Ponnytrav iFokus

Ponnytrav

Etikettallmänt
Läst 340 ggr
vikingenII
0

framgång?

vad tycker ni är framgång? kan man fuska sig till framgång och vinster? hur gör ni för att lyckas?

Sombatic
0

Det ligger mycket arbete bakom framgång -- det finns inga genvägar. En förutsättning är ju dock att man har ett bra material att arbeta med.

Nitro
0

Hur fuskar man sig till framgång inom ponnytrav?

Genar tvärs över banan och vinner med 400m?
Jag har prövat (ofrivilligt) och jag blev i alla fall diskad ;)

Flygis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#2 ja bexo då e vi fler, linus sprang på hela innerplan i dala-järna å va en gris å fik kliva av efter ett varv när ja tröttnat på honom :P

nej fuska sig till framgång går nog inte… ?!
de e bara att kämpa på och träna ist:)

hannibal-roll
0

vad tycker ni är framgång? När man uppnått sina mål, oavsett hur högt satta dom är.

kan man fuska sig till framgång och vinster? Ja det kan man väl. Doping, oshysst körning i lopp, jäv och överträdande av djurskydds bestämmelser förekommer ibland.

hur gör ni för att lyckas? Sätter upp mål och delmål, planerar och prioriterar. Försöker att alltid lära av det jag gör för att undvika att gör samma misstag flera gånger. Försöker se hästen som individ, både brister och tillgångar, och anpassar all träning osv. efter dess egna förutsättningar. Har skapat ett bra team runt mig som känner mig och mina hästar (hovis, veterinär, medryttare, "stalldräng" osv.). Framförallt tror jag på det jag gör, på mina träningsmetoder och mina hästar och vi har alltid roligt tillsammans Glad

Belindaa
0

En i våran klubb hade problem med sin häst. Sprang snett, eller ja, bröt eller vad det nu heter, och hästen travade inte alls bra. Ägaren pratade med kotknäckare, veterinär, testade olika utrusting, proffskuskar testade köra osv. Ingenting funkade..Ägaren började i alla fall sen att massera, bygga muskler osv (vet inte i detalj, men aja).
I slutet på året startade dom för första gången på länge, och hästen sprang mycket rakare och bättre - och vann.
Det kallar jag framgång! :)