt per rum, helt OK pris inkluvsive frukost ;) Man har ju lite förmåner inom branschen ;)

clintan
0

Är det pool på rummen?

deweycheatumnhowe
0

Ja vi bor i poolen.

Skämt osido, nej jag bifoga bara en fin bild.

Geminii
0

#28 fan vilken lyx för att åka på trav Skrattande

deweycheatumnhowe
0

För info, en stuga kostar 600:- / natt på campingen, då ingår ej städning eller frukost. (Du måste ta med sängkläder själv osv.)

Klart man ska ha det bra och sova gott efter de långa dagarna och eventuella drickat hos Evert första kvällen :)

christ
0

#ja men då kan du ju boka åt oss ocksåSkrattande

Kajsa-B
0

Hehe…..ska ni bo i stuga på campingen så kan jag av erfarenhet rekommendera öronproppar och en stor portion tålamod! Bodde där en natt för åtskilliga år sedan då dubbeltravet kördes samtidigt som storsjöyran. Det var en upplevelse! Utanför stugan stod en bil med stereon på högsta volym och spelade fram till kl 04.00…..igrann-stugan hade dom vräkt ut alla möbler….när vi skulle fram till stugan hade vi svårt att ta oss fram för flera som hade däckat på campingvägen…men kuskarna som var i nedre tonåren roade sej med att sitta och titta ut genom fönstret på alla galningar som raglade omkring utanför. Men det blev skapliga placeringar på travet vill jag minnas !

NatthaBlom
0

Iår blire nog en stuga åt oss "barn" o en åt dom vuxna:)

deweycheatumnhowe
0

Haha, det låter helt hemskt :) Lär ju bli samma sak i år..

NatthaBlom
0

#36 låter fantastiskt mena du vell:P

clintan
0

#35 Är det slalomlandslaget, eller..?

deweycheatumnhowe
0

Det är Dalarnas absoluta elitkuskar inom ponnytravet :)

NatthaBlom
0

#38,39 japp det stämmer;)

Polenta
0

Jag hade tänkt åka dit :P Vi bodde i husvagn förra året .. :) Men då hade vi ingen häst med oss, får se hur de blir i år :) Kanske blir 2 bilar åh då lär ju jag få dra antingen husvagn lr häst :P

Jag tar med mig Polenta då :)

myspysen
0

såklart skal vi dit :D

Lina-
0

Om jag inte är ute och cyklar så är yranhelgen veckan efter.

Kristina-
0

#43 Nej, du är inte ute och cyklar ! Storsjöyran är den 31/7-2/8 kan man läsa på nätet.

deweycheatumnhowe
0

"clintan" har alltså helt fel i sitt inlägg (#0)

www.storsjoyran.se för information

[Mariaaaaaa]
0

då kanske man inte behöver panikboka redan nu i mars? jag har alltid annars bokat i juni … ;D

SimbaPebbles
0

Har propparna kommit'`?

Alltid
0

klart man ska dit, med eller utan häst ;D

[Mariaaaaaa]
0

#32, man måste ju bo på campingen, det är ju där allt händer ! ;D

NatthaBlom
0

Fast hotellet ligger ju inte så långt bort… men det e ju lite mys stämmning i camping stugor:P

[Mariaaaaaa]
0

#50 nämen precis, men det är ju hur kul & mysigt som helst och bo i stuga :D sen att man får städa och ta med sig lite xtra saker är väl inge jobbigt ;D

NatthaBlom
0

#51 bara att se till att inte stöka så mkt i stugan:D

[Mariaaaaaa]
0

#52 exakt, sen är man ju inte så mycket inne i stugan;) jag tycker man mest är i andras stugor och ränner runt ! ;D

NatthaBlom
0

#53 Japp det e ju trevligt att mingla runt lite mellan stugorna:)

[Mariaaaaaa]
0

#54 jajjamänsan! Vi ses där! :D rätt vare är så minglar jag rakt in i din stuga ^^

jenniferaronsson
0

Mendu, mingla förbi jag & sveas stuga också när ni lix äh igång, där ska nog en hel del vara! :) haha!

thilda-
0

och mitt tält (A)

[Mariaaaaaa]
0

#56 men du och svea är ett MÅSTE ! att mingla in till, förra året minglade jag så mycket att jag helt glömde bort och mingla till er ;)

#57 Du får mingla tillsammans med mig och anna ;)

thilda-
0

Oooh ;)

Alltid
0

det står att yran är samtidigt som dubbeltravet. Men jag har för mig att yran är den 31 Flört

NatthaBlom
0

Alla minglar med alla vettja;)

NatthaBlom
0

Alla minglar med alla vettja;)

Polenta
0

Ni måste ju kolla läget hos moi med ;)

NatthaBlom
0

#63 vi glömmer dig inte lovar:P

maiijjha
0

Och hos oss, Evert har bokat de vanöiga stugorna  :)

NatthaBlom
0

#65 Ja det var ju trevlig förra året när vi kom in på ämnet monte hahaX) jag tror aldrig vi kom överns alla som satt vid bordet men iår ska det lösas;)

Christina-Lundberg
0

MEN HALLÅ ALLIHOP SOM SKALL DIT!

Jag har just ringt campingen och de berättade att storsjö-yran är helgen efter……  så hallå allithop som skall på yran.. Ni får nog hyra stugen en vecka till.

SimbaPebbles
0

Jag ska eventuellt komma med simba =)

clintan
0

Officiiellt börjar själva Yran på torsdagen efter Dubbeltravet, men i flera år har den s.k. Yranveckan startat redan lördagen innan själva Storsjöyran. Men å andra sidan - ni gör som ni vill - vi här uppe vet att det är full rulle hela veckan - och alla snackar inte jämtländska…så nå'nstans måste de som kommer hit (och det är många) bo - om inte alla har släktingar häruppe förstås. Det kan ju vara så.

Flygis
0

#17, bexo vi kan åka dit me sune å pigge:D

Nitro
0

#70 Ja, kanske de ;)