Solvalla 12/4
Vilka ska anmäla till vilka proppar på valla jag har anmält Pozzi till prop 10
Anmält Hults Plexus till prop 7 & 8 :D

Har anmält Salmiak till prop 10 :o) rekord: 2.02,1
Nå, vilka har anmält nu då? :)

jag har anmält gemini ( 2.01.9) till prop 10 :D

vi anmälde Ripadals Tello prop 9 (2.06.1 och Ascot till prop 1 ost.kvaltid 3.15.9
Anmälningstiden är förlängd ! Gå in på spts sida för info !
#6 Varför? Dåligt med anmälningar?
#7 Ja !
#8 Kris att det inte blir av? :O
Jag tar ett enkelt exempel: att åka från Eskilstuna med två hästar t.o.r. till Solvalla (26 mil) kostar bara i bensin (12:-/litern) 326:-, sedan är det anmälningsavgift på 100:-/lopp och boxavgift 50:-/box. Innan du ens är ute på banan är du uppe i drygt 600 kronor i kostnader. Och sedan skall du köra om ett förstapris på löjliga 600 spänn.
Att lösa detta problem kortsiktigt är att höja prispengarna rejält. Höjda prissummor är trots allt en liten morot.
På lång sikt finns det inga enkla lösningar. Men STC:s prioritering när det gäller Ungdomstrav kontra Ponnytrav (det verkar som om förbundet inte riktigt har koll på skillnaden) måste i första hand renoveras.
#10 Vilka klubbar har råd med att höja prispengarna?
*10 Är du aktiv i din klubb med att jaga in pengar till priser?
#11 I dagens läge kanske ingen?
#12 Nej!

#10 hm inom ridsporten får man inga prispengar alls, det är dyrare att anmäla , ska du ha boxbplats så är det flera hundrartals kronor, sen får du betala veterinärsundersökning och ja det är ju samma kostnad i bensin. Så jag tycker lyckas man få några prispengar överhuvudtaget så ska man vara nöjd det kanske i allafall betalar anmälningsavgiften
Ang, solvallas tävlingar: jag ringde nyss och fick veta att de kör tävlingsdagen iaf, men många shettislopp inställda, han visste inte exakt, men hoppas på att mina lopp (framförallt 2.14) blir av :P

#10 Räkna på vad det kostar för oss som bor på Gotland!?! Men vi åker iaf, det är en förlust affär alltid iaf! Men det är ju SKOJ!

Den som sysslar med ponnytrav för att tjäna på det borde nog byta sport!

Ska man bli rik finns det bara ett sätt, sälj hästarna och börja med internettpoker…. Men vad fattigt livet skulle bli istället….
Jerker Klang,
medarbetare på ponnytrav ifokus
Gemenskap, glädje och fart - ponnytrav såklart!
Stuteri Isil, Sagolika Gotlandsruss

#17 instämmer.
Nu svävar ämnet iväg..

propp 8
Är det INGEN som fattar poängen med mitt inlägg?

#22 vi kan väll lämna det, tråden handlar inte om det. Skapa en ny tråd i så fall.