Supertravare säljes ev.
Hejsan!
Eftersom att jag är för gammal för att köra A-ponny hade jag nu tänkt att sälja min stjärngosse ICENT. Först och främst vill jag kolla vad det finns för några intresserade, då hemmet är mycket viktigt.
ICENT är född 2000 och är e. Center, u. Epala (ue. Mysak) Uppfödare till ICENT är Karolina Fransson, Långasjö.
ICENT har sammanlagt gjort 26 starter. 16 av dessa har han vunnit. Han har ett rekord på 2.37,1 (och 2.42,6 a), då har jag aldrig nehövt driva på honom. Han blev Tirk´s Champion Kat.A 2005 och en av de 3 segerrikaste 5-åringarna i Sverige 2005. Han kvalade på tiden 3.09 år 2004 och gjorde det året 8:a starter vilket resulterade med bl.a. 4:a segrar, 2 andraplatser.
ICENT har en otrolig vinnarskalle och älskar att vara först. Han har väldigt mycket kvar att ge. Han har inte startat sedan 2005, då jag har varit för gammal för att köra honom.
Hör gärna av er och berätta vad Ni har att erbjuda.
Mvh / Sanna
kan inte linn tävla han?
#1, Jo, det kan hon. Men hon lägger ner all sin tid på Tim, och jag har mina russ. Tycker det är så synd att sen häst som han ska behöva gå och skrutta bara för att vi inte har tid. Han älskar ju att träna och tävla. Sen vill jag nog att han kommer till någon som har mycket tid till honom, som jag hade när jag tränade honom.
ok ja det är ju en riktigt duktig häst!!

sanna du vet att jag kunde låna honom jue ?
#5, Jo, jag vet. Men jag vill sälja honom i så fall om vi hittar rätt köpare.

hur mycke hade ni tänkt ta för han?
på hastnet stod det 25 000kr

okej
Det beror helt på vilka som är intresserad. Hemmet är mycket viktigare än priset. Men jag ger ju inte direkt bort honom. ;)

hur hög är han?
Han är 103,5 cm i manke. Han ska ev. slutmätas på lördag.
Ska ev. kvala den 16/4.
Kan tillägga att Icent har hästpass och ska chipmärkas snart.

putt
Oj vad slarvig jag varit när jag skrivit.
Glömde ju skriva hur mycket pengar han har på sig, som är 15,075 kr.

jättefin ! :)
Kan en blandning av först ev leasing och sedan en övergång till köp vara aktuellt om man ser att det fungerar bra mellan ev kusk och häst, för det är väl inte alltid som "personkemin" (om jag nu kan säga så om häst - människa) är rätt.
Har sett flera exempel där man köper, vad man tror den "nya" stjärnan för dyra pengar och det visar sig sedan att det inte alls fungerar mellan häst och ny ägare/kusk.
Jag vet inte riktigt. Har några från Finland som är intresserade av att köpa honom. Men jag kan väl återkomma om de ångrar sig?
När ska han slutmätas och chipmärkas? Har du gjort det? Man vill ju veta höjden. På vilket sätt är han besvärlig att köra? Vill minnas att du skrev förra gången han var till salu att din syster inte klarade av honom. Kan vara intressant om han nu verkligen är till salu?
Han ska ev. slutmätas och samtidigt hipmärkas imorn, annars blir det senare under månaden.
Han är ju inte besvärlig så sätt, det är bara det att han är pigg och aningen het. Men han är ju inte dum. Han är ju inte stark direkt. Väldigt mjuk i munnen.
Jag skulle kunna tänka mig att han skulle passa till monté oxå. Jag var ju för gammal för att rida honom.
Tar tillbaka det jag skrev, men blev lite förvirrad..
Har du aldrig hört talas om att man kan träna bort dumheter?
Då han stegrade sig så var det enbart av oerfarenhet. Det var hans första start och han var uppstressad av situationen. Han har aldrig gjort det igen. De som är intresserade av honom har jag berättat detta för så att de vet om det. Väljer dom att avstå eller trots det köpa honom är det upp till dom. Jag kan inte mer än berätta det.
Och är inte du seriöst intresserad tycker inte jag att du behöver lägga dig i.

Fast jag vet inte om det där är särskilt "schysst" att ta upp i en annons. Hade det varit jag som skulle sälja min häst skulle jag vilja att sådana frågor (och alla övriga också för den delen) kom i ett PM, då det som skrivs självklart tolkas olika av alla och på så sätt kan det lätt bli missförstånd och mycket feltolkningar & antaganden.
#25, Tack! Tur att det är någon här inne på tråden som tar det som en seriös annons och inte som ett tillfälle att diskutera.
Har ni frågor, skicka ett PM då!

Jag måste säga att Icent är en otrolig häst ! Då när han tävlade med Freja i loppen för några år sedan kommer jag mest ihåg hur han sprang om oss på upploppen..
Pappa och jag pratade otroligt mycket om vilka framsteg han gjorde, men som jag sa. Han är en otroligt fin häst ! :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
#27, *hehe* Tack Jossan.
Ju längre han är ute på annons, desto mer tvekar jag på att sälja honom. Känns inte som att någon annan är värd min underbart fina vackra superduktiga stjärngosse. Allt han har gett mig är obeskrivligt. :´)
*putt*
Mailade dig igår.
Icent är nu såld. Hälsar de nya ägarna all lycka i världen och vet att Icent kommer få det kanonbra där!

Åh grattis till köpet dom som köpte honom :D

vem köpte honom, sanna ? :)
Vill inte lägga ut det här, det är upp till den nya ägarn om h*n vill gå ut med det. ;)
i know…
Japp, du är nog den enda och 2 till. ;)

hihi jag köpte han :D:D:D han är jääätttee fiiinn

Lycka till med Icent ! :)
Josefinejumpforjoy.blogg.se
#37, Åh. Vad skoj att du är medlem här. :) Har du msn så kan jag skicka MASSOR med bilder på honom? ;)

#38 tackar:D
#39 ja visst det står på min sida:D:D
#40 Ja, vi får hoppas Icent fungerar fint nu och får vara skadefri, han har ju inte kommit till start på två år.

jodå det kommer gå fintfint:D