Bygdetrav Åmål 29 mars

Skall ni springa baklänges då? Eller är det inte klart ännu.

#1 Det blir år 2009.
Jag kommer antagligen att anmäla ut stackars Pigall.

Putt.
Troligtvis blir det väll inte ens förns 2010 som det blir ""baklänges", men måste säga att det är svårt att trava baklänges :P

Vilka distanser blir det?
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

Shettis: 1280 m
Russ: 1680 m

Ser intressant ut, kommer nog med Wella, Tejas Monljus och Gordon Rex. Får ringa far din under veckan och anmäla….
Jerker Klang,

Vad bra, det ser ut som att det kan bli lopp då. :D

Nehej, jag kommer nog inte med Pigall nu då.

Vadå då?

#10 Han ska till kiropraktor 25:e.

Nej :P

Arghhh, har varit så rörigt denna vecka så jag missade att anmäla och nu är klockan över elva…. Tror du det går att anmäla imorgon, det är ju ändå bara ett byggdetrav?
Jerker Klang,

Såklart det går :) Bara väntar på anmälningar!!!!!!!!!

Hm, Jag kanske ska vara med me delit?

Men kan jag ringa och anmäla nu tror du? eller är det försent?

Jag hr änmält min krutdunk nu;)

Lär bli lopp för ponnyer iaf, får se om det blir nåt då det kan bli skralt anmält bland stora hästar.

Vi anmälde Monis, Gordon och wella i morse…. Hoppas det blir av för Monis skulle behöva en rejäl genomkörare med ordinarie kusk innan säsongsdebuten.
Jerker Klang,

#19 Samma här! Delit håller på att krypa ur skinnet och är en riktig djävul just nu!:D

Är det någon som vet något om när startlistor kan tänkas komma?
Jerker Klang,

Skriver de här:
Lopp 1 2.30 och sämre 1280 m:
1.Gordon Rex
2.Johannesbergs Lexus 100 m tillägg
3.Wella
4.Rambo IV
5.Talang 120 m tillägg
6.Julius II 240 m tillägg
7.Alban
8.Maximilian
9.Kanteborgs Claire D
Lopp 4 Russlopp (2.30 och bättre) 1680 m
1.Björksta Delit
2.Ola 60 m tillägg
3.Tejas Monljus 80 m tillägg
4.Kålmans Polartösen 240 m tillägg
5.Säby´s Allan Cross 320 m tillägg
6.Chivas II 360 m tillägg
7.Pannans Linus

Ola vinner

Okej, bra att veta. ;D

Vad har Ola för rekord?

#25 ca 2.20 har jag för mig, men han gick ner mot 17 vill jag minnas i årjäng, så det blir lite att bita i. Monis fäller som bara den nu så han blir nog inget stort hot på lördag…..
Jerker Klang,
Jag tycker att det e lite konstigt att Chivas II och Pannans Linus står på samma start. Då Pannans Linus gick nytt rekord på Färjestad den 21/3 på tiden 1.53,9.

#26 okej! Delit är som en bomb som är på väg att smälla. så gör han inte bort sig och blir för het så sänker han garanterat rekordet. Han har blivit mycket mer travsäker nu… det ska bli sköjj och se hur han är på banan i år faktiskt då han har utvecklats lite till:D

varför går det russ med shettisarna??????

#29 Anledningen är att man går efter förväntad prestation, det var likadant förra året. Wella gör sin allra första start och går inte fortare än tre minuter här hemma. Nu får vi prova henne i ett fält där hon inte blir frånsprungen redan före första sväng. Men vinstchans har hon deffinitivt inte, desutom är hon ju bara obetydligt större än en A-ponny (1.12 i mankhöjd)
#27 Tippar på att handicappern anser att kusken för dagen inte är lika erfaren som kusken i fredags. På så snabba russ har erfarenhet väldigt stor betydelse.
Byggdetrav är att betrakta som träningstävlingar där det viktiga är att prova hästarna under tävlingsliknande förhållanden. Placering är, enligt mitt tycke, sekundärt i samanhanget.
Jerker Klang,

Någon som vet vad det är för tider imorgon?
Jerker Klang,
#30 Aha okej:D Men i fredags så stod ju Pannans Linus 40m efter Chivas och tog upp det ganska fort:/ Men,men vi får se hur det går! Chivas kanske får en snabb tid om han kan följa med Pannans Linus :D
#30 som jag har fått reda på så börjar det kl:13.00

någon som har lust att tippa

Ja, 13.00, första ponnyloppet går kl.13.15 och det andra går ca. 14.00.

Hehe, räkna inte med underverk från Crossen och Tösen iaf, de har inga skor, och får ta det som sitt första snabbjobb iår. :P

Hoppas inte det blir snöbana, Monis och Gordon har fått sommarmocasinerna på, wella har kvar vinterkängor så där kan man ju alltid brodda…..
Jerker Klang,
Har nån resultaten?

Kat A:
- Johannesbergs Lexus
- Maximilian
- Rambo IV
- Alban
Kat B:
- Chivas II
- Ola
- Pannans Linus
- Kålmans Polartösen
Har inga tider…

#27, Det var ju inga problem att dänga Pannans Linus.
Det enda jag vet med tider är att Tösen gick jättebra sista tusen, men gick under 2.14 genom hela loppet, utan skor, första gången på banan iår, jätte nöjd!
#40 Haha nee, men Chivas gick jätte bra oxå:D
Fast det e bara att varje gång han kommer först så ska han stanna. Gör han alltid! Tror att Chivas gick runt 2.00 tiden

någon med bilder på talang o johannes bergs lexus???

Tråkigt att det regnade och banan inte var riktigt hundra. Delit gillade verkligen inte underlaget..och vad jag förstod gjorde inte Monis det heller? Det sladdade som f… i däcken för mig och spårade ur och grejs.
Tråkigt med de två kallbloden som ramlade ihop och svalde tungan…i samma lopp!